Strona 1 z 2

Szerokość opony?

: 08.02.2011 11:33:09
autor: mas1o
Zbliża się wiosna, czas na naprawy roweru.
Zastanawiam się nad odwiecznym dylematem, czy szerokość opony pomiędzy 2.35 jak chyba ma każdy, a 2.5 jak wydaje mi się optycznie akurat ma jakiekolwiek znaczenie poza masą? Bo na 2.35 ludzie jeżdżą na niskim ciśnieniu żeby uzyskać większą powierzchnię styku do podłoża, co na 2.5 jest już samo z siebie osiągnięte... ?

No i gdyby ktoś potrzebował przykładowe opony to rozważam minion dh.

: 08.02.2011 11:48:19
autor: frango
Wydaje mi się, że rozumiem pytanie, mimo że brakuje kilku przecinków ;)

Po pierwsze, Miniony mają zawyżoną numerację. 2,35" to w rzeczywistości ok, 2,2, a 2,5 to takie 2,35.
Ja wybrałem węższe opony głównie dlatego, że są lżejsze i trochę lżej się toczą od 2,5.
Co do ciśnienia, to chyba wszyscy jeżdżą na niskim ciśnieniu, niezależnie od szerokości opony. Po prostu daje to lepsze trzymanie. Ale zwiększa niebezpieczeństwo dobicia.

Złotym środkiem mogą być Ardenty. Są prawdziwe 2,4, są dość szybkie, ale nie trzymają tak dobrze jak Miniony. 2,4 waży tyle co węższy Minion. Ok. 1150g (oczywiście 2ply)

: 08.02.2011 12:37:02
autor: Pablo666
mas1o Ja mam Miniony 2.35. Na Alex Supra BH mają szerokość 54-55mm ; ) Nie narzekam na brak przyczepności przy około 3 barach. ; )
Może zobacz coś od Schwalbe.? ew możesz też się zainteresować WTB MOTORAPTOR ; ] Kevlarowe, szerokie opony w dobrej cenie z agresywnym bieżnikiem, gadałem z kilkoma co je ujeżdżają i sobie chwalą.

: 08.02.2011 13:53:05
autor: Vin_OSW
Minion 2,35 na obręczy Ex729 to realne 2,15 ;)

: 08.02.2011 14:20:23
autor: frango
Pablo666 jeździsz na 3 atmosferach!? :O Ta opona trzyma się w ogóle gdy jest twarda jak kamień? ;)

: 08.02.2011 16:27:20
autor: Killo
frango a co w tym takiego dziwnego? Ciśnienie dopasowujesz do tego jak jeździsz i po czym jeździsz.

: 08.02.2011 17:00:26
autor: Stożek Wisła
3 barow to nawet na miasto nie cisne :) jesli jexzdzisz na takim cisnieniu w gorach to sprobuj kiedys na 1,5 bara zobaczysz kolosalna roznice.. czyba ze wazysz ze 120 kg to 3 bary moze beda akurat

: 08.02.2011 18:43:07
autor: tatuator
przepraszam ten post wyżej ja napisalem ale zapomnialem sie zalogowac na siebie..

: 08.02.2011 18:55:45
autor: pietryna
Stożek Wisła, no na miasto to 4,5 jest całkiem nieźle.

Dla mnie minimum 2 bar na przodzie... 1,7 miałem to już mi pływała opona.

: 08.02.2011 18:58:32
autor: Vin_OSW
W górach 0,5-0,6 bara na schwalbe <3

: 08.02.2011 19:30:37
autor: spz
Vin_OSW pisze:
Minion 2,35 na obręczy Ex729 to realne 2,15 Wink
Zakladalem (prawdziwa meka zeby ja wlozyc) wczoraj DHRa i faktycznie wyglada to bardzo podobnie do 1.95 z rowera XC. Jest oczywiscie szersza ale i tak wizualnie cienka. Taka wlasnie chcialem na tyl zeby byly mniejsze opory toczenia.

Vin_OSW pisze:W górach 0,5-0,6 bara na schwalbe <3
Rownie dobrze mozesz jezdzic bez detek :P

: 08.02.2011 19:37:32
autor: Vin_OSW
spz pisze: Rownie dobrze mozesz jezdzic bez detek :P
Czy ja wiem :P Schwalbe + maxxis dh i można tak śmigać ;) Dużo nie waże ;) Zaledwie 70 kg ;)

: 08.02.2011 19:44:23
autor: adrian50005
Nie wiem o co wam chodzi z tym cisnieniem wysokim ja smiegam z tyłu na 3 bar a przód na 2.3 i nie ma gigantycznej różnicy na ciśnieniu ok 1.5-1.2 bar
ale i mam przyczyny do wysokiego cisnienia -oponki 1pl :oops:

: 08.02.2011 20:34:36
autor: MUSZEL
Pablo666 pisze: Nie narzekam na brak przyczepności przy około 3 barach. ; )
:shock:

generalnie na niższym ciśnieniu oponka lepiej sie klei, ale Twoje rozumowanie nie jest poprawne, niestety w praktyce to nawet i 3.0 nabite na 3atm będzie trzymało gorzej jak 2.35 na 1.5atm

: 08.02.2011 21:02:56
autor: frango
Nie jestem żadnym oponowym ekspertem, bo jeszcze 3 lata temu twierdziłem, że jednowarstwowe Schwalbe są "super" bo są lekkie, a to, że łapałem nawet 2 snake'i na przejeździe nie zrażało mnie ;)

Ale przejrzałem na oczy ;) jeśli chodzi i grubość ścianki i jakoś sobie nie wyobrażam teraz jazdy na czymś cieńszym.
Ta zmiana pociągnęła jeszcze jedną zmianę... umożliwiła mi jazdę na niższym ciśnieniu. 1,5 BARa to nie jest dla mnie jakieś super niskie ciśnienie w oponach. Raczej średnie.
Opona, w której jest mniej powietrza, lepiej się układa. Każdy kamień, korzeń, rowek na trasie, itd odkształca ją, a co za tym idzie, pozwala się jej dostosować, więc powierzchnia styku jest większa, czyli większa przyczepność. Łatwiej skręcić, łatwiej zahamować.
Nie jestem w cale pewien, czy nabite 3 ATM sprawiają, że opona będzie się wolniej zużywać. Na pewno szybciej zedrzesz jej grzbiet, bo na nim będzie spoczywać większość ciężaru.
Może lepiej obniżyć ciśnienie, np. do 2 BAR, a potem jeszcze trochę... i nie wchodzić w każdy zakręt z zablokowanych tylnym kołem :)

: 08.02.2011 21:29:39
autor: maxxis
Vin_OSW 0,5 toś ty chyba nie widział toż to flak nie opona , raz jeździłem na 0,8 i straszna lipa ... przeważnie 1.2-1.5 w zależności od terenu :wink: Bierz 2.5 2 ply i po problemie

: 08.02.2011 21:39:17
autor: Krzyś
Ciśnienie poniżej 1 atmosfery jest dla mnie paranoją, raz tak sobie obniżyłem na błocie i miałem uczucie, że rower mi kompletnie pływa, a opona pragnie zejść z obręczy... Wg mnie optimum to 1.5 na przód i 1.8 na tył (Miniony 2.5 2 ply). A co do szerokości opony, też zastanawiam się nad przejściem na miniony 2.35, tylko zastanawia mnie jaka będzie przyczepność, jak założę je na wspomniane już ex729...

: 08.02.2011 22:20:27
autor: venon666
ja mam opone 2,7 i jest super ale nie zalezy mi na wadze

: 08.02.2011 22:28:25
autor: Vin_OSW
maxxis Schwalbe Muddy Mary 2,5 najwyższy model ;) Było koło 0,5-0,6 bara. I przez to mam wgniota na Mavicu, bo zaliczyłem krawężnik w Czarnej przy wyciągu jak z góry leciałem :P