Strona 1 z 1

Zmniejszający sie skok 66 SL1 ATA

: 15.02.2011 22:09:54
autor: kubaseq
Mam problem ponieważ pomimo maksymalnego skręcenia regulacji skoku w tłumiku ATA dalej zmniejsza mi się skok podczas jazdy. Po poszukiwaniach znalazłem informacje ze jest to wina komory PAR w tłumiku ATA która zasysa powietrze. Co mam zrobić? Wystarczy wymienić uszczelki w tłumiku? Dodatkowo mam jeszcze pytanie czy istnieje możliwość kupienia części do tłumika ATA? Czy mam szanse znaleźć takie części używane lub nowe?

: 15.02.2011 22:37:55
autor: KefirQn
myślę ze wymiana uszczelek może pomóc a jak nie to wymiana całej komory, pisz do gregorio koszt powinien być ok 160-200 coś zł.

: 17.02.2011 15:39:17
autor: kubaseq
Niestety zmiana uszczelek nie pomogła. Gdzieś na forum znalazłem, żę trzeba usunąc Komore PAR i że jest to łatwe. Jak to zrobić? I czy to pomoże?

: 17.02.2011 15:59:29
autor: diesel2117
A czy przy serwisie czasem nie uszkodziłeś nylono-podobnych sznureczków? może to mieć wpływ na szczelność komory PAR, jak sie myle to mnie poprawcie :)

Obrazek

: 17.02.2011 19:27:16
autor: kubaseq
Nie raczej nie uszkodziłem bo ten zawór na dole trzyma... ale tak jak na tym zdjęciu nie miałem tych moich 66 rozkręconych bo nie wiem jak wyciągnąć tą część ze sznurkami... Ale to która komora jest nieszczelna że tak się zmniejsza skok? Gdzieś czytałem że się usuwa komorę PAR i coś w zamian robi tylko nie wiem co i jak...

: 17.02.2011 21:58:23
autor: diesel2117
TosiekDH miał ten sam problem, i kumpel tez w 888 sl ata WC... u kumpla pomogla wymiana tych sznureczkow (150zl za taki cos, kpina...) ale niestety nie da sie tego niczym zastapić... Wiec wychodzi na to ze ta komora to PAR i ona nie trzyma w sobie cisnienia tylko ucieka do gory amorka :)

: 17.02.2011 23:30:57
autor: kubaseq
diesel2117 a gdzie to robiliście? I właściwie jaki wpływ tamta komora na zmniejszający się skok?


Studiując to zdjęcie:
Obrazek


doszedłem do wniosku że chodzi o przepuszczającą main/positiv air piston lub cartridge body cap. Ponieważ przy luźno pracującym tłumiku jestem w stanie wyczuć w pewnym miejscu tarcie przy poruszającym się top shaf-cie podejrzewam że jest to wina tego top cap'a przepuszczającego powietrze i blokującego powrót tłoka do góry. Jak myślicie czy jestem w stanie wymienić samego top shaft'a? Czy powinienem się zacząć rozglądać za innym tłumikiem?

: 17.02.2011 23:57:17
autor: diesel2117
kubaseq sami, pod nadzorem kolegi, byłego seriwsanta z bikershop-u pana Marka
Tu masz lepiej pokazane jak te sznureczki są zamocowane, a co do samego ich montarzu to ci zawiele nie powiem, wiem ze z górnej częsci trzeba wyjąć kołeczki, dalej nie wiem
Obrazek


P.S. do modelatorów, zostawcie taką wielkość zdjęcia, chce żeby było jak najbardziej widoczne :)

Edit.
Proponuje ci zadzwonić do gregorio, może coś poradzą niż odrazu tłumik
http://gregorio.pl/kontakt.php

: 18.02.2011 09:45:21
autor: pietryna
Wiesz że możesz dać to na imageshack który robi ci miniaturkę i daje gotowy kod bb dla forum? Po kliknięciu masz dostęp do dużego zdjęcia, a nie rozwala forum. Mam 1680p w poziomie i jeszcze tragedii nie ma ale pomyśl o tych którzy mają mniejsze monitory...

: 10.03.2011 15:24:22
autor: topick
U mnie urwanie sznurkow obiawialo sie nietrzymaniem cisnienia w PARze

: 13.03.2011 13:17:22
autor: KrBiker87
Przy tej usterce komora PAR nie ma nic do rzeczy. Tłumik ATA posiada Komorę negatywną i pozytywną, które same regulują pomiędzy sobą ciśnienie. Jeżeli górna uszczelka byłaby uszkodzona z całęgo kartridża uszłoby tłumienie. JA w 66 SL 1 miałem ten sam problem ze tłumik się zasysał. Powodem tego był nadmiar oleju smarującego w komorze negatywnej i podczas ugięcia amora zamiast regulacji ciśnienia, negatywna komora ładowała w siebie coraz wiecej ciśnienia. Dlatego jak wlewamy olej typu "fox fluid" do smarowania komór powietrznych musimy wlać go max 5ml ale przed wsadzeniem głownego tłoka a nie po bo wtedy bedzie sie zasysał. Aha i jeszcze warto uważać przy rozkrecaniu komory po zassaniu, niezle ciśnienie wywala i rozbryzg oleju jest widowiskowy :P