Strona 1 z 1

Jaki jest rocznik tych 888?

: 25.05.2011 12:39:04
autor: korab
Witam
czy ktos sie orientuje co to dokladnie jest?
chodzi mi dokladnie co to za model i rok....
czy jest to marzocchi 888 rc3 wc 2008?

mam mozliwosc kupna takiego amorka,
i szukam manuala bo po zakupie jak zawsze zaczynam od czyszczenia i wymiany oleju.... :)


dzieki

: 25.05.2011 12:58:23
autor: Rumak14
To napewno nie jest rocznik 2008 bo one miały inne malowanie :)
to chyba 888 rc3 wc 2011 sądząc po malowaniu

: 25.05.2011 13:27:00
autor: Spaced
2011 maja zlote dolne pokretlo, nie czerwone.

: 25.05.2011 13:34:38
autor: GgG
Jeśli regulacja kompresji trzyma się na bolec od boku to 2009, jeśli od dołu to 2008 - taką różnicę zaobserwowałem w tych rocznikach.

: 25.05.2011 14:37:10
autor: alexanderrr
Według mnie na 99 % jest to 888 rc3 z 2008 roku. Poznaje po dolnym pokrętle i mocowaniu linki. Ma tylko zmienione naklejki :)

: 25.05.2011 14:51:37
autor: GgG
alexanderrr 888 2008 i 2009 mają takie same dolne golenie czyli też przelotkę przewodu, regulacja jest też z pozoru taka sama. Jeszcze co do domysłów to bardziej to są 2008 niż 2009. Te starsze miały odpryskujący lakier, do tego wc występowały w białym kolorze. Następne roczniki miały szary dół dla wersji sprężynowej a biały dla wersji ata. Zawsze dochodzi też opcja, że to oem.

Najlepiej było by sprawdzić numery wybite na dolnej koronie.

: 26.05.2011 11:29:43
autor: korab
GgG jedyny numer jaki znalazlem to T07D1020 3111780063-7
ale nic mi to nie mowi :)

: 26.05.2011 11:40:48
autor: GgG
888rc3 wc 2008 wyprodukowane 20 października 2007 roku.

: 26.05.2011 11:59:55
autor: korab
hmm ok dzieki :)

a wieszm moze gdzie moge zassac manuala?
bo nie wiem ile oleju wlac i przede wszytkim jaki.....

kiedys cos takiego mialem do 888 z 2006 roku,
dokladnie rozpisane, kazdej czesci numer podany, srednice uszczelek ..., i doslownie jak dloni krok po koroku co rozkrecic itp itd....

: 26.05.2011 15:28:18
autor: GgG
Do każdej lagi idzie po 300ml oleju teoretycznie 7.5, ja swoje 888 zalewam 5w i jest ok.

Co do instrukcji to gdzieś na pewno jest w internecie, ale moim zdaniem nie ma tu nic trudnego.

Odkręcasz górne regulacje (uwaga na strzelające kulki spod nich, te od klikania) i dolną od kompresji. Potem bierzesz klucz nastawny, odkręcasz oba korki z góry, wylewasz cały olej (wcześniej z jednej lagi wyjmujesz sprężynę, dwie podkładki z plastiku i plastikową tuleję, odkręcasz dolne nakrętki i wyjmujesz tłumik z lagi, potem obie lagi z dolnych goleni. Wszystko dokładnie czyścisz, pozbywasz się z tłumika starego oleju uginając go. Potem smarujesz uszczelki od środka (ja smaruję też pierwszy ślizg, nie zaszkodzi), montujesz lagi w goleniach. Wkładasz tłumik, sprężynę, skręcasz od spodu i wlewasz po 300ml oleju do każdej lagi. Wkładasz sprężynę, skręcasz górne korki, zakładasz regulacje i w sumie tyle.

Pamiętaj tylko żeby nie przesadzić z dokręcaniem, dolne nakrętki dokręcaj z wyczuciem żeby nie urwać gwintów. Górne korki nie muszą być dokręcane z użyciem metrowej dźwigni ;) Pamiętaj też o stosowaniu smaru na gwinty i kulki regulacji. Jeśli nie będziesz mógł odkręcić tłumika od spodu do złap delikatnie szczypcami za ten bolec tłumika który wchodzi w regulacje i trzymając go kręć kluczem nasadowym nakrętkę.


Na fotce masz 888 rozebrane w drobny mak http://www.pinkbike.com/photo/3286876/ Nie trzeba ich rozkładać aż tak bardzo, nie ma sensu zdejmować korka z tłumika lub wyjmować popychacza z lagi ze sprężyną.

Jeśli napisałem coś nie jasno lub masz jakieś pytania to pisz, postaram się odpowiedzieć.


EDIT: Po skręceniu całości odkręć nakrętkę tłumika (ale nie do końca, tylko tak żeby się rozszczelniło) i pociągnij za lagę żeby wyrównać ciśnienie, bo najprawdopodobniej będziesz miał tam podciśnienie.

: 26.05.2011 20:16:08
autor: IgorCeKa
Malowanie takie, a nie oryginalne ponieważ te 888 pochodzą z kony stab supreme edycja Fabio Barela

: 26.05.2011 20:21:46
autor: GgG
IgorCeKa Barelowe inaczej wyglądały http://www.pinkbike.com/photo/3772388/

: 27.05.2011 00:03:21
autor: korab
GgG :-)
dziekuje bardzo,
wszytko pieknie i w prosty sposob wyjasniles....

: 27.05.2011 00:10:16
autor: GgG
Nie ma problemu, jakbyś czegoś nie wiedział to pisz, może ja czy ktoś inny pomoże. Btw, 888 bardzo dobrze znoszą smarowanie uszczelek zwykłą wazeliną taką dla dzieci ;) Jeśli ważysz też dużo (powiedzmy 80kg w górę) to i tak musisz mieć najmiększą czerwoną sprężynę (tytanowe mają inne, bodajże biała jest najmiększa) i wtedy możesz potrzebować dolać lekko oleju żeby nic nie dobijało, ale to już każdy wg własnego uznania może zrobić. Niby jest regulacja progresji i kompresji ale osobiście wolę to wyregulować olejem.