Strona 1 z 1

Rampage i rowery zawodników

: 15.02.2011 08:09:05
autor: karol66ek
Witam dręczy mnie mnie pewna myśl a mianowicie powrot amortyzatorów ogólnie z tego co mi wiadomo gdy zjeżdża się ze ścianek lub skacze z dropów powrót powinien byc bardzo wolny a tu widzę że amortyzatory strasznie szybko wracają nawet w pewnych momentach odbijają i tu moje pytanie o co chodzi?? Może amortyzatory sa tak na pompowane że wolniej nie mogą wracać??
Tu podaje linka gdzie można to zobaczyć.. :D http://www.youtube.com/watch?v=DwTkaLD- ... re=channel

: 15.02.2011 08:30:14
autor: wert
wolny powrót nie oznacza, że amortyzator po ugięciu będzie powracał kilkanaście sekund. Nie wiem gdzie w tym filmie dostrzegłeś, że zawodnicy mają bardzo szybki powrót. Widziałeś pozycję pokrętła regulacji?

: 15.02.2011 11:32:06
autor: karol66ek
Tak ale widziałem jak np. skakali z tego wielkiego gapa to amortyzator tak odbił że podrzuciło przednie koło...(w 1-2 przypadkach)

: 15.02.2011 12:01:44
autor: Spaced
karol66ek jakiego gapa? Na gapie nie widze tego, na senderze (dropie) widze ale to nie jest podbicie przodu tylko raczej podniesienie spowodowane przez ułozenie ciała zawodnika. Nie wiem czego sie tam doszukujesz - wiekszosc zawodników twierdzila, ze maja twardziej ustawione amory + dotłumione tylko, ze na filmie tego nie zobaczysz tak latwo skoro doszukujesz sie takich rzeczy jak podniesienie koła.

: 15.02.2011 12:09:21
autor: mateusz54
dokładnie chodzi ci o 1.10 filmu
zawodnik nawet widać ze jest przechylony do tyłu i dlatego na manuala poszedł

: 15.02.2011 15:50:08
autor: karol66ek
Wiem że tu jest więcej gadania ale na tym filmie wiecej widać takich momentów http://www.youtube.com/watch?v=o4J1SKyn ... re=channel

: 15.02.2011 17:05:24
autor: Spaced
karol66ek podaj konkretne przypadki (jaki czas jak np. mateusz podał) bo ja nie widze tego.

: 15.02.2011 17:20:59
autor: karol66ek
0:24,0:40,0:54,1:08,2:44s(tutaj widac bardzo dobrze)

: 15.02.2011 17:52:55
autor: Spaced
karol66ek 0.54? Powaznie? Przeciez Will ma tam bardzo wolno ustawione odbicie.

Powaznie - ten temat to zart? W 2.44 przeciez Tyler sie wywala, a nie odbija mu za szybko.


Do tego - na plynne ladowania mniej tłumic trzeba ;)

: 15.02.2011 19:08:43
autor: Slash
moim zdaniem maja idealnie ustawione amory, sam chciałbym umieć swój aż tak idealnie pod warunki ustawiać. odbicie jest na tyle szybkie ze trzymają przyczepność i amory się nie "krztuszą" kolejnymi nierównościami tylko cały czas ładnie pracują a jednocześnie wystarczająco wolno żeby tłumić duże walnięcia. nie wiem gdzie widzisz problem, pamiętaj że na szybkość odbicia ma tez wpływ obciążenie roweru przód/tył. oni często lądują na bardzo stromych lądowaniach wiec są mega wychyleni do tyłu, a więc przód nie jest tak dociążony. gdyby był bardziej z pewnością nie odbijałyby amory tak szybko, przecież odbicie nie ma takiej siły żeby Cie zrzucić z roweru kiedy dociążasz przód, chyba że masz mega twardą sprężynę i ważysz 15 kg :P

: 15.02.2011 19:34:34
autor: karol66ek
Jak dla mnie to nie wiem czy mi by się na takim dobrze jeździło :) ale skoro mówicie że tak ma być to tak ma byc 8)

: 15.02.2011 21:15:25
autor: miki_ck
karol66ek pisze:Jak dla mnie to nie wiem czy mi by się na takim dobrze jeździło
Nie wiem czy dobrze by Ci się jeździło po takim terenie, skakało z takich dropów i gapów.
Zarówno zawieszenie jak i rider trochę inaczej reagują na skok z metrowego bobka a inaczej po konkretnym locie (masz to swoje 0:54 - gość prawie zupełnie nie zamortyzował nogami i rękami, a zawieszenie i tak ładnie zadziałało utrzymując koła na ziemi).
Podsumowując, ja nic dziwnego na filmie nie zauważyłem :roll:

: 15.02.2011 21:22:20
autor: Spaced
karol66ek sorry ale jak nie latasz nic na prawde duzego to zasada "najszybciej jak to mozliwe przed podskakujacym rowerem" powinna byc twoim motto.

A tamto zawieszenie jest na prawde wolno ustawione, zobacz sobie jak na PS chodzi zawieszenie. Dodatkowo np. Gee montuje twardsza sprezyne na Rampage. Nie jezdziłoby ci sie dobrze ;)