Strona 1 z 1
[hamulce] Tektro Auriga Comp serwis, jakie klocki
: 16.03.2011 20:17:53
autor: Sert93
Witam, nadszedł czas, aby najprawdopodobniej wymienić płyn w moich hamulcach, zrobiły się one dość gumowe i nie hamują najlepiej, klamka musi być wciśnięta oporowo, aby tylny hebel zareagował. Pewnie polecicie mi, aby zmienił także przewody na oplot, jednak nie wiem czy jest sens do takich hebli kupować kable za ponad 200zł, gdzie za niewiele więcej miałbym chociaż jeden przyzwoity hebel, tzn Shimano SLX.
Tak więc, po pierwsze - nigdzie nie mogę znaleźć poradnika, jak wymienić płyn/odpowietrzyć ten model hamulca, jeżeli ktoś dysponuje, niech podrzuci link.
Po drugie - jaki płyn kupić? Zastanawiam się nad
http://www.rowerowy.com/narzedzia_serwi ... id_mineral czy może polecicie coś innego?
Po 3 - klocki, jakie klocki wybrać, a dokładnie jakiej firmy, interesują mnie klocki metaliczne.
Tarcze jakie posiadam to Tektro 203/180mm(dołączam zdjęcie), waga około 70kg, jeżeli będzie to pomoce, z góry dzięki!

: 16.03.2011 23:59:33
autor: Schokowafel
Olej najlepiej LHM+ . Ja dałem 20zl za 1L. Instrukcja tutaj:
http://www.sendspace.com/file/vqlk1r Do napełniania strzykawka + wężyk do akwarium z zoologicznego. Od góry odkrecam tylko śrubke i sie leje po klamce nadmiar. A hamulce te lubia sie zapowietrzac w niskich temperaturach, więc trzeba czekać do temp. +15*C i wtedy nic nie powinno się dziać.
: 17.03.2011 18:45:29
autor: Sert93
Schokowafel pisze:Do napełniania strzykawka + wężyk do akwarium z zoologicznego.
Żadnych końcówek? Jeżeli tak to chyba nie będzie tak trudno to zdobyć
Co do klocków, jakieś propozycje w którą firmę zainwestować?
: 17.03.2011 19:44:33
autor: mirags20
Żadnych końcówek nie potrzeba jedynie co to chyba klucz 8mm na dół nie jestm pewien ale chyba taki był i coś do odkręcenia śubki na klamce niekoniecznie torx:D A najlepiej to zmień hamulce:D
: 17.03.2011 20:15:11
autor: DBKdziobak
Miragas jak chcesz to rób tak ze swoim boskim elykSYREM. U góry w klamce odkręcasz torxem t2,5 taką małą śrubkę. Na wężyk nałóż klucz okrągły 8mm poluzuj odpowietrznik nałóż na niego wężyk, zjedź kluczem na sam dół tak aby uszczelnił połączenie wężyka z odpowietrznikiem wstrzyknij płyn do układu. Kiedy będziesz miał pewność że cały płyn został przelany i nie lecą już żadne bombelki powietrza zakręć górną śrubkę potem zdejmij wężyk dokręć odpowietrznik i gotowe:) Miragas komentarze typu kup nowy hebel zostaw dla siebie. Kolega pytał jak odpowietrzyć / przelać aurigę a nie czy kupić nowy hebel.
: 17.03.2011 20:35:09
autor: mirags20
Ty się zawsze wszystkiego czepiasz ja się twoich boskich hope'ów nie czepiam. Pytał się czy potrzeba końcówek to mu napisałem, że nie zresztą ty też nigdzie o żadych końcówkach nie wspomniałeś tylko o samym wężyku więć nie wiem co mam zrobić takiego z moim haulcem, a to że wspomniałem żęby kupił nowy hamulec to dlatego że mnie te hamulce osobiśćie denerwują. Jeśli boski Dziobak coś jeszcze chcę powiedzieć na temat moich hamulców to proszę bardzo bo jak zauważyłęm na każy mój post na tym forum musiałeś skrytykować .
: 17.03.2011 20:37:40
autor: DBKdziobak
Tylko dlatego że w większości jest się czego czepić. Nie polecaj komuś używania byle czego do okręcenia torxa. Jest na torxa więc torxem odkręcamy proste, a reszta to już nie rozmowa do toczenia na forum... tyle z mojej strony w tym temacie.
: 17.03.2011 20:43:09
autor: mirags20
Wiem ale jak torxa nie ma pod ręką to czemu nie użyć czegoś innego co też idealnie pasuje? Skoro jest się czego czepić to czemu nikt inny się nie czepia tylko Ty?
: 17.03.2011 21:03:15
autor: EZrider
Sert93 chyba masz starą wiadomość na pinku ode mnie na temat tego wszystkiego. LHMem to sobie panowie spece gacie zalejcie.
Odpowietrzasz w ten sposób, że zalewasz od dolnego zaworu, z odkręconym górnym na oko, potem zakręcasz wszystko, wytrzepujesz tak żeby powietrze poleciało do klamki, odkręcasz górny zaworek przy klamce, lekko podpompowujesz małymi skokami klamki i dolewasz po kropli aż przestaną bańki wychodzić. Koniec.
Zalałbym Mineralem Shimano, wziął klocki alu unexa jak są, albo ceramiczne accenty(najtansze)/a2z(najlepiej reklamowane)/kool-stop(wypróbowane) i tyle. Kable zbyt dużo nie dadzą. Mogą się przydać fajniejsze tarcze i przesmarowanie bolca w klamce.
: 17.03.2011 22:20:28
autor: Sert93
Dziena za instrukcje tego szukałem.
mirags20 i
DBKdziobak chodziło mi o końcówkę z zestawu do odpowietrzania, czy jest jakaś potrzeba czy kabelek po prostu nasuwam/wkładam, a nie jak odkręcić torx'a. Odpalam forum, 8 odpowiedzi, zajarany, że w końcu ktoś fachowo odpowiedział, a tu wasz spam, ehh...
Zamawiam klocki, dokładnie te
http://allegro.pl/klocki-a2z-metaliczne ... 57014.html goldy, a na odpowietrzenie oddam do ogarniętego serwisu.
EDIT: W serwisie za przelanie kompletu liczą sobie prawie 90zł, więc spróbują zrobić to sam.
Wiem już jakie klocki, teraz jaki płyn? Dlaczego nie ten LHM+?
: 18.03.2011 17:46:15
autor: Schokowafel
Ja na górę wężka nie zakladam tylko pozwalam olejowi spływac po klamce. owijam klamkę woreczkiem foliowym i wszystko się w nim zatrzymuje.
Małe sprostowanie. Lepiej najpierw zakręcić odpowietrznik i pare razy nacisnąć klamke, żeby ustawil sie skok klamki a dopiero na koniec wkręcic śrubkę na torxa i to tez tak aby nie dostało się powietrze do układu. Zrób jak jest napisane w instrukcji to będzie najlepiej. EZrider właśnie dlaczego nie LHM+? Moim zdaniem nic lepszego nie ma...!
: 18.03.2011 21:46:01
autor: EZrider
Góra to ręczniki papierowe. Nie lubię potem wszystkiego myć a też nie używam wężyka (mimo że posiadam końcówkę z gwintem). Dół to zwykły wężyk z tworzywa, żeby ciasno wchodził na ten ścięty stożkowy zaworek. Do tego Royal Blood i miodzio. Klocki maksymalnie rozepchaj śrubokrętem i dopiero zalewaj. Bo potem trzeba upuszczać i jest babranie.
: 19.03.2011 12:20:35
autor: Sert93
To co Panowie, kupować Shimano, czy LHM+? Shimano na pewno byłby dobry, jednak 50ml tylko i musiałbym poczekać, aż dojdzie przesyłka. LHM+ jest go dużo, mam go praktycznie od ręki, jednak podobno rozpuszcza uszczelki w Tektro...? Hmm?
: 19.03.2011 14:17:29
autor: ak47
Na LHM tektro bardzo kiepsko chodzą. Klamka jest zmulona i ciężko się naciska.
: 20.03.2011 22:01:05
autor: adix210
nie chcę zakładać nowego tematu

a nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji jak zdjąć baryłkę może mógłby mi ktoś powiedzieć

: 31.03.2011 23:02:43
autor: Sert93
Mam pytanie jeszcze jedno, a mianowicie, czy po rozebraniu zacisku/klamki, da się to wszystko złożyć, bez kupowania nowych uszczelek itp? Coś mi się obiło, że w jakimś heblu powinno się odrazu nowe uszczelki wrzucić...