Strona 1 z 2
Pedal DX, lekko krzywy
: 29.01.2011 20:49:25
autor: kefas79
witam,
dziś miałem małego crasha z drzewem i niechcący oberwał też sprzęt

,mianowicie lewemu pedałowi troszkę oś się skrzywiła i moje pytanko, czy da się coś z tym zrobić ? poniżej zdjęcie pedała:
http://img25.imageshack.us/i/rimg0271s.jpg/
: 29.01.2011 21:17:04
autor: Killo
Na moje ośkę będziesz musiał wymienić i tyle. Mam nadzieję że bebechy nie są zdemolowane po za tym zgięciem osi.
Edit.: Prostowanie?!

: 30.01.2011 09:33:37
autor: kefas79
połowę pedał się kręci normalnie a połowe z takim oporem;/ ,wydaje mi się żę w środku raczej ok jest, tylko ta ośka, bez problemu dostane taką oś ,wystarczy ośka do pedałów?
: 30.01.2011 10:11:41
autor: Killo
kefas79 nie wiem czy bez problemu dostaniesz takie ośki, nie jestem w stanie odpowiedzieć Tobie na to pytanie. Może ktoś bardziej zorientowany będzie Tobie w stanie pomóc.
Po za tym u Ciebie siedzą łożyska maszynowe, też mogły oberwać, dlatego pytałem o stan reszty.
Ps. Wiem na pewno że są ośki tytanowe do XT, XTR. Może się okazać że czeka cię tokarz albo kupno nowych pedałów/używanych -- na części.
: 30.01.2011 10:13:44
autor: kefas79
a wyprostowac tej ośki się nie da?:)
: 30.01.2011 10:14:42
autor: michalnz
E ja myślę, że na luzaka da się ją wyklepać. Spróbuj zanim kupisz nową !
: 30.01.2011 10:43:39
autor: Impus
: 30.01.2011 12:11:28
autor: kefas79
będe próbował ją wyprostować ,macie jakieś pomysły jak to zrobić? sciągnąć wszystko żeby została goła ośka i wtedy ją na imadło i jakąś rurką ja prostawać ?
: 30.01.2011 12:23:13
autor: Killo
: 30.01.2011 12:38:30
autor: blackdemon
No, prostowanie na zimno to naprawde genialny pomysl.
Palnik i jedziesz.
: 30.01.2011 13:56:00
autor: Killo
blackdemon a jaką tu chcesz zastosować obróbkę? Jaką temperaturą chcesz potraktować oś? Jaki palnik? Jaki rodzaj płomienia? Może płomień utleniający? Jaki wpływ będzie miała temperatura na strukturę wewnętrzną ośki?
Po za tym mnie się coś zdaje że te ośki Co-Mo są hartowane i jedynym sensownym rozwiązaniem jest wymiana.
: 30.01.2011 14:35:30
autor: kefas79
niestety palnika nie posiadam jak by co

,zostaje mi tylko imadlo i warsztatowe narzedzia, cały pedał sciągnołem żęby tylko sama oś została, normalnie tak jak trzymam w ręku oś ciężko zauważyc jej krzywiznę, jedynie jak wkręce do korby to widać że oś jest krzywa, dlatego mysłalem żeby wkręcić oś do starej korby i to nałożyć na imadło i wtedy próbować prostować, jeśli chodzi o samą oś to niestety nigdzie nie mogłem znaleśc kto by sprzedawał do modelu 647

jedynie tu
http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_530185 ... ujemy.html ale to chyba ta oska nie bedzie pasowac:(
: 30.01.2011 14:36:35
autor: michalnz
Oznacz sobie markerem przy wkręconej osi w którą część osi trzeba jebnąć młotem i jebnij ją

: 30.01.2011 16:19:40
autor: blackdemon
Ja bym zmienil caly rower, bo pedal porysowany..

A temperatura to ok. 875,3456334*C, nie moze przekroczyc tej magicznej wartosci, po tym Cr-Mo straci swoje pozaziemskie wlasciwosci i pedal zepsuje sie pod wplywem gratiwacji

: 30.01.2011 16:54:27
autor: mathieu_88
Ale Ty jesteś głupi blackdemon... żal czytać tego co piszesz. Zabierasz głos w większości tematów, a nie masz o nich zielonego pojecia. I nie dość, że nie pomagasz, to jeszcze pajacujesz. Nie piszę tego tylko po przeczytaniu Twoich "tutejszych" wpisów. Śledzę Twoją karierę i posty od jakiegoś czasu i sorry, ale na prawdę jesteś wkurwiający!
: 30.01.2011 16:59:06
autor: blackdemon
mathieu_88, zal to czytac wypowiedzi tutejszych teoretykow. OS DO WYMIANY, ROWER DO WYMIANY! Przeciez stali nie naprostujesz.. A z pewnoscia po tej kraksie powstaly w ramie niebezpieczne naprezenia, i peknie po skoku z kraweznika. Ja bym nie ryzykowal.

Auto po drobnej stluczce tez do wymiany, przeciez nie wolno wyklepac blachy!
: 30.01.2011 17:38:56
autor: Killo
blackdemon a o pasowaniu słyszałeś kiedyś?
: 30.01.2011 17:40:30
autor: blackdemon
Killo, a co, os nabierze srednicy, albo stopi sie podczas prostowania?
: 30.01.2011 17:54:21
autor: Killo
blackdemon po za tym że nie znamy stopu i jego właściwości to spooko. To że jeśli jest oś hartowana to ją w ten sposób rozhartujesz? Jak dowalisz miejscowe przegrzanie materiału to osłabisz cały element. Po za tym weź gruby spinacz w łapki, rozegnij go na pręt i spróbuj go idealnie wyprostować w miejscach gdzie był zgięty.