Strona 1 z 1
Code 5 vs. Saint + SLX
: 17.03.2011 20:23:36
autor: Vin_OSW
Witam,
chciałem się was poradzić co będzie lepsze. Code 5 (mam obecnie) czy może zmiana na hybrydę Saint'a i SLX (w przyszłosci wymiana zacisków SLX na Saint'a).
Na rower ważę ok. 70 kg FR/DH
http://allegro.pl/shimano-saint-slx-pol ... 27219.html
Czy mimo zacisków SLX dadzą radę i jak z awaryjnością?
Na plus tej hybrydy jest to, że w przyszłości mogę mieć pełnowartościowego Saint'a i to, że odpowietrzanie jest proste, a mój przedni Avid jest zapowietrzony i klama dochodzi do kiery, przy zaczynaniu śmigania czasem tarcza wyje jak zarzynane prosie i nie mam zestawu odpowietrzającego.
Co o tym myślicie?
: 17.03.2011 20:39:19
autor: szymon102
Osobiście zostawiłbym Coda albo jeśli już to zaciski sainta a klamki SLX .
Na forum chyba ktoś ma takie sety więc sami dobrze doradzą.
: 17.03.2011 20:41:10
autor: Vin_OSW
szymon102 pisze:jeśli już to zaciski sainta a klamki SLX
To wychodzi Saint bez jakiejś tam regulacji. A i tak bym się pewnie w tej kasie nie zamknął.
: 17.03.2011 20:51:49
autor: szymon102
Rok temu chciałem składać coś z klamkami sainta ale zacisk tak samo chciałem slx albo nawet coś niższego. Niektórzy twierdzili, że do klamki sainta jest inna średnica (chyba wewnętrzna) przewodów.
Możesz jeszcze zobaczyć jak cenowo wypadają zaciski Sainta ale te starsze, bo siła chyba większa - nie jestem pewien.
: 17.03.2011 21:16:16
autor: SeraaX
Przewody sainta są inne, mocniejszy oplot.
Ale i tak zakładając zacisk saint do slx musisz zmienić przewód (np na unex lub oryginalny saint) bo końcówka zacisku jest inna
Klamka slx + zacisk saint = saint, klamka prawie niczym się nie różni, oprócz jednej nieprzydatnej na co dzień regulacji Składać na odwrót - bez sensu.
: 17.03.2011 21:19:43
autor: Vin_OSW
SeraaX, ale to już jest złożone i za 400 zł chyba się opłaca?
Wątpię, żebym złożył klamkę SLX + zacisk Sainta do tej kwoty :/
: 17.03.2011 21:33:18
autor: GgG
Klamka slx 100zł, przewód xt 42zł, zacisk 350zł, nie licząc wysyłek i zalewania, adapteru który dostajesz do kompletnego sainta, śrubek... wychodzi niecałe 500zł, w tej cenie kupisz już nowego kompletnego sainta. Moim zdaniem, przy aktualnych cenach - nie opłaca się.
: 17.03.2011 21:36:30
autor: Vin_OSW
Komplet nie jeden

: 17.03.2011 21:48:36
autor: SeraaX
za 400zł za komplet i jak sprawne to jasne że się opłaca.
Sam mam slxa ( starsze zaciski, ale tak samo działające) i hamulec mi odpowiada, kiedyś może zmienię zacisk na tył na saint, ale póki nie jest mi to mocno potrzebne.
: 17.03.2011 23:29:00
autor: Sudoku
Vin_OSW ale doczytałeś, że w tym konkretnym komplecie, który przedstawiłeś, klamka przedniego hamulca ma urwane mocowanie do kierownicy?
Do tych 400 zł musisz dodać min 120 zł (klamka SLX)..
Za 600 zł z kolei masz komplet nowych SLX z gwarancją.
Swoją drogą skoro masz CODE 5 to taniej wyjdzie kupić zestaw do odpowietrzania Avid'a i mieć hamulce do twojej wagi naprawdę wystarczające..
: 17.03.2011 23:42:38
autor: SkowronWro
odpowietrz cody i kup nowe klocki ewentualnie i nie kombinuj:)
: 18.03.2011 11:06:38
autor: Vin_OSW
Sudoku pisze:Vin_OSW ale doczytałeś, że w tym konkretnym komplecie, który przedstawiłeś, klamka przedniego hamulca ma urwane mocowanie do kierownicy?
Ale jest pospawane i jest git
SeraaX pisze:Sam mam slxa ( starsze zaciski, ale tak samo działające) i hamulec mi odpowiada, kiedyś może zmienię zacisk na tył na saint, ale póki nie jest mi to mocno potrzebne.
Ile ważysz?

: 18.03.2011 11:25:42
autor: SkowronWro
nie jest git;) bo korpusy klamek są odlewane cieśnieniowo z tego co pamietam z dodatkiem cynku. Sam miałem pęknietą klamke Sainta i po udanie sie do WSK(zakład produkujący części lotnicze) dostałem odpowiedz ze owszem mozna to pospawac ale szału nie bedzie. Poza tym nie widze sensu kupowania zestawu klamka sainta+ zacisk SLX mając w rowerze Cody 5...
: 18.03.2011 15:22:55
autor: Wujek_cieta_riposta
Stałem przed identycznym wyborem jak Ty , z tym że mój Code 5 działał bdb, a chciałem po prostu zejść z wagi- za 535zł ( bez tarcz, ale z adapterami ) kupiłem w Bikestacji komplet nowych SLXów. Myślę, że nie masz co się pchać w jakieś do-końca-nie-sprawdzone kombinacje typu saint+slx, tylko łyknąć nówki sztuki SLXów a będziesz zadowolony.
: 18.03.2011 15:44:09
autor: szymon102
A jak ja sprzedawałem prawie nowe SLX za 400zł to nikt kupić nie chciał :P
Ja bym już zostawił code a jak masz kase to wymień klocki przewody i ogólny serwis.
: 19.03.2011 16:22:03
autor: Vin_OSW
No to zostanę przy Code 5

: 19.03.2011 16:37:05
autor: SeraaX
Vin_OSW ważę +-80kg
Na klockach metalicznych dobrze mi się hamuje.
Wujek_cieta_riposta
Nie wiem jak jak kombinacja saint - slx może być nie sprawdzona, skoro to praktycznie ta sama klamka, jednie nieco lepsza. W 100% kompatybilna, tak jak inne klamki z servo wave