
Trek 29'er DH bike in the ACG room
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Trek 29'er DH bike in the ACG room
Czy Tak ma wyglądać przyszłość?? Jakoś nie widzę 29" jako alternatywę a tym bardziej jako przyszłość DH:


http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Do takich, że większe koło lepiej przejeżdża przez wertepy i to nie dotyczy tylko rowerów.
Natomiast sporną kwestią jest ilość potrzebnej siły do rozpędzenia i zahamowania większego koła (co akurat można zmierzyć) i praktyczności koła 29" na bardzo technicznych odcinkach (np. bardzo ciasne agrafki)
Natomiast sporną kwestią jest ilość potrzebnej siły do rozpędzenia i zahamowania większego koła (co akurat można zmierzyć) i praktyczności koła 29" na bardzo technicznych odcinkach (np. bardzo ciasne agrafki)
pozdro
frango
frango
zeskanowałem krótką notkę na temat 29" z katalogu z 2005 roku

Uploaded with ImageShack.us
może niebardzo widać co jest napisane przy rysunkach kół więc napiszę tutaj

Uploaded with ImageShack.us
może niebardzo widać co jest napisane przy rysunkach kół więc napiszę tutaj
i drugi tekst bardziej po prawej29" koła zmniejszają kąt natarcia przeszkody. Co z tego? Zmniejszenie tego kąta sprawia, że szybciej i bardziej gładko rower przetoczy się przez przeszkodę, niż gdyby miał mniejsze koła
29" koła mają większą powierzchnię styku z podłożem, czyli lepiej pokonują błoto, piach i śnieg. Co więcej- lepiej hamują i zachowują się na podjazdach, bo dają większą przyczepność
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
większe koło ma też większą powierzchnię styku z podłożem co przynajmniej w teorii daje większą przyczepność 
Ogólnie 29" chyba się sprawdza w xc i enduro, ale raczej jest stworzone dla większych ludzi, może Peat by jakoś ogarnął taką krowę do dh

Ogólnie 29" chyba się sprawdza w xc i enduro, ale raczej jest stworzone dla większych ludzi, może Peat by jakoś ogarnął taką krowę do dh

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
Wiecie, z oponami to niekoniecznie będzie ciężko. Jeśli tylko branża DH chwyci bakcyla, to wszyscy najwięksi producenci zaraz zrobią opony.
Przecież to nie jest tak, że najwięksi producenci rowerów nie dzielą się projektami ze swoimi dostawcami.
Taki Trek, Giant czy Spec jak robi coś nowego (np. zjazdówkę 29") to idzie do Maxxisa czy Schwalbe i mówi: "będziemy potrzebować opon, rynek jest taki a taki, co możecie zaproponować?"
Co do wytrzymałości, to myślę, że też nie będzie zbyt dużego problemu. Skoro można zrobić obręcz 26" z karbonu do DH co waży ok 400-450g, to żaden problem jest zrobić obręcz 29" 100 czy 200g cięższą. A do tego, jak będzie stożkowa (lub przynajmniejo wysokim profilu), to może się okazać, że szprychy będą tylko ciut dłuższe.
Jak już napisałem, siły potrzebne do zahamowania i rozpędzenia można zmierzyć. Na pewno już ktoś to zrobił.
Przecież to nie jest tak, że najwięksi producenci rowerów nie dzielą się projektami ze swoimi dostawcami.
Taki Trek, Giant czy Spec jak robi coś nowego (np. zjazdówkę 29") to idzie do Maxxisa czy Schwalbe i mówi: "będziemy potrzebować opon, rynek jest taki a taki, co możecie zaproponować?"
Co do wytrzymałości, to myślę, że też nie będzie zbyt dużego problemu. Skoro można zrobić obręcz 26" z karbonu do DH co waży ok 400-450g, to żaden problem jest zrobić obręcz 29" 100 czy 200g cięższą. A do tego, jak będzie stożkowa (lub przynajmniejo wysokim profilu), to może się okazać, że szprychy będą tylko ciut dłuższe.
Jak już napisałem, siły potrzebne do zahamowania i rozpędzenia można zmierzyć. Na pewno już ktoś to zrobił.
pozdro
frango
frango
osatom-cichy to chyba tak samo jak 26 tylko ze masz wiekszą powierzchnie, mozliwe ze sila dzialająca na kolo tu w przypadku niedokręconego whipa ma wiekszą powierzchnie na ktorą dziala wiec powinna byc lepiej pochlanana....
A czy trudniej napedzic? jak Michal pisze to ja w sumie mysle inaczej... ale to wam nie udowodnie bo to raczej moje przymyslenia...
I czy byl by to krowaisty rower? wątpie... Koal nie są wyznacznikiem wielkosci, jezdzisz i siedzisz na ramie a nie na kolach, a ramke mozna obnizyc na tyle zeby byl to mimo wszystko zajebisty racingowy rower...
Zajebiscie podoba mi sie tam ramka a nie kola D:
Frango Ubiegles mnie
A czy trudniej napedzic? jak Michal pisze to ja w sumie mysle inaczej... ale to wam nie udowodnie bo to raczej moje przymyslenia...
I czy byl by to krowaisty rower? wątpie... Koal nie są wyznacznikiem wielkosci, jezdzisz i siedzisz na ramie a nie na kolach, a ramke mozna obnizyc na tyle zeby byl to mimo wszystko zajebisty racingowy rower...
Zajebiscie podoba mi sie tam ramka a nie kola D:
Frango Ubiegles mnie
Karpiel i Duncon to moje zycie
-
- Posty: 1836
- Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Z chęcią bym sprawdził właśnie taki rowerek na 29". Na moje poza dłuższym tyłem względem takiej samej wersji na 26'' to nic się nie zmieni. Gdyby najwięksi się za to wzieli to by się patent w mig rozprzestrzenił,bo wystarczy Hill na takiej maszynie i mig będzie wysyp sprzętu.
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów 

frango 400g wazy obrecz do am. Wagi obreczy do dh nie znasz. Do tego carbon to nie alu. Rower bedzie z alu to masz skonczona ilosc materiału - wiekszy rower = wiecej materiału albo mniejsza wytrzymałosc.
Pomijam juz fakt, ze tak potrzebujemy JESZCZE jednego standardu na: Opony, Kola, Amortyzatory. Bo nie starczy nam milion standardów sterów, sztyc, supportow i piast. To na pewno obnizy koszt produkcji i sprawi, ze rowery bedą tansze...
Pomijam juz fakt, ze tak potrzebujemy JESZCZE jednego standardu na: Opony, Kola, Amortyzatory. Bo nie starczy nam milion standardów sterów, sztyc, supportow i piast. To na pewno obnizy koszt produkcji i sprawi, ze rowery bedą tansze...
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Spaced Ale ja nie mam na myśli ENVE/EDGE, tylko obręcz, którą ma xsnailx, a z tego co zrozumiałem, to ona ma być do DH. Waży 415g, więc dałem przedział wagowy ;>
Ja nie pisałem o budowie takiej ramy z karbonu.
Myślę, że branża poradzi sobie z nowymi standardami
Dorobi do tego jakiś marketing BS i łykniemy to jak młody pelikan śledzie 
Wiesz, to będzie nowość, coś innego i to na dodatek w niszy produktowej, więc nie musi być tanie.
Podobno w USA ponad połowa sprzedanych sztywnych rowerów XC to 29" To chyba już nie moda.
Nie bardzo rozumiem...Spaced pisze:Do tego carbon to nie alu. Rower bedzie z alu to masz skonczona ilosc materiału - wiekszy rower = wiecej materiału albo mniejsza wytrzymałosc.

Ja nie pisałem o budowie takiej ramy z karbonu.
Myślę, że branża poradzi sobie z nowymi standardami


Wiesz, to będzie nowość, coś innego i to na dodatek w niszy produktowej, więc nie musi być tanie.
Podobno w USA ponad połowa sprzedanych sztywnych rowerów XC to 29" To chyba już nie moda.
pozdro
frango
frango
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości