Strona 1 z 1

Znaczenie wielkości kół, Pływające mocowanie zacisku hamulca

: 28.05.2011 16:31:26
autor: slayer90
Witam.

Właśnie znalazłem takie coś , ktoś już takim czymś pomykał ??
Ja osobiście jeździłem na 29 calowych kolach ale komplecie z przodu i z tyłu i nie był to rower DH ale XC.
I rade dawał :twisted:

Co do tego na zdjęciu - ma on zrobione na zamówienie górne mocowanie amora aby wysokość kierownicy została na tym samym poziomie co z kołem 26'.
http://w249.wrzuta.pl/obraz/7QYSR3HIPtr ... _4891190_n
Acha , chciałem się jeszcze zapytać o mocowanie tylniego hamulca , system pływający.
W czym on jest lepszy od tradycyjnego ??

: 28.05.2011 16:36:48
autor: Sandwitch
On ma z przodu Manitou Dorado które jest w wersji pod koło 29" i jest to up side-down czyli w skrócie do góry nogami i nie ma podkowy.
A pływak jest po to żeby hamowanie nie miało wpływu na pracę zawieszenia ( bez pływaka przy wciśniętym hamplu zawiecha się utwardza ).

: 28.05.2011 18:11:12
autor: Vin_OSW
Łuhuhu, ale śmiesznie to wygląda ;D To już w innych bike 26/24 takiej różnicy nie ma ;)

: 28.05.2011 19:29:38
autor: adrian50005
Wiem że manitou robiło Dorado z mniejszym skokiem (ale to było na początku rewolucji 29" w Dh )
Co do wysokości kierownicy wszystko zależy od wysokosci główki, sterów, wysokości i długości mostka, wzniosu kierownicy.

Re: Znaczenie wielkości kół, Pływające mocowanie zacisku ham

: 28.05.2011 21:33:11
autor: slayer90
Rozmawiałem z właścicielem przez FB i pisze, że wymiana koła na większe i montaż amora pod 29 cali nie wystarczy. On coś majstrował z mocowaniem tego amora a dokładnie obniżał aby wysokość kierownicy od ziemi była taka sama na kole 29cali z dorado jak 26 cali z fox 40.

Pisze tez, że w czasie jazdy rower zachowuje się jak normalny 26 z tym, że większe nierówności pokonuje pewniej .


Mam też pytanie !!!!

Warto montować dodatkowe 300g do roweru aby mieć ten pływający tylni zacisk hamulca ???
Nigdy na tym nie jeździłem i nie wiem jaką różnice robi

: 28.05.2011 21:54:45
autor: adrian50005
Wszystko zależy jaką masz rame.
Pamietam temat na Dhz gdzie jakiś koleś wykombinował z kilku kawałków blachy i kawałka aluminiowego profilu pływak do signa fr.
Różnica na ramie z pływakiem i bez pływaka jest duża(miałem osobiście okazje potestować kone stinki z tym i bez tego)

: 29.05.2011 09:08:24
autor: Vin_OSW
slayer90 pisze:Acha , chciałem się jeszcze zapytać o mocowanie tylniego hamulca , system pływający.
W czym on jest lepszy od tradycyjnego ??
slayer90 pisze:Mam też pytanie !!!!

Warto montować dodatkowe 300g do roweru aby mieć ten pływający tylni zacisk hamulca ???
Nigdy na tym nie jeździłem i nie wiem jaką różnice robi
Sandwitch pisze:A pływak jest po to żeby hamowanie nie miało wpływu na pracę zawieszenia ( bez pływaka przy wciśniętym hamplu zawiecha się utwardza ).

Re: Znaczenie wielkości kół, Pływające mocowanie zacisku ham

: 29.05.2011 12:15:26
autor: slayer90
Vin_OSW

Skopiowałeś to co ktoś napisał ale nadal nie mam odpowiedzi czy warto i jakiegoś argumentu !!!

Wiadomo teraz każdy chce maszynkę jak najlżejszą i 300g drogą nie chodzi.

Jeżeli ten pływak jest taki zajebisty to dlaczego go wszyscy z czołówki nie używają !!!

Wiem, że poprawia on pracę tylniego zawieszenia w trakcie hamowania ale czy naprawdę jest ta poprawa taka wielka aby to zakładać !

Re: Znaczenie wielkości kół, Pływające mocowanie zacisku ham

: 29.05.2011 12:37:02
autor: HanysLbn
co do pływającego zacisku hamulca , to zależy jaki masz system zawieszenia w ramie.jeśli masz 4 zawias lub wirtualny punkt obrotu to nie ma po co instalować pływak, bo w tych systemach hamowanie nie ma takiego wpływu na działanie zawiechy, co innego w systemie jednozawiasowym gdzie przyhamowanie mocno upośledza zawieche. Musisz wiedziec ze sama blacha nie wystarczy , musisz też miec specjaną oś przystosowaną do tego systemu

Re: Znaczenie wielkości kół, Pływające mocowanie zacisku ham

: 29.05.2011 13:01:26
autor: slayer90
HanysLbn

Producent ramy to produkuje więc napewno jest to OK ale nadal nie wiem dlaczego jak to jest takie dobre , nie wkładają tego oryginalnie do ramy.

Może chcą dorobić kasy.

Tak jak na zdjęciu powyżej ten system do FLatlina jest sprzedawany osobno przez RMB.

Kurde muszę się przejechać na rowerku z pływającym zaciskiem .

Re: Znaczenie wielkości kół, Pływające mocowanie zacisku ham

: 29.05.2011 13:23:39
autor: HanysLbn
dlatego się pytałem jaki masz system w rowerze, Flatlain to jednozawias, wiec nie dziwne ze do niego zrobiono opcjonalny pływający zacisk, do czterozawiasa jest to bezsensu, bo nic nie zmieni w i tak nie zmieniającej sie charakterystyce uginania w czasie hamowania :D
http://2btherapy.com/bikes/brake-therap ... -brake-kit tu masz demo

Re: Znaczenie wielkości kół, Pływające mocowanie zacisku ham

: 29.05.2011 14:26:48
autor: slayer90
HannysLbn

Dzięki teraz już wiem dlaczego przy mocnym hamowaniu przodem i delikatnie tyłem , tył podskakuje na nierównościach i traci przyczepność.

To ciulstwo powinno być gratis do ramy :twisted: :twisted:

Ale nadal nie wiem czy cena 250$ jest tego warta .

A tu jest link do całego rowerka który pokazałem wcześniej dla przykładu.

http://www.ccnbikes.com/news/rocky-moun ... r-flatline