Strona 1 z 1
[hamulce] Saint 810 br - odpowietrzanie
: 25.04.2011 20:00:53
autor: mlynooo
Siema. Jak odpowietrzyc hamulec saint 2010 r ? Wiem tylko ZE olej mineralny. Zadnego zestawu odpowietrzającego nie widzialem jak to jest w przypadku avidow.
: 26.04.2011 08:31:38
autor: diesel2117
Strzykawka, rurka i olej, robisz identycznie jak hayesy.
Odkręcasz śrubkę w klamce i w zacisku (tu tylko luzujesz!) wkładasz strzykawke z rurką i olejem do odpowietrznika w zacisku i luzujesz aż będziesz w stanie przepchnąć olej (aż da rade go wcisnąć) I to jest cała ceregieria

: 26.04.2011 10:46:44
autor: mlynooo
a jakaś instrukcja z obrazkami by się dla mnie znalazła ? :>
: 26.04.2011 11:07:40
autor: Skwarek
: 26.04.2011 17:37:47
autor: mlynooo
co trzeba zrobić z regulacjami przed odpowietrzaniem ?? trzeba je odkręcić jak w avidzie ? czy poprostu tak jak stoi hamulec, wziąźć strzykawkę i wcisnąć olej od dołu ??
co zrobić ze złotą regulacją?
Co zrobić z małą śrubką od regulacji ?
: 26.04.2011 17:46:15
autor: diesel2117
na "-" zawsze
: 26.04.2011 19:31:31
autor: mlynooo
Czyli śrubkę odkręcić tak żeby siła była jak najmniejsza ( w Lewo )
A złotą regulację tak żeby klamka była jak najdalej.
Sorry za takie dziecinne pytania ale wole się upewnić ;]
: 26.04.2011 19:58:52
autor: diesel2117
zlotego nie musisz krećic, ale ta 2 tak

Re: [hamulce] Saint 810 br - odpowietrzanie
: 26.04.2011 20:55:07
autor: matekozak
Witam a jaki polecacie olej mineralny , bo mam ten sam problem z moimi saintami ????
: 27.04.2011 07:12:53
autor: off_road
oryginalny shimano kupuj

koszutje 20zł a wystarczy Ci butelka do końca życia

: 27.04.2011 13:37:55
autor: casperosensei
: 28.04.2011 00:36:59
autor: mlynooo
wooohooo ! udało mi się ! :]
: 29.04.2011 11:45:50
autor: pietryna
Znalazłem coś ciekawego:
http://www.motorspot.com/Fork_Oil_Facto ... 8GB%29.pdf
http://www.oils.am/home/482.html
Wynika z tego że olej motula do zawieszenia ma punkt zapłonu trochę ponad 200*C a ten Q8 LHM+ ledwie 120*C. Fakt ten lhm to jakaś niewiadoma ale, porównując do dota rbf660 który ma punkt wrzenia dopiero przy 300+ jest to odrobinę dziwne.
Fakt że punkt zapłonu mówi dopiero o oparach, a obwód jest raczej zamknięty. Powietrza za dużo też nie ma.
This is what Magura says about drugstore mineral oil:
What type of oil should I use in my Magura hydraulic brakes? Magura Blood mineral oil is the recommended oil, which is a 10 weight mineral oil. By far, our most common problem we encounter is consumers putting off-the-shelf mineral oil (from a drug store) in their Magura hydraulic brakes. Off-the-shelf mineral oil is normally 30-50 weight which will make the brake very sluggish. In addition, off-the-shelf mineral oil has additives, perfumes and different boiling points, all of which can cause brake failure. USE ONLY MAGURA BLOOD IN YOUR BRAKE SYSTEM. Use of any other fluid besides Magura Blood mineral oil will void your warranty.
Emergency options
In an emergency, it may be tolerable to use a suspension fluid such as Motul Fork Oil (Light), RockShox (5w Medium, Hydracoil), Bardahl (5w Fork Oil), Bel-Ray Fork Oil (5wt), or Kayaba KYB (01). These may work fine in a jam. Make sure not to use any synthetic fluids. Replace with the proper fluid ASAP when you get home. The low viscosity index (VI) of these fluids are not suitable for the heat range that the brake system will experience. The viscosity range should be around ISO 18.
Can I use drug store mineral oil?
DO NOT USE MINERAL OIL FROM THE DRUGSTORE!!!! What you are buying at the drugstore is a laxative, not a specific industrial oil. This oil does not have the specific viscosities (up to 3X too thick) or additives for perfect functionality with a hydraulic system. A MSDS for drug store mineral oil is available HERE. If you were in a jam and just had to use this crap, use Drakeol® 10 or 10B, Ultraol 100NF.
Another Emergency Trick
Food grade mineral oil is also available at various high end cookwear retailers like William-Sonoma. It is used for treating wooden cutting boards and salad bowls.
I would not use this before trying a high VI suspension fluid first.
Bo zastanawiam się teraz co lać do Gustava. Royal blood to chora cena. Motule mam w domu, przekładniowy elfa też ale to gówno rzeczywiście ma sae średnio 50-80.
: 07.05.2013 21:07:02
autor: kamil4772
jak zrobić żeby klocki były bliżej tarczy?
żeby klamka łapała wcześniej?
jak żóltym pokrętłem przybliżę klamkę na maxa, to hamulec wcale nie łapie, na nowych klockach pewnie by łapał, ale to nie o to chodzi.
Także, żeby mieć dużą moc muszę jeździć na maksymalnym odchyleniu klamki.
odpowietrzyłem według instrukcji z pinkbike, wyciągnąłem zużyte w 40% klocki wsadziłem oryginalną zaślepkę, czego efektem jest większa odległość klocków od tarcz, przez co później łapią.
olej oryginalny od shimano
co można zrobić, żeby miały dużą moc przy lekkim nacisku na klamkę.
pod koniec zjazdu palec nie wyrabia i ledwo blokuje koło?
oplot stalowy, nowe uszczelki?
: 10.05.2013 09:26:27
autor: kamil4772
up
: 10.05.2013 13:46:58
autor: Sert93
Dobrze odpowietrzyć.