Strona 1 z 1

[Damper] MZ Roco WC lekko puka przy delikatnym ugięciu

: 27.03.2011 22:38:34
autor: Bomber_GD
Zastanawia mnie czy to normalne, ponieważ przy lekkim uginaniu tak stojąc koło roweru i naciskając samą ręką na siodełko słyszę lekkie puknięcie w damperze. Miałem coś takiego w nowym Avalanche i dlatego zastanawia mnie czy to normalne czy coś nie tak. Zalecają żeby był napompowany 170-210psi ja mam tylko 100 bo czulszy jest. Może to jest przyczyną ?

: 27.03.2011 22:43:34
autor: yasiuuu
Nie chce rzucac słów na wiatr, ale te dampery chyba "tak mają".

Miałem tak z Roco TST R w Glory FR. Serwisy, reklamacje i nic - dokładne oględziny i ciągle to samo.

: 27.03.2011 23:20:48
autor: Vin_OSW
Bomber_GD pisze:Zalecają żeby był napompowany 170-210psi ja mam tylko 100 bo czulszy jest. Może to jest przyczyną ?
Hmmm.. zapowietrzenie? ;)

: 28.03.2011 07:00:50
autor: pietryna
Wg mnie 100psi to nie będzie za mało, ale w roco u kumpla udało mi się ostatecznie wyeliminować stukanie, więc te dampery raczej tak nie mają.

: 28.03.2011 08:03:32
autor: misiuk666
Ja mam napompowany swoj damper do 190PSI i też właśnie mam takie pukanie na początku skoku. Pietryna a co było powodem stukania?

: 28.03.2011 08:10:53
autor: SkowronWro
tez to miałem:P powodem było zbyt mocne sklejenie sie shimów bo sprezynka która była przy nich sie dokrecała non stop. Po wyleiminowaniu problemu on jednak wracał za jakis czas.

: 28.03.2011 08:47:14
autor: yasiuuu
SkowronWro pisze:Po wyleiminowaniu problemu on jednak wracał za jakis czas.
pietryna pisze:pietryna
czyli jednak tak mają;-)

: 28.03.2011 12:04:48
autor: pietryna
W tym wypadku geniusz, spuścił powietrze z komory palcem, a nie pompką. A i wentyl chyba nie trzymał super mocno, więc skończyło się na tym, że po prostu się zapowietrzył. Tym razem wykręciłem mu wentyl, odpowietrzyłem wszystko jeszcze raz, a sam wentyl wkręciłem ze sporą ilością smaru który był w rezerwuarze. No i zrobiłem to dość mocno. Na tą chwilę nic nie puka.

: 28.03.2011 19:27:19
autor: gangsta
Podczepię się do tematu: mam Rocco WC w ramie, która jest na sprzedaż, chciałbym zrobić serwis przed sprzedażą, żeby nie było potem coś nie tak. Kto mi to zrobi poza Gregorio? Najlepiej w okolicy Poznania :D

: 28.03.2011 22:09:08
autor: Bomber_GD
Mnie to już kurwa krew zalewa. W avalanche to olałem ale tutaj nie daje mi to spokoju i zastanawiam się co to może być. Myślę, że nie ta przegroda co pływa w zbiorniku bo by było mocniejsze jebnięcie ale też się zastanawiam czy to przypadkiem nie jest efekt tego, że coś się zastało i trzeba to przedymać trochę.

: 29.03.2011 00:29:29
autor: pietryna
W sumie nie robiłem dużo damperów(dhx air 5.0, 3.0 oraz roco wc), ale w żadnym po przelaniu nie występowało pukanie i syczenie.

Wg mnie coś jest nie tak... Może za szybko, może za mało oleju chcieliście zmarnować. Mi to się dość dużo przez palce, z gwintów i odpowietrzników lało.

: 29.03.2011 10:19:10
autor: off_road
Syczenie to norma gdy mamy olej który uwielbia pojęcie kawitacja :)

W moim roco pukało od nowosci wiec rozebrałem tłumik kompresji i poskładałem na nowo problem jak reką odjął... znikł
W tym miejscu szukaj problemu. Syczec to damper musi nawet przednie tez syczą i nikt nie narzeka ;P

: 29.03.2011 14:12:49
autor: pietryna
Przednie syczą gdyż nie ma ciśnienia podniesionego w komorze z tłumikiem. Wtedy zjawisko kawitacji jest nieuniknione.

W damperach natomiast panuje podniesione ciśnienie oleju na wstępie co niweluje zjawisko kawitacji. Naprawdę szybkie ugięcie mogłoby spowodować jej wystąpienie(wypadałoby znać temperaturę wrzenia oleju w funkcji ciśnienia żeby powiedzieć coś więcej). Generalnie im wyższe ciśnienie w środowisku tym wyższa jest temperatura wrzenia substancji, czyli odpowiednio szybsze ugięcie wywołuje kawitację.

Jeśli podczas powrotu czy powolnego uginania, słychać w damperze syczenie to znaczy że przez jakiś zawór bąbelki powietrza się przeciskają.

Re: [Damper] MZ Roco WC lekko puka przy delikatnym ugięciu

: 29.03.2011 15:01:31
autor: SHORE_FR
Witam
Mam ten sam problem w damperze Fox Van-r.Mianowicie dochodzą z niego nie głośne stuki przy delikatnym uginaniu ramy.Wystarczy chwycić za siodło i lekko poruszać .Przez zime wymieniłem w nim tuleje ślizgowe razem z dystansami,śruby mocujące damper.Został prze serwisowany zalany Motorexem 5.0 i nabity 160 psi.Stukanie nie przeszło.Nie wpływa ono na pracę amora ale nadal jest.Co ciekawe objaw nie występuje gdy sprężyna jest zdjęta.Więc ja u siebie stawiam na sprężyne ale nie mam jej jak sprawdzić.Jeśli masz możliwość wymiany sprężyny to spróbuj pokombinować w tym kierunku.Co do syczenia u mnie tak bywa po serwisie i samoistnie przechodzi po kilku zjazdach.Pozdro

: 13.04.2011 23:20:12
autor: Bomber_GD
No więc teraz panowie trochę was zadziwię. Mianowicie: damper przelałem ze 3 razy dopiero teraz mam 100% pewności, że jest odpowietrzony. Ale..... kolega powiedział mi, że miał dokładnie taki sam problem i okazało się, że ta pływająca przegroda w zbiorniku wyrównawczym była ustawiona za blisko korka i pukała dlatego należy damper lekko napompować i odkręcić delikatnie śrubkę odpowietrzacza olej zleci, przegroda się przesunie i będzie gitara. Jutro tak zrobię i napiszę sprawozdanie.



Z dampera zlałem trochę oleju, przegroda się przesunęła w kierunku regulacji kompresji i co ? Cisza ! Pełen sukces ! damper działa zajebiście !

: 05.12.2011 20:19:05
autor: casperosensei
Witam posiadam roco tst r i ponoć jest tam platforma na zaworze. Chcę się jej pozbyć aby uzyskac jak największą czułość i liniowość dampera. Może ktoś coś na ten temat powiedziec?

: 05.12.2011 21:04:30
autor: off_road
Ale roco jest liniowe przecież :P To nie jest panie progresywny damper :P

Są tylko 2 typy zawieszeń:
1. czułe na pozycję tłoka
2. czułe na prędkośc tloka

pierwsze są progresywne drugie nie ;) Roco nalezy do tych drugich ;)
Jak chcesz mieć wiekszą czułość to zacznij jeździć szybciej :P dzwignij speed o jakies 5-10km/h ;)

: 05.12.2011 21:11:24
autor: casperosensei
off_road ale ja chce z norco zrobić zabójczą broń ! damper musi być jaknajbardziej liniowy! 0 progresji! 0 kompresji! A tak na serio to nie ma sensu kombinowac z nim? Z tą platformą lub shimmami? btw pisalem Ci na pb.

: 05.12.2011 22:02:10
autor: off_road
casperosensei pisze:damper musi być jaknajbardziej liniowy! 0 progresji! 0 kompresji

Men czytasz co piszesz?
Mowisz o:
- linowej pracy (ok kto co lubi)
- zerowej kompresji (najgorsze ustawienie do racingu, każdy mechanik Ci powie ze szybkosc rosnie z kompresją)

Jak chcesz sie scigać to ustawiasz zwykle tak:
Wolna kompresja tak zeby na max odciac pedałowanie kosztem czulosci (ktora i tak nie ma znaczenia powyzej 10km/h)
Szybka kompresja tak zeby bylo dokladlnie czuc po czym jedziesz, jak masz kanape to znaczy, ze tracisz trakcje i zwalniasz przez to.

Na miekkim secie dany odcinek przejeżdza sie np 30km/h
Dodając odpowiednio kompresji zrobisz tam +3km/h moze nawet +5km/h
Przeesadzając z kompresją spadniesz poniżej 30km/h

Gdzie jest złoty środek? Uu dobre pytanie :D