[Amortyzator] Domain 318 Motion Control Problem
[Amortyzator] Domain 318 Motion Control Problem
Witam. Mam dosyć nietypowy problem, a przynajmniej tak mi sie zdaje. Mianowicie mój Domain obrał dosyć dziwny algorytm postępowania... Zacznę od tego, że będąc dzisiaj na przejażdżce bawiłem się trochę regulacją kompresji. W pewnym momencie chcąc zmniejszyć kompresje poczułem większy niż normalnie opór pokrętła, ale jednak puściło. No i od tego czasu stała się najdziwniejsza rzecz: w momencie gdy pokrętło ustawione jest w stronę najmniejszej kompresji - amor ugina się z dużą progresją, a gdy ustawić je na największą kompresję, amor ugina się tak jak powinien przy rozkręconej kompresji... Dodam, że regulacja dalej działa w zakresie 10 ciu kliknięć.
Wyjąłem już tłumik, ale jako laik nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego zachowania. Może ktoś z Was miał do czynienia z podobnym przypadkiem? Mam zamiar rozebrać MC bo z tego co wiem jest to możliwe, ale mam problem z odkręceniem korka od korpusu tłumika. Nie wiem czy jest rozkręcalny więc nie chcę ciągnąć "na chama" żeby czegoś nie urwać.Jeśli ktoś byłby uprzejmy mi to wyjaśnić to byłbym bardzo wdzięczny. Nie bardzo mam aktualnie kasę na odstawianie sprzętu do serwisu więc wolałbym zrobić co mogę, samodzielnie. Liczę na Waszą pomoc i pozdrawiam.
Wyjąłem już tłumik, ale jako laik nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego zachowania. Może ktoś z Was miał do czynienia z podobnym przypadkiem? Mam zamiar rozebrać MC bo z tego co wiem jest to możliwe, ale mam problem z odkręceniem korka od korpusu tłumika. Nie wiem czy jest rozkręcalny więc nie chcę ciągnąć "na chama" żeby czegoś nie urwać.Jeśli ktoś byłby uprzejmy mi to wyjaśnić to byłbym bardzo wdzięczny. Nie bardzo mam aktualnie kasę na odstawianie sprzętu do serwisu więc wolałbym zrobić co mogę, samodzielnie. Liczę na Waszą pomoc i pozdrawiam.
Nie wiem jak jest to mozliwe, ale biorac pod uwage objawy, moze przestawila Ci sie ta spiralkowata "przeslona" czy nie wiem jak to nazwac, wzgledem otworow, ktore zakrywa.. Od strony korka na 90% nie da sie tego rozkrecic, dol natomiast masz na takich 2 "zatrzaskach", wpychasz je do srodka srubokretem lub czyms podobnym, ustawiasz regulacje na minus i ustawiasz ta przeslone tak, zeby sie zgrywala z zatrzaskami i szpara w preciku od regulacji z calkiem odslonietymi otworami ( w tej przeslonie z shimami jest taki bolec, jak koncowka srubokreta plaskiego, ktory wchodzi w szpare w precie ). Pewnie pogmatwalem, ale nie potrafie tego inaczej wytlumaczyc
Aczkolwiek, jest to malo prawdopodobne.. ale jezeli nic nie jest urwane to nie widze innej opcji.

Aczkolwiek, jest to malo prawdopodobne.. ale jezeli nic nie jest urwane to nie widze innej opcji.
Podbijam temat. Wyszukiwarka nic nie znalazła.
Jak najdalej da się tłumik motion control rozebrać? Bo wyjąłem dół z zatrzasków ale nic nie wypadło(w HC z blokadą jakie rozbierałem po rozkręceniu wszystko wypadło ze środka). A jakoś musi się wyjąć ponieważ da się wyciągnąć sprężynkę która powoduje powrót jak używamy manetki.
Gdzieś widziałem manuala jak kompletnie to rozebrać ale nie mogę go w tej chwili znaleźć.
Jeszcze dokładniej przeszukam stronę RSa bo na tą chwilę znalazłem tylko tabele olejów. Ale biorąc pod uwagę ich video na YT nie spodziewam się zobaczyć tak zaawansowanego grzebania.
No a jak by mi się nie udało to jeszcze jeden problem :P. Ten zaworek na dole ma 3 otwory. Każdy w innym rozmiarze. Jeden jest zawsze przesłonięty, niezależnie od położenia, jeden jest trochę widoczny albo zasłonięty, a trzeci jak jest odsłonięty ma trochę większe światło niż drugi ale też się go da zasłonić. Zastanawia mnie teraz jak ustawić tą płetwę(na który z tych które da się odsłonić pokrętłem). Pewnie bym jakoś do tego doszedł metodą prób i błędów ale może ktoś wie.
Jak najdalej da się tłumik motion control rozebrać? Bo wyjąłem dół z zatrzasków ale nic nie wypadło(w HC z blokadą jakie rozbierałem po rozkręceniu wszystko wypadło ze środka). A jakoś musi się wyjąć ponieważ da się wyciągnąć sprężynkę która powoduje powrót jak używamy manetki.
Gdzieś widziałem manuala jak kompletnie to rozebrać ale nie mogę go w tej chwili znaleźć.
Jeszcze dokładniej przeszukam stronę RSa bo na tą chwilę znalazłem tylko tabele olejów. Ale biorąc pod uwagę ich video na YT nie spodziewam się zobaczyć tak zaawansowanego grzebania.
No a jak by mi się nie udało to jeszcze jeden problem :P. Ten zaworek na dole ma 3 otwory. Każdy w innym rozmiarze. Jeden jest zawsze przesłonięty, niezależnie od położenia, jeden jest trochę widoczny albo zasłonięty, a trzeci jak jest odsłonięty ma trochę większe światło niż drugi ale też się go da zasłonić. Zastanawia mnie teraz jak ustawić tą płetwę(na który z tych które da się odsłonić pokrętłem). Pewnie bym jakoś do tego doszedł metodą prób i błędów ale może ktoś wie.
Re: [Amortyzator] Domain 318 Motion Control Problem
Mam ten sam problem w Boxxerze 2009 WC . kompresja nie działa .
mam postępować tak samo jak w Domainie

mam postępować tak samo jak w Domainie



ride 4fun
http://www.basquemtb.com/repair-leaking ... n-control/
Rozkręć wg tych zdjęć i sprawdź jak wygląda środek.
Jak wyjmiesz zawór z dołu to po stronie gdzie jest ta blaszka przymykająca przekrój, masz takie dwie kreski... lepiej dam rysunek.
http://img546.imageshack.us/img546/5831/beztytuuxp.png
Musisz ustawić zaworek tak żeby jego wycięcie było między tymi zielonymi(na rysunku) kreskami. Na tym elemencie one są takie wypukłe.
Jak już to masz to regulator na górze przekręcasz na minimum kompresji i tak wsadzasz te elementy. Powinno wszystko wrócić do poprzedniego stanu. Oczywiście jeśli nie rozwaliła się płetwa regulatora bo ona w trzpieniu dość głęboko siedzi i nie wyobrażam sobie żeby mogła wyskoczyć i wskoczyć odwrotnie...
Rozkręć wg tych zdjęć i sprawdź jak wygląda środek.
Jak wyjmiesz zawór z dołu to po stronie gdzie jest ta blaszka przymykająca przekrój, masz takie dwie kreski... lepiej dam rysunek.
http://img546.imageshack.us/img546/5831/beztytuuxp.png
Musisz ustawić zaworek tak żeby jego wycięcie było między tymi zielonymi(na rysunku) kreskami. Na tym elemencie one są takie wypukłe.
Jak już to masz to regulator na górze przekręcasz na minimum kompresji i tak wsadzasz te elementy. Powinno wszystko wrócić do poprzedniego stanu. Oczywiście jeśli nie rozwaliła się płetwa regulatora bo ona w trzpieniu dość głęboko siedzi i nie wyobrażam sobie żeby mogła wyskoczyć i wskoczyć odwrotnie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość