Strona 1 z 1

Bomber 66 RC3 - pytanie o pokrętło

: 11.06.2011 22:20:06
autor: Qcor
Nie ma głupich pytań podobno, więc walę śmiało.

Chodzi o Bombera 66 RC3 z 2008 roku, tego białego z laskami na goleniach i zjebaną osią QR20 co na nim chinole się uczyły widelce składać.

Ten amorek ma 3 pokrętła. Jedno opisane mech preload - wszyscy wiemy do czego służy, drugie opisane enigmatycznie "R" też wiemy.

Ale jest i trzecie w goleni z kartuszem, pod spodem amora. Jest opisane jako "compression". Mam ten amorek już 3 sezon i właściwie to dalej nie wiem co w praktyce zmienia w charakterystyce pracy amortyzatora kręcenie tym pokrętłem (compression) w stronę minusa a co w stronę plusa. Ktoś mi wyjaśni?

Wyłuszczę zasadnicze pytanie jeszcze raz, co by prościej było:

co w praktyce zmienia w charakterystyce pracy amortyzatora kręcenie tym pokrętłem compression (tym czerwonym pod spodem goleni z kartuszem RC3) w stronę minusa a co w stronę plusa

Dzięki

: 11.06.2011 23:30:28
autor: konraddoom
Nigdy 66 nie miałem ale zdaje mi się że to chyba kompresja w końcowej częsci pracy amorka. To taka moja teoria, czekajmy na potwierdzenie z góry :D

: 11.06.2011 23:51:40
autor: Qcor
nawet jak teoria to nie wiem co to w praktyce jest kompresja w końcowej części pracy :)

: 12.06.2011 07:45:49
autor: pietryna
Rozkręć na maksa(-) i jedź stojąc. Potem skręć na + i zrób to samo. U mnie w RC2 objawia się to tym że nie buja. Nie sądzę aby bardzo zmienili ten zawór.

Generalnie jest to tłumienie kompresji. Im więcej na + tym wolniej amor wchodzi, staje się mniej czuły i "twardszy".

: 12.06.2011 09:36:57
autor: off_road
Wycinek z instrukcji:
"Regulator tłumienia reguluje powrót widelca zaś lewe centralne pokrętło
odpowiada za Position Sensitive Compression.
Tłumienie szybkiej i wolnej kompresji kontrolowane są automatycznie
poprzez dolne pokrętło zmieniające zakres tłumienia."

masakra z tego to ja nawet nic nie wiem :D
Brzmi troszke tak jakby dołem regulowało sie zakres jednoczesnie wolnej/szybkiej kompresji.
Coś w deseń ciezszy rider to automatycznie przesunie szybką i wolną kompresje na raz do gory.

: 12.06.2011 09:40:28
autor: SkowronWro
czytanie ze zrozumieniem. Zmienia zakres kompresji początku i konca skoku, czyli amortyzator jest twardszy i trudniej go dobić ;)

: 12.06.2011 16:57:54
autor: Qcor
czyli im bardziej na PLUS tym twardsza praca?

: 21.08.2013 22:27:30
autor: MixhaL
Ponawiam pytanie, czyli im bardziej na PLUS tym twardsza praca?
Do czego służy pokrętło mech preload?

PS. Wiem że odkopuje ale mam bombera i jak kręcę tymi dwoma pokrętłami nie wiem o co biega, nie czuje różnicy ale też jestem świeżakiem w tych sprawach, lepiej odkopać niż tworzyć nowy temat.

: 21.08.2013 23:00:45
autor: FRmaniak
Nie twardsza praca, tylko "wolniejsza"
Amortyzator będzie potrzebował więcej czasu żeby się ugiąć, co w czasie jazdy daje takie wrażenie jakby był twardszy.
Im bardziej na plus tym "twardszy"

: 21.08.2013 23:32:52
autor: diskordia
C