Strona 1 z 2

Długa rama DH/FR

: 19.04.2011 22:47:24
autor: chillyzi
Witam,
chciałbym kupić ramę do około 2 tyś, z tym, że potrzebuję jak najdłuższej, szczególnie odcinek pomiędzy suportem a tylna piastą.
Orientuje się ktoś jaka rama ma takie proporcje?

Re: Długa rama DH/FR

: 19.04.2011 22:48:20
autor: ufo123
W jakim celu długi CS? Jak dla mnie to głupota.

: 19.04.2011 22:52:10
autor: Spaced
ufo123 pisze:W jakim celu długi CS? Jak dla mnie to głupota.
Dłuzsze CS maja sens ale to wynika z geo ramy. Celowo tego szukac to racja. Tez dziwne.


chillyzi po co ci długa rama na dupie? Do 2tys to mały wybór w ogole fulli masz. Starsze stinkacze bodajze dość długie byly. Rocky mountaina flatline tez mozeszwyhaczyc.

Re: Długa rama DH/FR

: 19.04.2011 22:54:55
autor: ufo123
Spaced, i o tym mówię, przy krótkim przodzie i stromej główce długi CS będzie tylko przeszkadzał.. :wink:

: 19.04.2011 23:33:38
autor: chillyzi
Kupiłem ostatnio sztywną ramę z krótkim tyłem i mnie doprowadza do szału. Za każdym razem jak skaczę z wysokich schodów, to jadę później na tylnym kole. Na poprzedniej ramie było ok. Leciałem, wysuwałem sobie tylne koło w dół, które dotykało ładnie ziemi i było miękkie lądowanie. A teraz przez tego cholernego kikuta za każdym razem prawie wypieprzam się na plecy ;]
Na pewno można się przyzwyczaić, ale nie chce mi się, lubię latać w ten sposób i tyle :)

: 19.04.2011 23:34:32
autor: chillyzi
Spaced - dzięki :)

Re: Długa rama DH/FR

: 19.04.2011 23:44:05
autor: slayer90
Z flatlina będziesz zadowolony popatrz na pinku tam tanie sa w dobrym stanie z 2008 - 2009 - masz możliwość regulacji tyłu

: 20.04.2011 00:25:59
autor: Spaced
chillyzi pisze:Kupiłem ostatnio sztywną ramę z krótkim tyłem i mnie doprowadza do szału. Za każdym razem jak skaczę z wysokich schodów, to jadę później na tylnym kole. Na poprzedniej ramie było ok. Leciałem, wysuwałem sobie tylne koło w dół, które dotykało ładnie ziemi i było miękkie lądowanie. A teraz przez tego cholernego kikuta za każdym razem prawie wypieprzam się na plecy ;]
Na pewno można się przyzwyczaić, ale nie chce mi się, lubię latać w ten sposób i tyle
Ale sa krótkie tyły i bardzo krótkie tyły(ponad 5cm róznicy mozna osiagnac miedzy krótka dirtówka, a nadmiernie długa rama dh) wiec licza sie szczególy. W każdą strone mozna przegiac.. Do tego po co ci full do spadania ze schodów? To jest street i trial. Fulla nie trzeba, a nigdzie indziej latanie na dupe sie nie sprawdza.

: 20.04.2011 05:48:12
autor: pietryna
Długie ramy jakie ja znam to Demo do 2006, V10, i moje Norco Shore. Każda z nich ma bazę ponad 120cm
Demo ma chainstay 428mm, a Shore i V10 po 440.

Demo możesz nie znaleźć do 2000zł bo ludzie je sobie absurdalnie cenią, mimo że do 2006 roku Demo 8 sypało się na potęgę(sporo tego na PB), Demo 9 trochę mniej(ale chyba dlatego że mniej ludzi je ma). Generalnie 2000zł za demo z rocznika 2004-2006 to jest co najmniej 200zł za dużo już jak dla mnie.

V10 w tej kwocie to albo bez dampera albo to kompletnie stare, ale nie wiem o ile się zmieniła geometria od wtedy.

Shore spokojnie powinieneś do 1800zł z damperem wyrwać, nawet taniej.

: 20.04.2011 16:26:10
autor: chillyzi
Ok, dzięki.
A znacie jakiegoś gościa który sprowadza używane ramy z zachodu?
I ile może kosztować w Polsce używany RM Flatline?
Ewentualnie co myślicie o Big Hicie pod względem długości i ogólnie jak się spisuje?

: 20.04.2011 17:42:59
autor: pietryna
Big hit tak samo jak demo, tyle że mniej wyspecjalizowany jest.

Flatline ma bazę 117 i chainstay jak norco i V10. Przy czym powiem ci że jak się przesiałem z shore 2006(120cm baza 44cm tył) na atomika 2009(117cm i 44cm) to poczułem różnicę na niekorzyść. Generalnie jeśli lubisz długie ramy to patrz na górną rurę bo ja mimo że mam niby 184cm to bardziej mi się podobała jak miała 62cm niż jak ma 59,5. Przyzwyczaiłem się ale dyskomfort był(a przy przesiadce na długie shore, dyskomfortu nie miałem).

: 20.04.2011 17:52:22
autor: SegatiV
O sprowadzanie ram pytaj moda z nszego forum "piotrex", świetny kontakt i rzeczowa współpraca.

: 20.04.2011 19:47:53
autor: GgG
Flatline w Polsce można policzyć na palcach jednej ręki, nie wiem czy trafisz używkę :) Teraz jest jakaś wyprzedaż na CRC, niski model można mieć za około 6tyś, po sprzedaniu gratów wyjdzie może 3.5-4 za ramę.

: 20.04.2011 20:42:19
autor: Spaced
pietryna pisze:
Big hit tak samo jak demo, tyle że mniej wyspecjalizowany jest.
To zdanie nie dość, ze jest błedne to jeszcze nie ma sensu. Po pierwsze big hit jest dłuzszy. Polecanie tutaj demo jest komiczne bo to jedna z najkrótszych na tyle ram obecnie do kupienia. I bardziej wyspecializowana ale taka sama? To jednak nie ta sama?


Szczerze to ja uwazam, ze dowolny full od mega krótkiego ht bedzie dłuzszy i ogarnie. W skrajnosci nie ma co isc. Flatline stary ładna rama ale długi wahacz i waga troche odpychaja.

: 21.04.2011 00:03:14
autor: pietryna
Nie wiem dlaczego rozpatrujesz nowe demo. Jak patrzyłem na demo 8 gdy szukałem ramy to w roku 2008 miało 122cm bazy w rozmiarze L i 120 w M. Wg mnie całkiem sporo.

Na big hicie będzie się w miarę fajnie jeździło od tak, dla lansu czy z kumplami gdzieś pojechać dla picu. Na demo, nie sądzę(różnica podobna jak shore i atomik)

: 21.04.2011 00:05:39
autor: chillyzi
Ok, dzięki za info, teraz w miarę ogarniam co i jak :)

: 21.04.2011 00:20:49
autor: PoleK
chcesz lunete:D? Cs dlugi jak stad do honolulu to leci jak czolg, prosto, przed Siebie, i poziomo, niczym Rasiak! :P

a powaznie to przemysl sprawe, bo patrzenie tylko na tyl jest bez sensu, jaka rame miales poprzednio? inna rama z krotkim tylem, moze Ci spasowac, a bedzie sie roznila jakas inna pierdola.

p.s. mnie tez b. krotkie ramy denerwuja, nie wiem jak ludzie na tym jezdza...

: 21.04.2011 07:16:06
autor: KaKTuSSS
Stary Turner DHR też daje radę, a i cenowo pewnie się zmieści.

: 21.04.2011 09:22:36
autor: Spaced
pietryna pisze:Nie wiem dlaczego rozpatrujesz nowe demo. Jak patrzyłem na demo 8 gdy szukałem ramy to w roku 2008 miało 122cm bazy w rozmiarze L i 120 w M. Wg mnie całkiem sporo.
Bo on sie pyta o długi TYŁ, a nie baze kół. Problem z leceniem na tył to problem z rozmieszczeniem ridera wzgledem kół, nie samej bazy...