Strona 1 z 1
Floodgate rs Pike dual air
: 24.04.2011 18:49:14
autor: bamix71
Witam!
...wczoraj wpadłem na pomysł usunięcia z rs-a Pikea floodgade...generalnie i tak nie używam tego wynalazku bo jak dla Mnie jest zbędne...
czy poprawi się jakość pracy amora?czy tylko są to mity?
aaa...amor to tak jak w temacie rock shox pike dual air...
..co Wy na ten pomysł?warto?
: 24.04.2011 19:06:40
autor: pico931
Czym jest floodgade ?
: 24.04.2011 19:07:09
autor: maxxis
Regulacja kompresjii
: 24.04.2011 19:40:59
autor: GgG
Coś mi świta, że w 43ride którymś był poradnik jak wywalić to z totema? Ale nie jestem pewien gdzie to było, w każdym razie usunięcie miało skutkować poprawą pracy na małych nierównościach.
: 24.04.2011 20:05:06
autor: zNaFcA
W 43ride było jak usunąć floodgate z Mission Control. Pike ma Motion Control. Floodgate jest umieszczony na głównym trzpieniu, aż do końca tłumika, gdzie jest część odpowiedzialna za wolną kompresję. Samego floodgate usunąć się nie da- w przypadku jak tłumik nie ma pokrętła od jego regulacji, to można zastosować nakrętkę samokontrującą na ten trzpień (ma gwint) i tym regulować floodgate. Pomocny będzie ten poradnik:
http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imag ... mage1.html
Edit: Dla przypomnienia- floodgate to nie regulacja kompresji

To regulacja punktu przełamania, tzn. kiedy tłumik wolnej kompresji zwalnia blokadę. W Boxxerach 2006-2009 Team/WC jest jeszcze w środku shim stack, kręcąc floodgate można było go ustawić, z założenia regulując tym szybką kompresję. Jednak wielu się tego pozbywało, zostawiając tłumik taki jak w modelu Race + regulacja floodgate
: 24.04.2011 20:10:38
autor: bamix71
...no właśnie...na Pb jest filmik z usunięciem floodgade ale z Lyrika który ma Mission Control a nie Motion Control...
: 25.04.2011 10:36:15
autor: hajsik
zNaFcA pisze:Edit: Dla przypomnienia- floodgate to nie regulacja kompresji To regulacja punktu przełamania, tzn. kiedy tłumik wolnej kompresji zwalnia blokadę. W Boxxerach 2006-2009 Team/WC jest jeszcze w środku shim stack, kręcąc floodgate można było go ustawić, z założenia regulując tym szybką kompresję. Jednak wielu się tego pozbywało, zostawiając tłumik taki jak w modelu Race + regulacja floodgate
Właśnie się głowię z tą regulacją w swym boxxerze, i szczerze powiem nadal nie wiem o co z nią chodzi

. Mógłbyś wyjaśnić, przy pomocy jakiś przykładów jak ona działa, za co dokładniej odpowiada, kiedy działa, co się stanie gdy skręcę ją na minus, a co gdy skręcę na +?
Z góry olbrzymie dzięki!
: 25.04.2011 10:52:05
autor: GgG
hajsik Żeby działał floodgate to musisz mieć skręconą normalną kompresję choćby trochę, inaczej nie zobaczysz efektu. Ta regulacja polega na tym, że regulujesz jaka siła musi zadziałać na amortyzator, aby się ugiął, w przeciwnym wypadku będzie sztywny i nic nie będzie się uginać. Łatwiej nie potrafię wyjaśnić, może Ci nie działa ta regulacja? Masz sprawną kompresję?
: 25.04.2011 19:47:15
autor: hajsik
GgG pisze:musisz mieć skręconą normalną kompresję choćby trochę
Tego nie wiedziałem
może Ci nie działa ta regulacja? Masz sprawną kompresję?
Kompresja działa w 100%
Czyli przekręcenie + zwiększa siłę jaka musi zadziałać na amor, a na - zmniejsza ją, czy na odwrót?
Jutro będę się bawił w terenie nią i chcę się dowiedzieć o niej wszystkiego w 100%
