Hej, odkopuję temat po własnie walczę ze starym 5th-em. Wersja Gravity Air.
Damper przy delikatnym uginaniu wchodzi płynnie i tak też wraca. Regulacja powrotu działa, uszczelki wymienione, zalany na 99% bez żadnego bąbelka powietrza. Damper trzyma olej i powietrze, tam gdzie powinny być. "Pracuje" całym skokiem.
Problem pojawia się przy szybkim wbijaniu dampera - wtedy głośno stuka w połowie skoku i odbija jak z procy. Jeśli wbije się go szybko, aż do stuknięcia i na moment przytrzyma rower w tej pozycji to po puszczeniu wraca z normalną prędkością. Tak, jakby olej potrzebował chwili żeby przepłynąć tam, gdzie trzeba

Sądząc po stanie wnętrza (jakieś zadrapania w dziwnych miejscach itp) poprzednia osoba która w nim grzebała średnio ogarniała temat. Zresztą po znalezionym we wnętrzu włosie może udałoby się ustalić jej tożsamość
Może ktoś ogarnięty jest w stanie pomóc, bo nie bardzo widzi mi się wydawanie 100zł+ na serwis dampera za 50zł :P Tym bardziej, że ma iść do budżetowego fulla gdzie ma się po prostu uginać i tyle.
Shimy były poukładane tak:
http://s17.postimg.org/5c9p52krz/5thh.jpg (na tym się totalnie nie znam, więc poskładałem jak było)
Film jak to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=d18TWJ73Dvg