Strona 1 z 1

[hamulec] Avid Code - problem w dzialaniu.

: 30.05.2011 09:45:03
autor: mumin89
Witam!

Na poczatku napisze, ze jestem poniekad laikiem w dziedzinie hydraulicznych hamulcy. Prosilbym zatem o wyrozumialosc jak czegos nie zalapie ;)


Napisze od poczatku cos sie stalo i co jest nie tak.

Kupilem hamulec i dzialal prawidlowo od samego poczatku. Problem sie pojawil jak urwalem klamke podczas gleby. Wymienilem ja na nowa. Od tamtej pory hamulec nie działał poprawnie. Pokrelo regulacji nie chodzi tak plynnie jak na poczatku. Czasem przy obracaniu ma jakis opor wiekszy. Ddatkowo zauwazylem ze biala farba zaczela mi troszke odchodzic w okolicy pokretla. przypuszczam ze to jakis bardzo minimalny wyciek oleju bo dalo sie zauwazyc w tych okolicach troszke mokrego. To bylo na samym poczatku, teraz tego nie zaobserwowalem.

Niedawno postanowilem wymienic olej. Zrobilem customowe strzykawki, znalazlem artykul z BikeBoardu nt wymiany i odpowietrzania. Kupilem olej w norauto i zabralem sie do roboty. Udalo mi sie to odpowietrzyc i zalac za 3 razem dopiero.

Od tego czasu jest kolejny problem. Twardosc klamki i sila hamowania jest taka sama jak na samym poczatku, natomiast podczas jazdy (np na wheele, jak sie manipuluje co chwile hamulcem) klamka lubi sie troszke zapadac. Problem da sie naprawic krecac regulacja i naciskaniem klamki. Nie wiem czy powododem jest zle odpowietrzony hamulec czy np ta regulacja jest uszkodzona i tam gdzies jakies powietrze sie dostaje. Znajomi mi mowil ze to moze tez byc problem oleju. Zebym zalal oryginalnego Avida albo Hayesa.


Sam nie wiem co moze byc przyczyna zlego działania. Postanowilem wiec uporac z tym hamulcem od poczatku do konca.

Mysle ze trzeba wymienic caly przewod, srodek klamki i zalac porzadnym olejem.
Wszystko bylo by okej tylko nie moge nigdzie znalezc zestawu naprawczego do klamki dla mojego modelu. Sa tylko do Juicy. Ktos gdzies widzial to czego poszukuje?

Dodatkowo z tym przewodem prosiłbym o doradzenie. Przegladajac neta, ludzie chwala przewody Goodridge. Brac takowe czy moze inne proponujecie? Jeszcze kwestia jest tego ze przewody roznia sie tymi koncowkami oraz grubosciami. Widzilalem ze na Crc sa cale kity ale to glownie do Hopow.

Co do oleju to pewno kupie oryginalny Avida. Chyba ze ktos ma inny w codach i lepiej dziala niz firmowy.


prosilbym o doradzenie bo chcialbym ogarnac ten hamulec:)

pozdrawiam

[hamulec] Avid Code - problem w dzialaniu.

: 30.05.2011 10:24:42
autor: tikk
Kto smaruje ten jedzie :D

Dałeś olej do hamulców zalewanych przez płyn hamulcowy DOT.
Chyba, że to tylko twoje przejęzyczenie skoro piszesz o "oryginalnym oleju Avida" mając na myśli DOT-a.
O-ringi w układach zawierajacych olej sa wykonane z gumy
NBR, w tych gdzie plywa płyn hamulcowy (DOT oparty na glikolu) mamy
EPDM. NBR jest odporny na olej i inne pochodne ropy, ale DOT po pewnym
czasie go przeżre. EPDM nie ma nic przeciwko płynom hamulcowym, ale
puchnie w oleju. Stad tez nalezy stosowac taki płyn, jaki wytrzymają
uszczelki.

: 30.05.2011 10:49:36
autor: pietryna
Możesz próbować się w to bawić ale:

Jeśli regulator niedomaga to możesz mieć do wymiany tłok w klamce(120zł).
Jeśli coś cieknie to będziesz musiał kupić uszczelki do klamki(55zł bodajże).
Jeśli zalałeś to faktycznie olejem to możesz już wymieniać wszystkie uszczelki(200-300zł cię to pewnie wyjdzie).

Tak czy siak musisz kompletnie rozebrać przynajmniej klamkę. Potrzebne do tego są malutkie szczypce segera. Ja robiłem to nożyczkami do paznokci ale to było ich ostatnie zadanie, bałem się że nie uda mi się już przy ich pomocy wsadzić tego segera ale dało radę jednak.

Co do zestawów i absurdalnych cen - pisz do harfy.

: 30.05.2011 11:00:15
autor: mumin89
przejezyczenie:) zalane jest plynem hamulcowym DOT 4. Z tym ze jest to jakis Feredo za dwadziescia pare zlotych.

: 30.05.2011 12:40:44
autor: pietryna
To drogawe xD Chyba że za 2l

Istnieje szansa że pozamykałeś tam powietrze w środku. Jak przelewasz to pompuj tymi strzykawkami dość długo w obie strony.

A z innej beczki... urwałeś klamkę czy dźwignię tylko?

Re: [hamulec] Avid Code - problem w dzialaniu.

: 30.05.2011 13:32:25
autor: adamKona
czesc ma dylemat czy kupic avid code 5 czy Avid Elixiry cr na trójmiasto

: 30.05.2011 18:30:37
autor: Mervis
rozbierałem coda i coda 5 kilkanaście razy, jeśli Ci cieknie koło pokrętła, to znaczy ze główna uszczelka Ci puszcza olej, bo ta reg to nic innego jak kolo zębate, które kręci drugie koło zębate od tłoczka, to wszystko pracuje na"sucho" powyżej uszczelek uszczelniających hydraulikę,
Mi się wydaje że albo uszczelka jest uszkodzona i wpuszcza powietrze.
albo źle przelałeś układ, wykręć reg odległości, klamki, od kierownicy (mała czarna śrubka na imbus w klamce) i wtedy zalej, może masz wkręconą na full,
wtedy tłoczek jest bardziej wciśnięty, i mas za mało płynu w układzie,
i przy zalewaniu tak jak pietryna pisze najlepiej jedna strzykawkę napełnij do pełna i przeciskaj płyn do momentu w którym będzie płynąc czysty płyn bez bombelków, i tak kilka razy postukaj w zacisk bo może jakiś bombelek się zawieruszył, jak zalał dota to się nic nie dzieję, ja zalewam wszystkie hamulce płynem organika 10 zł za 0,5 l, i super się sprawuje, ew za 13 jest 5.1 starcza na zalanie z 10 codów :P
I moja rada szkoda kasy na "specjalne płyny do hamulców rowerowych gdzie buteleczka 100 mililitrów ze 30 zł, możesz kupić porządny olej samochodowy do hamulców będzie taniej i więcej,
dota 5.1. 4.0 o temp wrzenia ponad 300 stopni,

: 30.05.2011 22:23:37
autor: mumin89
@Pietryna. Klamka jest tylko porysowana. Natomiast dzwignia pekla zaraz za oczkiem gdzie siedzi bolec z lozyskami.


@Mervis. Porzadny olej, to masz jakis konkretny, konkretnej firmy na mysli? A co do rozbierania calej klamki, czy bede musial czyms smarowac jakies konkretne elementy (np tlok, albo uszczelki)?


A ktos moglby doradzic w kwesti nowego przewodu? Bo chyba bym wolal to tez wyminic na jakis porzadny w stalowym oplocie. Z tym ze tam pojawia sie kwestia roznych srednic tych przewodow, oraz jakis koncowek (ktore trzeba/nie trzeba dokupic).

: 30.05.2011 22:39:11
autor: Mervis
co do oleji to motul, castrol, motorex, dobry i bardzo tani jest organika
A co do przewodów to może a2z ?

: 31.05.2011 19:22:07
autor: mumin89
W Harfie to chyba im wszystko jedno. Raczyli tylko odpowiedziec, ze nie maja na stanie tego czego potrzebuje...

A co do przewodow, to te a2z daja rade?

: 31.05.2011 20:31:21
autor: Mervis
dają rade, stosunkowo nie drogie, a i jeśli średnia wew przewodu jest taka sama jak w przewodach bez oplotu, to świetnie pasują końcówki przewodów od shimano, 2 razy tańsze od avida, które luźno latały w przewodzie a2z