[Damper] Manitou swinger 4 way - regulacja odbicia.

Kruczanowski
Posty: 1
Rejestracja: 05.03.2011 00:33:01
Kontakt:

[Damper] Manitou swinger 4 way - regulacja odbicia.

Post autor: Kruczanowski »

Witam. Mam pewien bardzo duży problem. Chciałem zwiększyć odbicie w moim swingerze. Niestety przypadkiem wyjąłem niebieskie pokrętło. Co mam teraz zrobić. Proszę o pomoc. W instrukcji wyczytałem, że po wyjęciu tego tracę gwarancje itp. Damper posiadam dopiero miesiąc. Proszę o szybką pomoc ponieważ (dzisiaj) po południu chciałem jechać do lasu ;/. Z góry dzięki! :oops:

Edit: Moje gadu-gadu: 32805720
sznib
Posty: 343
Rejestracja: 25.07.2009 12:49:45
Kontakt:

Post autor: sznib »

Jaki cudem je wykręciłeś? Powinno być zabezpieczone przed wykręceniem, od spodu jest śrubka na imbusa 1,5, pod nią sprężynka i kulka, która zabezpiecza przed wykręceniem. Nie zauważyłeś że tłumienie zwiększasz wkręcając pokrętło? Jeśli damper całkowicie stracił tłumienie znaczy że go zapowietrzyłeś, dzisiaj na pewno nie pojeździsz (chyba ze baz tłumienia), musisz damper odpowietrzyć, najlepiej daj do serwisu. Niestety ta "przyjemność" w serwisach troche kosztuje (ok. 100 - 150pln w nieautoryzowanym, 170-220 w Wigwamie).
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

sznib pisze:Powinno być zabezpieczone przed wykręceniem, od spodu jest śrubka na imbusa 1,5, pod nią sprężynka i kulka, która zabezpiecza przed wykręceniem
kulka jest po to, by klikało, ona nie zabezpiecza. Robi to iglica, nacierająca na pokrętło ciśnieniem, które jest w tym miejscu "stożkowe". Jeżeli udało Ci sie wykręcić pokrętło, to oznacza, że iglica na nie nie nacierała, czyli damper jest zapowietrzony
sznib
Posty: 343
Rejestracja: 25.07.2009 12:49:45
Kontakt:

Post autor: sznib »

Tak czy inaczej bez serwisu się nie obejdzie...
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Prosta sprawa to "naprawić"
1. Spuszczasz powietrze z dampera.
2. Wkręcasz to co wykręciłeś wtedy bez zająknięcia.
3. Pompujesz przez co iglica jak pisał muszel zablokuje pokrętło.

Wg mnie cos pewnie kombinowałeś z ciśnieniem w komorze skoro dałeś rade wykręcić czyżbyś wypościł z niej powietrze? Mniejsza o to jak to zrobiłeś zrob jak napisałem i wszystko bedzie ok.
"Po co zmieniac olej w silniku skoro złapało sie gume" ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

co do serwisu, to mam pewne namiary na kolesia, który mojego 6-way'a za śmieszną kase zrobił :D jak co, to pisz gg 1441389
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości