Strona 1 z 1

Manitou SPV Swinger 4 way AIR

: 09.10.2004 13:41:52
autor: pageup
hej co sądzicie o tym damperze?
jak wygląda jego awaryjność praca itp.
Nadaje się to do FR??

: 09.10.2004 13:46:41
autor: pageup

: 09.10.2004 18:17:06
autor: frango
to zależy co masz na myśli przez FR...
jeśli dropy, to nie polecam
jeśli jazdę enduro/all mountain to jak najbardziej
mam air swingera 3 i prócz faktu, że go zepsułem przez własną bezmyślność, to bardzo dobry damper

: 10.10.2004 00:48:23
autor: pageup
to ma byc dla kumpla (marcin).
Koles ma dragstera FR. Max dropy to 2m, z 1m na płaskie moze ciut wiecej i troche hopki daje (dualowe).

: 10.10.2004 10:31:30
autor: sebollah
Witam,

Bardzo dobry damper, wysoka kultura pracy, mało awaryjny (rzekłbym bezawaryjny).

W zależności jak jeździsz raz 1,5 roku wypada zrobić mu serwis i zmienić uszczelki, razem jakieś 100 PLN (wymieniłem ostatnio). Dobrze wozić go w neoprenie, nie brudzi się w środku i uszczelki dłużej służą.
Pozatym potrzebna jest pompka do ustawiania (~80 PLN np. Beto).

Co do zastosowania to raczej enduro i lekki FR, co prawda dropy z 1m na płaskie połyka bez problemu (rampa kolejowa). Ale myślę że powietrzne dampery są przewidziane do lżejszych zastosowań, tam gdzie jeszcze liczy się SPV i mała masa.

Kumpel powinien raczej kupić coś ze sprężyną. W tej samej cenie co AIR jest COIL 6WAY z Manitou, lub 5th Element z PS (tylko chyba trzeba osobno kupić sprężynę, ale dają pompkę).

Jeśli ma jednozawiasówkę to zdecydowanie polecam coś z powyższych. Rower zmienia się nie do poznania :)

: 10.10.2004 11:51:04
autor: pageup
ale to bedzie uzywka (ale bardzo malo) wiec tanio bedzie

: 12.10.2004 10:01:48
autor: sebollah
Witam,

@pageup:

To może niech spróbuje, damper można skręcić takim czerwonym hexem na komorze SPV, żeby mocno tłumił, sag trzeba ustawić bliżej 35%. I spróbować. Na tłoku jest o-ring którego się używa do ustawienia sagu w odniesieniu do komory SPV. Jak ustawi damper to niech zsunie ten o-ring na sam dół, zaliczy jakiegoś dropa i sprawdzi na ile się ugiął. Zresztą w samym damperze jest jeszcze taki plastik który przejmuje całe uderzenie jeśli damper dobije.

Podsumowująć: wypróbować i kupić.