Strona 1 z 1

[Zawieszenie] rama/damper/ustawienia. Budowanie bazy.

: 16.05.2011 12:14:30
autor: off_road
Z racji tego, że bardzo czesto ludzie zadają sobie pytania jak ktos ma zawieche ustawioną i na ile klikniec ma setup proponuję temat w ktorym bedziemy zamieszczac aktualny setup w formie:

1. Rama
2. Damper/długość
3. Waga ridera
4. Spręzyna (ilość lbs)
5. HSC (szybka kompresja)
6. HSR (szybki powrot)
7. LSC (wolna kompresja)
8. LSR (wolny powrot)
9. Wielkość komory bottom-out (wyrównawczej)
10. Cisnienie w komorze bottom-out (w zbiorniku wyrównawczym)
11. Cisnienie w głównej komorze (dotyczy air-ow)
12. Olej
13. Sag %/cm

Pomoże to komus kto atakuje nowy damper/rame w jakiś sposób pomoc w ustawieniu sprzeta :) przy okazji powstanie fajna baza gotowych ustawień. W przypadku regulatorów fajnie bedzie podac punkt odniesienia np. ilosc klikniec od zamknietego/otwartego lub ilosc obrotów od skrajnego położenia.
Wiadomo to temat rzeka pod kazdą trase i ridera moze byc inaczej. Ale taka baza moze być całkiem przydatnym wynalazkiem.
W przypadku braku ktoregos regulatora rzecz jasna pomijamy.

Może ja zacznę:

Rama: Giant glory DH 2007
Damper: Cane creek double barrel 241mm
Waga: 55kg
Sprężyna: 300lbs/in TI
HSC: 1 obrot od full otwartego
HSR: 1 obrot od full otwartego
LSC: 4 klikniecia od full otwartego
LSR: 8 klikniec od full otwartego
Bottom-out: nie dotyczy
Cisnienie w wyrównawczym: nie dotyczy
Cisnienie w głównym: nie dotyczy
Olej: podobno 2,5W
SAG: 28%

Drugi set z FOX DHX 5.0:

Rama: Giant glory DH 2007
Damper: Fox dhx 5.0 241mm
Waga: 55kg
Sprężyna: 300lbs/in TI
HSC: nie dotyczy
HSR: nie dotyczy
LSC: 1,5 obrotu propedala
LSR: 4 klikniec od full otwartego
Bottom-out: max wielkosc
Cisnienie w wyrównawczym: 200psi
Cisnienie w głównym: nie dotyczy
Olej: 5W
SAG: 28%

: 16.05.2011 13:36:14
autor: Mazur93
Cześć. Jak dla mnie wątek do edycji. Zapomniałeś jeszcze o lepkości oleju,ciśnieniu powietrza w poszczególnych komorach oraz ich wielkości ,a to bardzo ważne. Pozatym może być to pomocne i wartoby podpiąć ten temat. Pozdrawiam

: 16.05.2011 13:49:14
autor: off_road
edit.

: 16.05.2011 14:26:22
autor: GgG
Rama: Rocky Mountain Flatline 2008
Damper: X-Fusion Vector HLR 9.5x3 2011
Waga: 85kg
Sprężyna: 275x3 5th stalowa luźno skręcona
HSC: jakoś do połowy skręcony
HSR: 6/20
LSC: 10/17
Bottom-out: skręcony na jakieś 70%
Cisnienie w wyrównawczym: 230psi
Olej: fabryczny
Sag: 35%


off_road Dopisz sobie jeszcze sag do pierwszego posta.

: 16.05.2011 14:29:26
autor: piotrex
Mazur93 pisze:Pozatym może być to pomocne i wartoby podpiąć ten temat
podpiete.

: 16.05.2011 19:04:49
autor: off_road
o kurcze widze sie niespecjalnym zainteresowaniem pomysł cieszy

: 17.05.2011 18:21:10
autor: diskordia
bo to idiotyczny pomysł - co kogo obchodzi ile kliknięć ma ktoś na secie ,ktorego nigdy nie widziałeś.
- czemu ma służyć BAZA GOTOWYCH USTAWIEN?
skoro damper i tak należy regulować pod konkretną trasę?
wystarczy wejść na jakiegokolwiek manuala i nauczyć sie regulacji, zamiast liczyć klikniecia kolegi z drugiego końca kraju.
to jakies nieporozumienie -ten temat

: 17.05.2011 19:56:16
autor: off_road
Ja z nudów dzis zacząłem kombinować z HSC w swoim damperze i wyszło cos takiego (nie kreciłem powyżej 2,5 obrotu bo nogi odpadają):

http://www.youtube.com/watch?v=G60pRAf7QIg

diskordia nie pasi Ci pomysł nikt nie zmusza do pisania w tym temacie ;)

a po co komu? żeby nie było takich tematów:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=64009

: 23.09.2011 21:02:05
autor: spz
Czytajac temat macie bardzo duze SAGi. Gdy ja ustawie sprezyne tak ze sag jest na oko 20% to przy bylejakim dropie zamykam zawieszenie. Gdy sprezyne skrece, wtedy siadajac na rower zawieszenie moze ugina sie o pol centymetra. Z drugiej zas strony jesli sprezyna jest ustawiona na miekko a kompresje dam na najwolniejsze ustawienie, wtedy mam wrazenie ze tyl odbija sie jak pileczka pingpongowa, tak jakbym jechal praktycznie na sztywniaku.
Wiec co bardziej wplynie na dobicie zawieszenia: kompresja czy napiecie sprezyny?

: 04.12.2011 21:16:25
autor: F4rr3ll
spz ty zawieche domykasz na chodniku ;) wiec obiektywne to to nie jest xD

: 13.03.2012 18:22:13
autor: Vin_OSW
A może ktoś mi zaproponuje jakieś ustawienia dla mojego DHX 5 Air? ;) Ile do wyrównawczego?