Strona 1 z 2
[Amortyzator] Boxxer 2004 - rysy na goleniach górnych
: 26.02.2011 22:00:19
autor: inq
Rok temu "lekko" starłem golenie na kamieniach w Czarnej. Jako ze musze jeszcze trosze wytrzymać na leciwym boxxerze 2004 to chciałbym, by jeszcze troszkę pochodził. Rysy na goleni są dość głębokie, przejechałem je papierem wodnym, jednak i tak boxxer pluje olejem i wcale sie nie dziwie.
Ma ktoś pomyśl co z tym zrobić? może leciutko, miejscowo przejechać żywica i papierem zeszlifować na równo ?
Bawił sie ktoś w takie rzeczy ? Jeżeli tak to proszę o poradę, czym i w jaki sposób. Z góry zaznaczam ze nie opłaca mi sie kupować nowej goleni chyba ze ktoś miałby naprawdę za grosze.
: 26.02.2011 22:51:52
autor: Jaszczur
Mialem "wyrwe" w moich 66. Golenie slabo przyjmuja jakikolwiek material i wszystko odpada. Nawet specjalnie zrobilem mieszanke najmocniejszego lakieru z utwardzaczem 3:1 co bylo mi bardzo polecane lecz odpadlo. Zywica nie glupi pomysl. Albo sproboj zwykla "kropelke" i potraktuj to papierem wodnym. Ja ogolnie to zostawilem idealnie zeszlifowane bo nie mialem sily (boxxer ma inna powloke goleni wiec moze lepiej sie bedzie to trzymac). 66 puszczaly powietrze i lekka obraczke oleju a pluc zaczely dopiero po paru miesiacach no ale boxx delikatniejszy wiec ogolnie ciezka sprawa.
: 26.02.2011 23:02:55
autor: Rumun-lca
Miałem kiedyś podobny problem co Ty, tle że w Marcoku super-t. Też ostro przejechałem lage, po czym wróciłem rowerem do domu. Na drugi dzień po wypolerowaniu okazało się ze amor pluje olejem, ale zainwestowałem w nowe uszczelki po czym jeździłem na nim rok i żadnych problemów z nim nie maiłem.
W tej całej rysie musiały być jakieś zadziory i zniszczyły one uszczelkę.
Moim zdaniem poczekaj co powiedzą inni, ale wydaje mi sie że nie warto jej bardziej szlifować...
Zobacz czy nie ma zadziorów jeśli sa to je usuń a następnie zainwestuj w nowe usczelki.
Re: Rysy na gornych goleniach, jak naprawic ?
: 26.02.2011 23:20:16
autor: juzio-biker
kup klej jakiś dobry co trzyma na aluminium itp. Starannie zalej dziury , nożem do tapet zgarnij nadmiar ale równo, i papierem wodnym przejedz i gitara

POZDRO
: 26.02.2011 23:35:06
autor: diskordia
Myślę ,że w serwisach od zawieszenia motocyklowego maja specjalne środki.
skoro prostuje się lagi i nakłada nowe powłoki-raczej nie będzie problemu z rysami
: 27.02.2011 00:36:21
autor: inq
hmmm nowe uszczelki to około 130 zl i na dodatek zamieniki. oto foto "malych" rysek:
thx za info
sprobuje to zrobic metoda klej/zywica i zeszlifowac na rowno,
ma moze ktos jeszcze jakies pomysly ? czym to wypełnić.
: 27.02.2011 01:03:33
autor: adrian50005
Osobiście sam miałem długa ryse na goleni, i wyszełem z założenia zeby zeszlifowac troche papierem ściernym i zostawić tak jak jest.
Jeżeli uszczelka olejowa puszcza, to zakup w jakims sklepie z uszczelkami simering (wez starą na wzór) a zapłacisz parę ziko.
I mój drop off do dzisiaj tak lata(tylko że ja poprostu wymieniłem wszystkie uszczelki:D )
: 27.02.2011 15:55:09
autor: Rumun-lca
Mis ie na 98% wydaje ze zadziory w tych odpryskach uszkodziły tą uszczelkę. Wypoleruj to, i spróbuj może przełożyć uszczelkę z drugiej lagi, jeśli nadal będzie sikać to próbuj z klejami
: 27.02.2011 17:15:05
autor: wasall
w niektórych miastach są firmy pokrywające podwozia samochodów teflonem czy jcoś takiego możesz tam zapytać...
Re: Rysy na gornych goleniach, jak naprawic ?
: 27.02.2011 19:31:36
autor: inq
tak prawdopodobnie poszarpaly bo jezdziem tak w ten dzien, gdyz nie mialem paieru wodnego przy sobie.
Probuje bardzo domowy sposob czyli kropelka, na razie dosc wyczuwalna roznic w dotyku na plus.
Wystarczy zmiana simeringow ? jak myslicie ?
: 27.02.2011 21:27:53
autor: nans
Tak jak piszą inni "kropelka" i papier wodny 2000. Szlifuj na sucho. Ja tak naprawiłem swoją starą i poczciwą Shivere i nie ma mowy o puszczeniu oleju. Jak będziesz nakładał klej to parę warstw najlepiej. Ja nałożyłem chyba trzy warstwy kleju oczywiście za każdym razem szlifując na gładko i nakładając kolejną warstwę. W dotyku nic nie czuć z takim minusem że widać zarysowania ale to jest już raczej mało istotne. Polecam sposób ... ogólnie też go znalazłem na tym forum
Pozdro
: 28.02.2011 00:31:51
autor: LestatBiker
Sorki, ale wg mnie ta laga nadaje się już tylko do wymiany..... bo nawet jak założy się uszczelki i tak będzie to cały czas szarpać je.
: 28.02.2011 01:13:28
autor: Vin_OSW
LestatBiker pisze:Sorki, ale wg mnie ta laga nadaje się już tylko do wymiany..... bo nawet jak założy się uszczelki i tak będzie to cały czas szarpać je.
Szarpało ją jak były zadziory,a teraz są zeszlifowane.
: 01.03.2011 00:35:33
autor: LestatBiker
Vin_OSW pisze:Szarpało ją jak były zadziory,a teraz są zeszlifowane
Ale są ubytki w warstwie anody co podczas pracy powoduje że uszczelka w tych miejscach zmienia nieco kształt i gubi pasowanie, czyli będzie puszczać olej z czasem, ja gdybym miał taki problem to tylko bym to uzupełniał bezbarwnym lakierem do paznokciów.
Re: Rysy na gornych goleniach, jak naprawic ?
: 01.03.2011 01:17:43
autor: inq
Sprobuje dostac tanio simeringi zamienniki moze pomoze, z tym lakierem do paznokci dobry pomysl, na razie kropelka tez daje rade. Lepsze to niz nic. Dzieki wszystkim za porady.
: 01.03.2011 17:03:00
autor: kepa416
Tylko odtłuścić porządnie powierzchnię bo może dlatego się nie trzyma,
W sumie najlepiej to dostać jak profesjonalny klej pod taki materiał albo pójść do porządnej firmy która zajmuje się obróbką metalu. I pospawać a potem na tokarce wyrównać.
: 01.03.2011 17:26:33
autor: Vin_OSW
kepa416 pisze:pospawać
<facepalm>
: 01.03.2011 17:48:14
autor: Lord_92
Zalej betonem.
: 01.03.2011 19:59:34
autor: kepa416
Amatorzy.. Bawcie się swoim lakierem
No a masz lepszy pomysł niż wypełnienie tego tym samym podobnym metalem takie operacje się robi tylko są czasem nie opłacalne i myślę że lepiej było by goleni szukać nowych.
To samo się robi z powiedzmy uszczerbaną felga i można dorobić praktycznie idealnie ten sam element. Jak byś był z ok. JG to bym Ci polecił zakład. No i dobrze by było jak byś wiedział co to za stop jest.