Oleje i smary
Oleje i smary
Witam!
Planuję pobawić się trochę z odpowietrzaniem,zalewaniem hamulców, jak również z serwisem amorka.
Mam takie pytania:
Czym najlepiej będzie zalać duro tripple? Ważę około 65kg. Duro będzie przerobione na 150-170mm. Myślałem nad Motorexem 7.5 / 5 W, jednak nie wiem czy będzie za miękki/twardy - po prostu nie znam się na tym:P
Co do hamulców, jest to shimano deore i gatorbrake 4tłoczkowy(tak wiem, porażka..) myślałem o zalaniu go(shimano) Delphi LHM+(podobno sprawdza się), natomiast G. jakimś tańszym dotem4.
Chodzi mi o to aby nie zapłacić zbyt wiele, tj. około 70zł na hamulce + 40/50 na amorka.
Proszę nie pisać rzeczy typu "zmień amorka", "kup nowe hamulce", "strata kasy".
Jeżeli nie masz zamiaru napisać czegoś sensownego, pomocnego, nie pisz wcale.
@ Edit: Co do smarów to czym polecacie "uszczelnić" amorka? I w jakich miejscach dać więcej/mniej smaru?
Planuję pobawić się trochę z odpowietrzaniem,zalewaniem hamulców, jak również z serwisem amorka.
Mam takie pytania:
Czym najlepiej będzie zalać duro tripple? Ważę około 65kg. Duro będzie przerobione na 150-170mm. Myślałem nad Motorexem 7.5 / 5 W, jednak nie wiem czy będzie za miękki/twardy - po prostu nie znam się na tym:P
Co do hamulców, jest to shimano deore i gatorbrake 4tłoczkowy(tak wiem, porażka..) myślałem o zalaniu go(shimano) Delphi LHM+(podobno sprawdza się), natomiast G. jakimś tańszym dotem4.
Chodzi mi o to aby nie zapłacić zbyt wiele, tj. około 70zł na hamulce + 40/50 na amorka.
Proszę nie pisać rzeczy typu "zmień amorka", "kup nowe hamulce", "strata kasy".
Jeżeli nie masz zamiaru napisać czegoś sensownego, pomocnego, nie pisz wcale.
@ Edit: Co do smarów to czym polecacie "uszczelnić" amorka? I w jakich miejscach dać więcej/mniej smaru?
Grooke, kup sobie motula 5 i 10. Dla marzocchi 10 za lepki 5 lekko za słaby wg mnie. Mieszając uzyskasz odpowiednią konsystencję jak nie masz regulacji powrotu.
Dot 4 to wydatek 5zł za pół litra. http://allegro.pl/delphi-plyn-hydraulic ... 86409.html - to też całkiem tanie.
Spokojnie się zmieścisz w 60-70zł za całość.
Uszczelnienie amora to tylko uszczelki. Dajesz smar na uszczelki dolne. Niektórzy ładują na uszczelki olejowe i między uszczelki ogólnie. Robiłem ostatnio 888. Smar sylikonowy(7zł tubka ~60ml) w połączeniu z olejem wchodził w reakcję glutowacenia(które to gluty zacinały mi komorę powietrzną - protone) więc zrezygnowałem. Otwarta kąpiel to otwarta kąpiel. Teraz wszystko chodzi idealnie płynnie.
Dot 4 to wydatek 5zł za pół litra. http://allegro.pl/delphi-plyn-hydraulic ... 86409.html - to też całkiem tanie.
Spokojnie się zmieścisz w 60-70zł za całość.
Uszczelnienie amora to tylko uszczelki. Dajesz smar na uszczelki dolne. Niektórzy ładują na uszczelki olejowe i między uszczelki ogólnie. Robiłem ostatnio 888. Smar sylikonowy(7zł tubka ~60ml) w połączeniu z olejem wchodził w reakcję glutowacenia(które to gluty zacinały mi komorę powietrzną - protone) więc zrezygnowałem. Otwarta kąpiel to otwarta kąpiel. Teraz wszystko chodzi idealnie płynnie.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 03.02.2011 21:01:15
- Kontakt:
wielkiezuo nie przesadzaj, nic się takiego strasznego działo nie będzie, to wyciągnięcie to praktycznie pogmeranie w środku i podniesienie na półkach troszkę. Owszem, nie nadaje się do ekstremy ale na początek wytrzyma.
Grooke jeśli zamierzasz go tuningować poprzez dodanie tłumika to wlej do tłumika olej 5w.Do smarowania kup olej 15w (ale pamiętaj o uszczelnieniu śrub na dole) lub zrób mieszanię oleju ze smarem. No i jak powiedział pietryna pociapaj smaru na uszczelki kurzowe i na ślizg.
Grooke jeśli zamierzasz go tuningować poprzez dodanie tłumika to wlej do tłumika olej 5w.Do smarowania kup olej 15w (ale pamiętaj o uszczelnieniu śrub na dole) lub zrób mieszanię oleju ze smarem. No i jak powiedział pietryna pociapaj smaru na uszczelki kurzowe i na ślizg.
2011 :
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=59007
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=59007
Duro Triple przecież nie ma tłumika, więc lepkość nie zrobi w zasadzie żadnej różnicy. Poza tym, że większa lepkość to lepsze smarowanie, więc możesz po prostu wziąć 15 
No chyba, że masz tam jakiś tłumik, ale nic nie wspomniałeś o tym.
Z tym powiększaniem skoku, to j.w. lepiej się zastanów. Na pewno masz już teraz luz na lagach. Będzie bardziej odczuwalny i szybciej się powiększał.
EDIT: No i z tego co kojarzę to nie ma o-ring'ów na śrubach na dole goleni a uszczelki na górze trzeba wymienić, żeby trzymały olej. No i oczywiście im większy luz na lagach tym gorsze trzymanie oleju.

No chyba, że masz tam jakiś tłumik, ale nic nie wspomniałeś o tym.
Z tym powiększaniem skoku, to j.w. lepiej się zastanów. Na pewno masz już teraz luz na lagach. Będzie bardziej odczuwalny i szybciej się powiększał.
EDIT: No i z tego co kojarzę to nie ma o-ring'ów na śrubach na dole goleni a uszczelki na górze trzeba wymienić, żeby trzymały olej. No i oczywiście im większy luz na lagach tym gorsze trzymanie oleju.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości