Strona 1 z 1

[damper]Vector RC - olej .

: 26.05.2011 08:54:51
autor: ravfr
Orientuje się ktoś jakiej lepkości olej, lany jest do tego XFa ?

: 26.05.2011 10:23:09
autor: GgG
Jutro planuję zalać swojego hlr 5w, jak poczekasz to Ci napiszę jak to działa. Obstawiam że teraz też jest 5w, budową przypomina foxa rc4 a tam właśnie taki jest.

: 26.05.2011 16:31:32
autor: ravfr
Spoko :) , poczekam.
Pobawiłem się ciśnieniem i wygląda na to , że przy obecnej sprężynie 300 (wg kalkulatora ma być 250) ,zalecenia 180-300 psi nijak mają się rzeczywistości. Przy 70 psi damper pracuje prawidłowo, z wyraźnie wyczuwalnym tłumieniem kompresji , pełnym zakresie regulacji wolnej i powrotu . Mimo testowego ;) flata z 2 m zawieszenie nie dobiło, więc chyba wszystko ok.

: 26.05.2011 16:40:36
autor: GgG
A nic Ci się nie zapowietrzyło? Ja sam chętnie zszedłbym w swoim xf poniżej zalecanego ciśnienia, może jutro sprawdzę przed serwisem czy nic się nie zapowietrzy. Co do sprężyny do Xf wymaga miększej sprężyny niż dhx5 ale twardszej niż rc4, jeśli to w czymś komukolwiek pomoże :)

: 26.05.2011 17:06:16
autor: troyo
sugerowane cisnienia nie sa po to zebys mial odpowiednia ilosc tlumienia albo damper nie dobijal, tylko po to by nie dochodzilo do kawitacji w komorze olejowej ...

: 26.05.2011 17:16:00
autor: ravfr
GgG Nie chce przeginać z "miękkością" , wsadzę 250 .
Póki co olej nie wykazuje oznak spienienia , pojeździmy zobaczymy :) .

: 26.05.2011 19:45:38
autor: troyo
Olej sie nie pieni na stałe podczas kawitacji , tylko w wyniku bardzo niskiego cisnienia jakie powstaje w komorze powrotu podczas kompresji. Zaraz pozniej powraca do poprzedniego stanu.

: 26.05.2011 20:32:45
autor: pietryna
Ciśnienie jest po to aby to pienienie się nie występowało, a jak już wystąpi przy mocnym uderzeniu to żeby szybciutko zniknęło.