Strona 1 z 2
Smar do sterów
: 20.03.2011 18:58:28
autor: Magic Zdzich
Witam! Jestem w trakcie przeglądu sterów i zwracam się z pytaniem:
Jakiego smaru do sterów używacie ?
Nie chodzi mi tu o jakies konkretne, przeznaczone do sterow specyfiki tylko ogolnie powszechne w naszych domach. Ja dysponuję gęstym, zielonym smarem uniwersalnym i dość rzadkim Rohloffem do łańcucha. Który z nich nadałby się lepiej ?
: 20.03.2011 18:59:46
autor: Vin_OSW
Cokolwiek. Nawet smalec może być.
: 20.03.2011 19:02:28
autor: EZrider
"Jakie hasło? Eeee ch*j ci w cyce!"
Nie smaruj sterów. A w kulkowych smar zmieniasz na smar do łożysk zielony albo biały.
: 20.03.2011 19:04:08
autor: SeraaX
Magic Zdzich, gęsty zielony to pewnie ŁT-43 czy jakiś inny litowy, nada się.
Zdejmij igłą pokrywki łożysk (od zewnętrznej strony łożyska), jak jest syf to umyj ekstrakcyjną i naładuj smaru do pełna.
Ja tak robię z każdym nowym łożyskiem (bo zawsze smaru jest nie za dużo, nawet w skf czy nbk) i nie narzekam.
Re: Smar do sterów
: 20.03.2011 19:04:16
autor: kubuspunxdh
: 20.03.2011 19:21:44
autor: Magic Zdzich
To jak to w końcu jest z maszynowymi sterami ? Miski i łożyska od zewnątrz w ogóle nie smarować ?
: 20.03.2011 19:27:53
autor: Vin_OSW
Magic Zdzich pisze:Miski i łożyska od zewnątrz w ogóle nie smarować ?
A po kiego wacka? :P
Może jedynie po to, zęby w przyszłości jakbyś wymieniał łożyska to żeby łatwiej się wybijało

: 20.03.2011 20:10:25
autor: EZrider
Możesz nalepić smaru dużo na na górę łożysk tam gdzie się zakłada klin itp przy zakładaniu widła - pomaga w złych warunkach pogodowych i zapylonej trasie.
: 20.03.2011 20:10:45
autor: pietryna
Sam nigdy nie miałem maszynowych sterów, ale wbijanie łożysk bez smaru wydaje mi się absurdalnie głupie... Chyba że te łożyska wchodzą bez żadnych oporów.
: 20.03.2011 20:29:35
autor: Magic Zdzich
Na chłopski rozum wydaje mi się, że cienka warstwa smaru nie zaszkodzi. Tylko którego ? Rzadzszego czy tego gęstego zielonego ?
: 20.03.2011 21:19:50
autor: pietryna
Jakiś towot. Nie rzadki.
: 20.03.2011 21:27:31
autor: Magic Zdzich
A łoyżska maszynowe mogę zamoczyć całe w benzynie ekstrakcyjnej czy tylko od zewnątrz przetrzeć?
: 20.03.2011 22:01:27
autor: pietryna
Jeśli otworzysz uszczelnienie to możesz wg mnie wszystko zamoczyć i wypłukać. Byle by potem napchać tam smaru.
: 20.03.2011 23:41:49
autor: Magic Zdzich
A w sytuacji, gdy zamoczyłem całość ? Muszę je teraz jakos dokladniej rozebrac i przesmarowac ?
: 21.03.2011 02:03:33
autor: LestatBiker
Rence opadajom..... o_0
Pozbywasz się benzyną smaru na tyle ile możesz i ładujesz nowy oporowo ile się da, następnie zakładasz uszczelnienie na łożyska....
: 21.03.2011 14:49:08
autor: rafimax
polecam
http://allegro.pl/nowy-smar-finish-line ... 01125.html
jest to bardzo dobry smar teflonowy nie zawiera litu i ja go kupuje od kilku lat.
Poza tym jest bardzo wydajny i mi tubka na rok spokojnie wystarcza.
a jeżeli chcesz użyć tego co masz to na pewno ten gęstszy będzie lepszy.
z zewnątrz jak i wewnątrz, zapobiegnie to korozji, która nawet moje cane creek' i dopadła przez to że wsadziłem je na sucho bez żadnego smaru.
łożyska musisz rozebrać,zdjąć uszczelnienie z obu stron wypłukać potem napychasz smaru i zakładasz uszczelnienia następnie smarujesz z zewnątrz i pakujesz do misek składasz wszystko i po sprawie

: 21.03.2011 17:04:36
autor: Magic Zdzich
Dzieki za rady, w razie problemów odświeżę temat.
: 21.03.2011 20:21:49
autor: Magic Zdzich
Mógłby mi ktos podpowiedziec jak "bezboleśnie" rozłożyc to łożysko ? Jak sie za to delikatnie zabrac, zeby nic nie uszkodzic ?
: 21.03.2011 20:33:30
autor: Bombell
Uszczelnienia podważasz cienkim nożykiem i całość wrzucasz do benzyny, jeśli dużo syfu możesz pomóc sobie szczoteczką albo poszejkować trochę. Potem dokładnie suszysz na ciepłym albo czekasz aż wyparuje wszystko, nakładasz dużo smaru. Ja zawsze trochę pojeżdżę łożyskiem, żeby się smar ułożył. Zakładasz uszczelnienie i gotowe.