Strona 1 z 1
Wszystko co dotyczy UST...
: 21.06.2011 18:26:16
autor: Godryk
Witam
Zacznę od tego ze kupiłem sobie nowe kola z możliwością zastosowania bezdęntek;) I ze jestem początkujący w dziedzinie UST proszę o rade.
Proszę powiedzcie mi na co mam uważać używając UST na co zwracać uwagę przy ich ściąganiu/zakładaniu (czym ściągacie opony żeby nie uszkodzić opon ani obręczy...?)No i do tego czy koniecznością jest zakup opon UST ( zamierzam jeździć na Minionach...) czy są jakieś dzikie sposoby żeby ze standardowego Miniona 2ply czy tam ewentualnie weta zrobić opony działające jak UST.Proszę wypiszcie co mi do tego będzie potrzebne (jakieś mleczka czy cos..?)
: 21.06.2011 19:30:26
autor: dedekFR1
Przy zakładaniu opony smarujesz np mydłem obie strony opony/obreczy, bijesz do ok 4 atmosfer żeby opona wyszła "brzegami" czyli równo siadła, potem dobierasz sobie swoje ciśnienie. Raczej opony nieUST nie będą działać, bo kto ma jeździ ust to tylko u niego do tego opony przeznaczone widziałem. Osobiście jestem z ust bardzo zadowolony, ale jest jedna masakryczna wada ;/ jak złapiesz sneaka to opona będzie mogła nadal działać, ale jako nie ust już, chyba że mleczko uratowało by sprawę, bo wulkanizatorzy nie chcą tykać się takich opon, twierdząc że łatka nie ma na czym siąść, i po dniu odpadnie. Faktem jest że jak od początku zalejesz opony mleczkiem to raczej sezon jazdy bezproblemowy

: 21.06.2011 21:25:46
autor: Godryk
No tak ale dajmy na to kupuje takie mleczko...
http://www.centrumrowerowe.pl/064100740 ... odukt.aspx
I co za każdym razem jak zmieniam oponę np jak często się zdarza na zawodach w jeden dzień miniony 2gi wety zawody znowu minion i przy każdej wymianie opon muszę tego mleczka używać tak?
A tak na boku możne ktoś na forum próbował te normalne miniony 2ply na UST wsadzić?

: 21.06.2011 21:32:54
autor: Spaced
Wiele opon nie ust działa na obreczy ust dobrze ale wlasnie trzeba mleczko dac. Stansa polecam od siebie. A obrecz musi idealnie cała wskoczyc i dopiero wtedy mozesz cisnienie spuszczac (po rancie widac). Opony ust jednak mocniej/lepiej siedza.
Zdejmowac mozna zwykla łyzka tylko nie na pałe. Na 823 i oponie ust łyzke zwykla zlamac mozna. A pompowac pompka stojąca. Reczną nie ma szans ze nabijesz.
: 21.06.2011 21:56:29
autor: Godryk
Czyli co to mleczko trzeba lać przy każdej zmianie opon czy tylko za pierwszym razem przy danej oponie? Bo jeśli za każdym to widzę różnica w cenie miedzy normalna opona a UST zaczyna się kurczyć. No chyba ze są mleczka które nie stoją po 80 zl za 500ml... A powiedzcie mi jak to potem jest przy Maxxisie Jeśli załóżmy przebiłbym oponę albo złapał wgniota itd to jaka jest w nich grubość ścianki... ogarniają z dętka jak 2ply czy trzeba liczyć na łatwe złapanie snake?
: 06.07.2011 20:12:35
autor: Godryk
Dobra panowie miniony UST doszły i teraz mam takie pytanie czy macie możne jakiś patent na zakładanie tych opon? W instrukcji piszą żeby opony UST zakładać tylko palcami... ale za przeproszeniem w dwie osoby można się po prostu zesrać żeby te opony nałożyć. Proszę pomóżcie znaleźć jakiś sposób bo na dzień dzisiejszy to ja sobie nawet nie mogę wyobrazić stacji kiedy na zawodach na szybciaka było by trzeba zmienić wety na miniony czy odwrotnie. A i właśnie mam jeszcze jeden problem... kiedy zakładam normalne opony 2 ply to praktycznie za każdym razem opona jakby nie równo się układa... siedzi jakoś krzywo na rencie przez co wygląda to jakbym miał niezłe bicie na kole... Proszę Pomóżcie!
: 06.07.2011 20:33:07
autor: Vin_OSW
Godryk pisze:macie możne jakiś patent na zakładanie tych opon?
dedekFR1 pisze:Przy zakładaniu opony smarujesz np mydłem obie strony opony/obreczy

: 06.07.2011 21:40:59
autor: Godryk
Vin_OSW No bez mydła to chyba w 10 było by trzeba tą oponę zakładać... I tutaj mamy ciąg dalszy bo mimo tego mydła i używania kompresora opona zakłada się tak ciężko ze po jej założeniu człowiek cieszy się jak dziecko a do tego źle "krzywo" się układa. Jeśli to mydło jest jedynym patentem to pocieszcie mnie chociaż ze te kewlarowe krawędzie opony szybciej się naciągają niż standardowy drut...
