Strona 1 z 3

Bottom Out DHX5 vs DHX3

: 01.02.2011 16:49:26
autor: diskordia
chcialbym zapytac kogos zorientowanego.
dotychczas uzywalem dhx3,jak wiadomo bez regulacji bottom out-nigdy nie dobilem amorka,a jezdze z minimalna iloscia powietrza.
teraz pytanie- jak sie ma w/w regulacja w dh5 do braku regulacji w dhx3??
czy miniamalne ustawienie bottomdhx5 jest identyczne jak zerowe w dhx3??
czy moze jest jakis standard ,ze np. 50% w dhx5 jest opowiednikiem zerowego w dhx3????
prosze o jakies sugestie.

: 01.02.2011 16:51:36
autor: klexuh
Ma sie tak ze w DHX 4.0 rowniez nie ma Bottom-out : )

: 01.02.2011 16:52:53
autor: pietryna
Oba nie mają regulacji Bottom Out.

Jeśli mówisz o regulatorze kompresji. Na 90% w DHX 3.0 jest odkręcony na minimum(jest taki sam w całej serii DHX - nie ma tylko wyprowadzenia).

Nie rozbierałem tego, a osoba która kupiła ode mnie dhxa bez serwisu zabrała mi możliwość zajrzenia do środka.

: 01.02.2011 17:03:35
autor: diskordia
pomylka-chodzilo o dhx5 ---- juz poprawilem

: 01.02.2011 17:10:06
autor: klexuh
Zalezy od cisnienia bo regulacja po prostu zmienia objetosc komory powietrznej, co zmienia w niej cisnienie.. Z tego co mi sie wydaje Fox nawet zaleca jakies cisnienie powyzej ktorego nie mozna juz korzystac z regulacji. W zasadzie przy Bottomie mozesz sobie po prostu wygodniej dostosowac cisnienie w damperze bez koniecznosci pompowania go.. Np. na szybko odpowiednio do trasy.

: 01.02.2011 17:29:16
autor: pietryna
W takim razie można powiedzieć, że 3.0 ma na maksa wykręconą.

: 01.02.2011 17:31:54
autor: diskordia
czyli komora w dhx3 jest tej samej wielkosci co w dhx5,z tym ze 5 ma mozliwosc jej zmniejszania???
poprawcie jezeli zle rozumuje.

: 01.02.2011 17:44:21
autor: pietryna
Tak.

: 01.02.2011 17:46:12
autor: KaKTuSSS
diskordia pisz proszę po polsku, używaj polskich znaków i dużych liter, a tematy zakładaj bez krzyczenia. Dzięki.

: 01.02.2011 17:50:27
autor: diskordia
Dzięki

: 01.02.2011 18:23:50
autor: war23
Sluchaj ty masz Propedala i bottoma wiec nie wiem co za problem, regulujesz je cisnieniem w malym zbiorniczku

: 01.02.2011 18:27:31
autor: wróżka_amelia
O ile sie nie myle to bottom out w dhx5, reguluje glebokosc pływaka w zbiorniczku, reguluje objetosc komory, co w przypadku dhx 3 tez mozna zmienic przy serwisie.

: 01.02.2011 18:44:23
autor: ravfr

czyli komora w dhx3 jest tej samej wielkosci co w dhx5,z tym ze 5 ma mozliwosc jej zmniejszania???
tak , ale
wróżka_amelia pisze:przypadku dhx 3 tez mozna zmienic przy serwisie.
no właśnie :).

: 01.02.2011 18:56:22
autor: diskordia
war23- wiem jak to sobie wyregulowac.Moje pytanie dotyczy zupełnie czego innego.
Moja stara 3 napewno nie miala zmienianych ustawień fabrycznych.
Dostalem juz odpowiedż - chyba że ktoś jeszcze ma inne zdanie?

: 01.02.2011 19:50:13
autor: Vin_OSW
wróżka_amelia pisze:reguluje glebokosc pływaka w zbiorniczku
Tylko objętość komory i nic więcej.

: 02.02.2011 00:50:27
autor: Spaced
DHX 3.0 NIE ZAWSZE ma na maksa wykreconą. Wszystko zalezy od ramy z jaka przyszedł.

: 02.02.2011 09:45:15
autor: pietryna
Korek jest w tej samej pozycji. Jeśli IFP jest inaczej wsadzane to może, ale tuning pod ramę to jest modyfikacja shimów zwykle.

: 02.02.2011 12:24:40
autor: Spaced
pietryna bylo pare ram z degresywnym koncem skoku, które szły z 3ka. Ogarniecie bottom outa to najsensowniejszy sposób na rozwiazanie tego. Sundaye z 3ka byly?

: 02.02.2011 20:02:11
autor: diskordia
przekładałem dampery i wychodzi na to że ich praca jest podobna gdy dhx5 ma przykrecony bottom na jakies 30%. Po całkowitym odkręceniu bottoma damper jest strasznie zmulony mimo 130psi powietrza,nawet na calkowicie odkreconym tlumieniu i propedalu ledwo co odbija.Po skreceniu do bottoma na 30% i napompowaniu do 130 wszystko wraca do normy. Wyglada wiec na to,ze dhx3 jako oem byl przesterowany pod konkretną ramę,lub teoria z podobna wielkością komory(przy zerowym skręceniu) się nie sprawdza.
W każdym razie praca dampera przy rozkreconym zupełnie bottomie jest do dupy.