Strona 1 z 1
[Amortyzator] Wymiana oleju Marzocchi drop off III 150mm
: 11.04.2011 18:19:53
autor: grzegorz95k
Witam jestem posiadaczem amorka marzocchi drop off III 150mm i mam parę pytań do was...Chciałbym wymienić olej ale nie mam pojęcia o tym, i dlatego zwracam się do was z zapytaniem jak to zrobić ? Ile dać oleju? Czy mam odkręcić na dole te śruby i po porostu wlać olej czy jak ?
Pozdrawiam Grzesiek.
: 11.04.2011 18:31:00
autor: Vin_OSW
Na górze korki odkręć, wylej, poszukaj na stronie producenta ile trzeba oleju i zalej.
: 11.04.2011 18:36:01
autor: grzegorz95k
Ale u mnie na górze pompuje się powietrze to jak mam tam wlać olej ? Morze głupie pytanie ale kompletnie się na tym nie znam.
: 11.04.2011 18:45:49
autor: diesel2117
Pod plastikowymi korkami masz kolejne aluminiowe z wentylami, te wykrecasz, wyjmujesz sprężynę i wylewasz stary olej do konca, po czym wlewasz nowy skrecasz i tyle

: 11.04.2011 18:55:55
autor: grzegorz95k
Aha a ja bylem przekonany ze to od dołu się wlew... A i jeszcze jedno pytanko jeżeli amor poci mi się na dole przy tych śrubach to co mam zrobić ?
: 11.04.2011 19:09:37
autor: pietryna
Wymienić uszczelki na tych śrubach. Przy skręcaniu dać na nie trochę smaru. Na gwint też.
: 17.04.2011 10:04:52
autor: grzegorz95k
No dobra dzisiaj obskoczyłem wszystkie sklepy... i nie znalazłem tych uszczelek (chodzi o te na dole na śrubach). Może wiecie gdzie je kupić ?
Re: [Amortyzator] Wymiana oleju Marzocchi drop off III 150
: 17.04.2011 11:26:22
autor: zero100
nie znalazłeś w ogóle, czy nie znalazłeś konkretnego wymiaru? bo rozumiem ,że chodzi o taki zwykły gumowy oring?
: 17.04.2011 11:29:39
autor: grzegorz95k
Znalazłem jakieś oringi które były za duże to lekko je na tokarce ze szlifowałem ale i tak cieknie dalej. I nie wiem gdzie znaleźć oryginalne oringi na ten amorek.. Tak chodzi o zwykły gumowy oring

: 17.04.2011 19:39:29
autor: diesel2117
Gumowy oring na tokarce?!
Możesz mieć nieco większa uszczelkę, dajesz ją na spód tłumika (na śrubę od wewnętrznej strony amorka) i taką samą na gwint na zewnątrz (pod nakrętkę). Powinno pomóc
: 17.04.2011 19:49:17
autor: grzegorz95k
Tak na tokarce bo ten oring nasadziłem na metalowy pręt i na najwolniejszych obrotach lekko papierem ściernym przejechałem... Dobra to spróbuje tak jak mówisz.
: 25.04.2012 14:11:49
autor: czester12319
mam pytanie odnosnie tego oleju.. wlewa sie go do 2 czy jednej lagi, tej w ktorej jest sprężyna? chyba ze w tym modelu w obydwoch lagach sa sprezyny. Nie wiem bo jesszcze nie rozkrecalem tego.
: 26.04.2012 06:01:37
autor: pawel.tulaczko
Sprężyna nie ma nic do oleju. Olej lejesz tam gdzie są tłumiki, czyli do obu lag.
Dalej nie kminie jak zeszlifowałeś oring na metalowym pręcie na tokarce - za duża była zewnętrzna średnica? bo wewnętrznej nie zmienisz skoro osadziłeś go na pręcie..
U mnie w mieście, które nawet nie jest duże, są co najmniej 3 sklepy gdzie mogę kupić oringi na każdy wymiar i okazje, a o Tychach które są obok to już nie wspomnę.
Do Drop offa jak się nie mylę wlewałem cały pojemniczek na mocz z apteki do każdej lagi (oleju, nie moczu :P). Mieścił on bodajże 250ml, czyli potrzeba ~500ml.
: 15.05.2012 17:55:45
autor: czester12319
z tym że ja mam drop off'a 4, moj sprzedajacy mi rower z tym amorem mi powiedzial ze leje sie 150 lub 180 w zaleznosci od skoku ;/