Strona 1 z 1

Ekonomiczne racingowe koła

: 15.03.2011 13:05:39
autor: tatuator
Z racji iż szukajka działa jak działa muszę założyć nowy temat.
Chcę złożyć relatywnie tanie, mocne i lekkie koła na zawody.
Dotychczas jeździłem na klocach blizardach od dartmoora które wytrzymały 3 sezony w górach i jeszcze dają rade ale chciałbym zmniejszyć wagę rotacyjną.
Moja waga 80kg
Umiejętności: czasem czegoś nie dolece ale coraz rzadziej cisne na hampel.. ciężko określić, blizard ma jeden konkretniejszy wgniot w przeciągu tych 3 lat

Na przód mam piaste dartmoor dee-force na tył planuje zakupić dartmoor vee-one (lekka i tania)
Szprychy to najprawdopodobniej DT champion
Największy dylemat dotyczy obręczy.. i tu proszę o pomoc w wyborze.
(No oba koła chce takie same obręcze)
Dartmoor Trixie (najtansza lecz najwęższa)
Mavic en521 (mocniejsza, szersza i podobna waga)
Alexrims fr30 (najlżejsza i najszersza lecz prawdopodobnie niesprawdzona bo dopiero wchodzi)
prosze o ewentualne sugestie.. nie chciałbym przekraczać 600g

: 15.03.2011 13:33:34
autor: ablee
tatuator pisze:rosze o ewentualne sugestie.. nie chciałbym przekraczać 600g
Jeśli 610g tobie nie przeszkadza to kupuj Supre BH. Przypuszczam że będzie ona tak wytrzymałą jak twoje stare obręcze, a przy tym stosunkowo lekka.

: 15.03.2011 13:57:56
autor: Mikel
Ważę ok 75-80kg w stanie gotowości do jazdy, cały poprzedni sezon przejezdziłem na trixie i złego słowa nie powiem - koła centrowałem jedynie świeżo po zaplocie, gdy szprychy się ułożyły to stały się w pełni bezobsługowe. Na trixie przesiadł się również kolega (ok 80-85kg bez zbroi itd, odkupił obręcze z mojej 4x`ówki śmiganej przez sezon) i po sezonie jazdy na nich też nie narzeka :)

: 15.03.2011 14:11:47
autor: tatuator
a nie spadaja kapcie jak z raidera i fortresa? Srednica w trixie jest troszeczke większa wiec nie powinno byc problemu

Wychodzi na to że trixie ma 576 od rantu do rantu a raider i fortres 575,5 wiec teoretycznie żadna różnica.. jak z innymi obręczami? słyszałem że mtx33 jest od nich o 3 mm szerszy natomiast mierząc moje blizzardy wychodzi mi 575 co by totalnie kłuciło sie z opiniami bo na moje obręcze ledwo co udaje mi sie opone zalożyć i zdjąć jesli nie psikne jakimś lubricantem

: 15.03.2011 18:40:14
autor: tatuator
supra bh wydaje sie być akurat

: 15.03.2011 19:08:55
autor: GgG
Miałem vee - one, absolutnie zero problemów. Miałem koła zaplecione na obręczach mtx equalizer 31, przód zestaw na szprychach cn spoke + piasta novateca na przodzie ważył 1.1kg + 1.2kg. Tanio i lekko, tył dałbym teraz mocniejszy bo troszkę zmasakrowałem tą obręcz, ale pod moją wagą (85kg lub więcej) i tak się sprawdziła.

: 15.03.2011 19:28:44
autor: tatuator
Mikel pisze:Mikel
a jak z tym legendarnym spadaniem opon? to mnie bardziej martwi

: 16.03.2011 09:56:47
autor: Mikel
Mnie się nigdy to nie udało, koledze zresztą też.
Na obręczach siedzą zazwyczaj miniony 2,35" i 2,5", rzadziej wety 2,35" i panaracery fire fr 2,4".
I nigdy nie słyszałem o takiej legendarnej umiejętności tych obręczy, ale tak to jest gdy ciągle siedzi się w lesie ;)

: 18.03.2011 15:11:31
autor: tatuator
Ostatecznie wybór jednak pada na Mavica ze względu na renomę i wytrzymałość, lecz zastanawiam się jeszcze czy może jakieś inne obręcze tej firmy nie nadawały by się lepiej..

Jakie są różnice pomiędzy en521 a en321? Głównie chodzi mi o wytrzymałość, twardość i jakby to powiedzieć.. zakres centrowania.