Strona 1 z 1

Domain 302 i 318 - tuning

: 24.06.2011 21:59:59
autor: wojak1992
Drogie Koleżanki i Koledzy.
1. Gdzieś na Pinkbike`u wyczytałem że tłumiki odbicia w tych amorach można stuningować wyciągając opaskę z tego czerwonego łebka. Później podkręcamy tłumienie, i nasz amor wraca tak samo ale "wchodzi" lepiej.
2. Wpadłem też na pomysł żeby rozwiercić delikatnie dziurki w tłumiku Motion Control. Spowoduje to że przy pokrętle kompresji na Min. kompresja będzie jeszcze mniejsza niż przy "normalnych dziurkach" a w razie czego zawsze mogę ją podkręcić.

Ogólnie spowodowane jest to tym że na niektórych trasach amor nie wykorzystuje całego skoku co mnie niesamowicie wkurza więc chce zmniejszyć kompresję początkową. (Sprężyna dobrana pode mnie )

Co o tym wszystkim sądzicie?

: 24.06.2011 22:09:36
autor: Shibby
Na twoim miejscu nie brał bym się za to bo możesz upośledzić MC.
Może zamiast tego pomyślisz nad innym olejem?
Wyjęcie uszczelki z tłumika powrotu pewnie spowoduje że kierownica będzie Ci się obijać o szczękę :P

: 24.06.2011 22:18:01
autor: wojak1992
Shibby właśnie bardziej się obawiam wyjęcia tej uszczelki niż rozwiercania :D Bo tak, jakby nie patrząc tłumik Motion Control to jest w zasadzie tylko zawór który jest zamknięty przy "wejściu" amora i otwarty przy "wyjściu". Na moje oko, nie ma tam żadnej technologii która reguluje kompresję np w zależności od siły ugięcia lub szybkości jak np tam w HSCV Marcoka, tylko jest to po prostu zaworek. Mylę się w tej kwestii?

: 24.06.2011 22:22:18
autor: Shibby
W sumie aż tak nie zagłębiałem się w pracę MC, może lepiej ktoś inny wypowie się w tej kwestii.

: 24.06.2011 23:34:54
autor: troyo
wojak1992 pisze:nie ma tam żadnej technologii która reguluje kompresję np w zależności od siły ugięcia lub szybkości jak np tam w HSCV Marcoka, tylko jest to po prostu zaworek. Mylę się w tej kwestii?
Dokladnie , mylisz sie . Ta plastikowa dziurawa rurka ugina sie zaleznie od predkosci tloka/wzrostu cisnienia w komorze odslaniajac porty w tlumiku. To cos jak symulator shimstacka, tyle ze nie dajacy sie regulowac (tzn mozna go jakos przerobic , zeby ta rurka byla "mieksza", ale to dosc ciezkie wyzwanie z trudnymi do przewidzenia skutkami)

Co do wyciagania pierscienia prowadzacego z tlumika powrotu - to najglupsza rzecz jaka mozesz zrobic. Rock shox jest troche na bakier z zachowaniem precyzji przy produkcji swoich widelcow. Na 90% po zdjeciu tego pierscienia zarżniesz wewnetrzna strone goleni.

Co do wiercenia to tez nie jest to super pomysl. Jesli chcesz mniej tlumienia kompresji to wyciagnij motion control, zdejmij dolna czesc tlumika (jest na 2 zatrzaskach o ile dobrze pamietam) rozmontuj ten element na czesci pierwsze i wyciagnij te najwieksza blaszke (chyba 3 sztuki tam sa , jedna duza i 2 male) potem zloz wszystko do kupy i "ciesz sie" mniejszym tlumieniem. Niczego nie trzeba rozwiercac ... Ewentualnie mozesz zmienic olej na mniej lepki, ale to kosztuje. Rozebranie tlumika ( odwracalne w 100%) jest darmowe i szybsze.

: 25.06.2011 07:17:50
autor: wojak1992
Dzięki troyo o taką opinie mi właśnie chodziło ;)

: 25.06.2011 10:43:17
autor: wojak1992
Jestem teraz w tym momencie
http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imag ... age22.html

Jak zdjąć tą płetwę nad sprężynką? Ona jest na wcisk?

: 25.06.2011 12:22:24
autor: troyo
Wez plaski srubokret i od drogiej strony podwaz i wyciagnij ten metalowy obrotowy "zaworek", ktory zamyka porty w tlumiku. On jest tam na wcisk i trzyma wszystko do kupy.