Strona 1 z 5

Prototypowy amortyzator FOX'a

: 30.05.2011 09:16:03
autor: hubertdh
Prototypowy amortyzator FOX'a.Wygląda bardzo ciekawie :D

: 30.05.2011 09:24:07
autor: Czlenson
no way! :o fox usd! :mrgreen:

: 30.05.2011 09:34:09
autor: Omer
Widziałem to na PB i się zastanawiałem (bo sam nie wiem) jaka jest różnica między takimi amortyzatorami (up-side down) a zwykłymi? Lepsza praca, wytrzymałość, są lżejsze? Pytam bo po prostu nie wiem a mnie to ciekawi ;)

: 30.05.2011 10:01:46
autor: Czlenson
"There are many advantages to an inverted chassis, including less unsprung weight that allows the wheel to track the ground better, as well as far more fore/aft rigidity. The old argument of inverted forks having less torsional flex needs to be thrown out the window as it is far less relevant than most believe."

Z zalet USD pinkbike wymienia mniejsza nieamortyzowana wage, wieksza przednia sztywnosc.

Wg mnie usd'ki moga miec tez lepsze smarowanie i jak zauwazylem, dolne lagi i uszczelki nie zbieraja tyle syfu co standardowe widly.

Przelomu nie ma ale fajnie widziec kolejnego usd'ka. Marcok moglby jeszcze zreaktywowac shivera.

: 30.05.2011 10:15:41
autor: quilong
Czlenson golenie zbierają mniej syfu...ale za to więcej kamieni, myślę, że jak usd to tylko z porządnymi plastikowymi ochronami.

: 30.05.2011 10:26:10
autor: LestatBiker
Czlenson pisze:wieksza przednia sztywnosc.
ha. ha. ha. Bardzo zabawne. shivera idzie skrzywić łapiąc za kierownicę i przednie koło rękoma a co po glebie dopiero... sztywność plasteliny.

: 30.05.2011 10:28:30
autor: SegatiV
quilong dlatego też każdy usd ma takie osłony, więc nie rozumiem uwagi (chyba jakies DNM'y nie maiły, ale to inna półka).
Czlenson pisze:Wg mnie usd'ki mogą mieć tez lepsze smarowanie
Się zgodzę.

Ciekawe jaka jest różnica między nieresorowaną wagą usd, a klasyka.
I

: 30.05.2011 10:50:26
autor: quilong
SegatiV ale niektórzy ściągają te ochrony, co prawda robili to prosi(Kovarick, Romaniuk)...ale ludzie lubią małpować prosów. Zresztą, mi bardziej chodziło o to, żeby te ochraniacze były naprawdę porządne i porządnie przyczepione,.

: 30.05.2011 11:07:49
autor: BikerJG
Jednego jestem pewien, jak Fox zrobi USD to bezie to dobre USD.

Tak czy inaczej pewnie juz pod koniec sezonu bedzie foto niemal produkcyjnego egzemplarza.

Btw, wole tradycyjna budowe widla, usd troche nurkuja, widelec w biku ma miec nieco inne wlasciwosci a czasy dropow sa juz za nami.

: 30.05.2011 11:12:13
autor: quilong
BikerJG nie każdy prototyp trafia do produkcji...ale z drugiej strony nie pokazywano by go na zawodach.

: 30.05.2011 11:25:04
autor: Czlenson
LestatBiker pisze: Czlenson napisał(a):"wieksza przednia sztywnosc."



ha. ha. ha. Bardzo zabawne. shivera idzie skrzywić łapiąc za kierownicę i przednie koło rękoma a co po glebie dopiero... sztywność plasteliny.
Łap więcej cytatu bo sam cytowałem tu pinkbike'a.

Poza tym mowa tu jest o przedniej sztywności (fore/aft) tj. sztywności nie na boki a przód tył i w to mógłbym jeszcze uwierzyć jako, że grube lagi są wyżej. Na chłopski rozum nawet!

: 30.05.2011 11:32:07
autor: frango
LestatBiker, z tego co wiem/rozumiem, to sztywność "przednia" to co innego niż sztywność skrętna, o której piszesz.
Tradycyjny widelec ma 4 "łączniki" pomiędzy goleniami - oś, koronę dolnych goleni i dwie górne korony". Widelec UsD ma o jedną mniej.

Jeśli chodzi o wagę, to nadal konstrukcja "klasyczna" umożliwia zrobienie lżejszego widelca do roweru. Boxxer WC waży 2713g, a chyba najlżejszy widelec UsD na rynku - karbonowy Dorado - 2900g. Niby nie wiele... ale dla oszołomów (takich jak np. ja) 200g to "dramatyczna" różnica ;)

Jeszcze jedna rzecz... promień skrętu... z tego co widzę, to dolne golenie to chyba 40mm, więc górne muszą mieć więcej. Przy współczesnych zjazdowych ramach o masywnych główkach i rurach górnej i dolnej to może stanowić pewien problem. Niektórzy już narzekali na promień skrętu w Glorkach z Boxxerami...

: 30.05.2011 11:35:18
autor: BikerJG
quilong 99% trafia, koszta produkcji i projektu prototypu sa bardzo wysokie i firma sie ich nie podejmuje jesli "nie wie" czy bedzie go produkowac.

: 30.05.2011 11:46:37
autor: tikk
frango pisze:. promień skrętu...
Wygląda na to, że załatwili to szerszym rozstawem lag. Patrząc na piastę i oponę to jest tam dość szeroko.

: 30.05.2011 11:51:15
autor: Spaced
W końcu. Miały sie juz w teamowych rowerach w RPA pojawic. Dobrze.
BikerJG pisze:Btw, wole tradycyjna budowe widla, usd troche nurkuja, widelec w biku ma miec nieco inne wlasciwosci a czasy dropow sa juz za nami.
Budowa puszki w widelucu nie ma wpływu na nurkowanie. Co najwyzej USDki, które probowales miały tendencje do nurkowania przez takie a nie inne tłumienie.



btw. Co do Shivera w marzu to w jakims wywiadzie kolesie z marza twierdzili, ze projekt shivera nie jest martwy ;)

: 30.05.2011 12:38:03
autor: pietryna
Nie dziwię się że nie jest martwy skoro nadal produkują shivery mx... Stwierdzili może że to trochę bez sensu wsadzać do małego amora 2x ten sam tłumik i myślą nad czymś innym... Z drugiej strony nie bardzo wiem nad czym tu myśleć.

Chyba że chcą zrobić wielki comeback shivera z jakimiś cudami... z drugiej strony nie wiem czy potrzeba więcej niż kilkustopniowy shimstack. Elektronikę chyba.

: 30.05.2011 12:42:24
autor: Spaced
pietryna pisze:Chyba że chcą zrobić wielki comeback shivera z jakimiś cudami... z drugiej strony nie wiem czy potrzeba więcej niż kilkustopniowy shimstack. Elektronikę chyba.
Marketing tez jest wazny ;) Wiem, ze sam jak ustawie Avy jak chce pod siebie to pracy amora raczej nie ulepsze ale jak mysle o foxie usd czy shiverze to czuje zajawke ;)

: 30.05.2011 13:15:53
autor: frango
tikk pisze:Wygląda na to, że załatwili to szerszym rozstawem lag. Patrząc na piastę i oponę to jest tam dość szeroko.
Nie za bardzo można zrobić kolenie szerze, bo jest to w pewnym stopniu ograniczone przez szerokość przedniej piasty - 110mm. Nie zrobisz widelca, który będzie przypominać krzywe nogi kowboja :D

Re: Prototypowy amortyzator FOX'a

: 30.05.2011 13:22:01
autor: slayer90
http://www.pinkbike.com/photo/2665148/

TO jest to czy tylko ktoś się naśmiewa