Strona 1 z 2
Bagażnik rowerowy do Gianta Glory
: 28.06.2011 22:29:41
autor: Joniu 03
Cześć, jak w temacie jaki bagażnik rowerowy podejdzie do glorki 2006 dodam że koniecznie musi być na dach planuje kupić 3 takie mocowania:
http://rowerowy.com/akcesoria/bagazniki/proride591
Z tym że mam dylemat czy podejdzie pod glorkę bo szerokość to 8.5 cm w miejscu w którym powinna być zamontowana, a producent pisze że maksymalna szerokość ramy to 8cm. Jak coś piszcie inne opcja jestem otwarty na wszelkie propozycje mam na wydanie około 1200 pln ale jakby było taniej to bym się nie obraził : ) Samochód w jakim będzie wożony rower to volkswagen passat, ford fusion i citroen xsara picasso. Możecie ewentualnie dać propozycje które by ogarnęła klapę bagażnika wszystkich trzech samochodów lub chociaż dwóch : )
: 29.06.2011 04:00:08
autor: aenim
Tak ciężki rower na dach? Jego waga przekracza możliwości uchwytu, poza tym na pewno będziesz miał problem uchwycić tę ramę. Z Glory 2010 nie było takiego problemu, teraz z Trekiem 88 2011 znowu mi kiepsko trzyma. Ja już się wyleczyłem z dachowych bagażników. Następna opcje to hak holowniczy i porządny bagażnik.
: 29.06.2011 06:47:28
autor: frango
Chyba kolega ma rację. Kup bagażnik, który będzie trzymać rower za oś widelca i pokrowiec na koło.
: 29.06.2011 07:01:38
autor: aenim
A to tak, niedawno w wiśle ktoś na seicento wiózł summuma przypiętego przodem za oś widelca (Thule 561 bodajże) i spooooro sztywniejsze to było od mojego.
: 29.06.2011 07:02:02
autor: Mikel
http://lp1.pinkbike.org/p4pb6519226/p4pb6519226.jpg najwygodniejsze rozwiązanie. Nie brudzisz dachu, nie musisz dźwigać roweru na dużą wysokość, a co najlepsze - platforma na cztery rowery kosztuje 650zł. Dodatkowo nie ma kłopotu z przewożeniem rowerów z ramami o niestandardowych kształtach.
: 29.06.2011 08:54:35
autor: frango
Nie ma "najlepszego" rozwiązania. Do takiego bagażnika potrzebujesz hak i ponowne badanie techniczne. Poza tym, może Joniu chce wozić tylko jeden rower, a nie 4 ;>
: 29.06.2011 10:55:01
autor: Tom@s
no i zawsze jest szansa, że jak ktoś się zagapi, to będzie małe i drogie bum

: 29.06.2011 11:33:23
autor: maciekbike
: 29.06.2011 11:46:42
autor: Joniu 03
No właśnie chętnie bym brał na hak z tym że w żadnym z trzech samochodów takowego nie mam : ) a jak z tym na oś rozwiązaniem ? normalnie sa jakieś przejścia na qr20 i qr ? czy mocowanie zaciskami jakimiś osi ? Co do ilości rowerów to max 3 mi potrzebne mocowania : ) i to nie wiem czy użyje przy obecnym zapale kolegów do jazdy ...
: 29.06.2011 12:16:44
autor: Mikel
Tom@s już się dowiadywałem w sprawie ewentualnego bum i straty w rowerach są pokrywane z OC sprawcy. Oczywiście ważne jest odpowiednie udokumentowanie wszystkiego zaraz po zdarzeniu - zdjęcia, protokół z dokładnie opisanymi uszkodzeniami podpisany przez uczestników.
Co do haka i przeglądu - koszt przeglądu po montażu haka jest tańszy niż standardowy.
Po sezonie jazdy z rowerami na tyłku nie zamieniłbym tego rozwiązania na inne

Interpack ma w ofercie tez platformę na 3 rowery (tańszą od tej na 4)
http://www.interpack-sklep.com.pl/uchwy ... -2_16.html
: 29.06.2011 13:03:52
autor: pietryna
Mikel pisze:straty w rowerach są pokrywane z OC sprawcy
No super... paragony na używane części to ciekawe skąd wezmę.
Re: Bagażnik rowerowy do Gianta Glory
: 29.06.2011 14:03:49
autor: jame$
myslicie ze ten interPack ogarnie fulle?bo dobra cena porównując do innych bagażników na hak
http://www.interpack-sklep.com.pl/platf ... b166638f1b
: 29.06.2011 15:11:53
autor: Mikel
jame$ od lutego mam EcoPlatrorme 4 - to samo co 3, tylko mam możliwość przewozu 4 rowerów. Do tej pory wozilem na nim jakieś markety, szosowki, cane corso, poisona epo, poisona curare, appalache real, stara glorke, mondrakera i jeszcze pare by sie znalazlo

- nigdy nie było problemu, nawet podczas jazdy z predkosciami ok 150-160km/h (Koninki

) - szyny na koła sa wystarczająca szerokie zeby pomiescic opone 2,5", a dobrze przypiety rower stoi na platformie stabilnie.
Producent przewidział, ze rowery przypinamy do bagaznika trzema paskami - po jednym na koło (przechodza przez rynne) i jednym łapiemy ramę o pałąk. Dla bezpieczeństwa dolozylem po jeszcze jednym pasku w kazdym miejscu i tym samym mam rower przypiety w szesciu punktach. Dodatkowo wszysktie rowery, po ustawieniu na platformie obwiązuje sie kolejnym pasem. No i żeby nie nadwyrężać haka jakościa naszych drog i wagą takiego zestawu dołożyłem jeszcze dodatkowe pasy do mocowania towaru na ciezarowkach - jeden hak zaczepiam o pałąk bagażnika, obwiązuje pasem reling, a drugi koniec pasa z hakiem łapię na drugim pałąku napinajac wszystko z wyczuciem

Narazie sprawdza się wzorowo
pietryna - w razie kolizji dziala to na takiej samej zasadzie jak wycena strat w samochodzie - wartosc rynkowa, rzeczoznawca itd
: 29.06.2011 15:38:36
autor: komandor
To teraz mówcie śmiało. Ilu z wam tak naprawdę ktoś wjechał w dupę jak mieliście platformę i rower założony?
: 29.06.2011 15:45:51
autor: Tom@s
komandor, osobiście znam jeden przypadek... dwie zjazdówki poszły się "kochać", nawet stolicy nie zdążyły opuścić

z tego co mi się kojarzy, to mieli ogromne problemy, aby odzyskać kasę za rowery (daaawno to było)

: 29.06.2011 16:51:11
autor: venon666
na eco platformie 4 wiozlem 4 rowery montowane standardowo bez zadnych dodatkowych poskow a rowery to kona stab 20kg spec big hit 20kg kros sign 20 kg i giant regin 16kg zero problemow rowery stoja stabilnie
: 29.06.2011 17:15:31
autor: frango
Niejakiemu Antaresowi, jakiś tydzień temu, jakiś palant wjechał w dupę na Łazienkowskiej. Na szczęście, zniszczeniu uległ "tylko" bagażnik thule za 2k.
: 29.06.2011 19:54:44
autor: snizy
na dniach odbieram fure i tez się długo zastanawiałem w jaki sposób przewozić rowery... wygrał bezkonkurencyjnie hak który mi montują (automat więc ładnie i estetycznie wszystko wygląda), czemu to chyba oczywiste:
- mniejsze spalanie,
- nie widzi mi się ładować ciężkich rowerów na wysoki samochód (plus relingi i bagażnik), ponad 155 cm punkt mocowania - latać to na zakrętach musi pięknie,
- większość bagażników na dach ma problemy z ramami amortyzowanymi, na bagażniki na hak władujesz każdy typ ramy,
- całe bagno przy deszczu leci na dach, więc wstępne mycie roweru przed założeniem na dach zalecane, na hak odpada jakiekolwiek czyszczenie
- bagażniki zakładane na klapę w moim przypadku odpadają w przedbiegach (niszczą zawiasy klapy - nasze piękne dziury, wgniatają i rysują - autentyczne przypadki kolegów)
- założenie rowerów na platformę trwa dosłowni pare minut,
- możliwość zaglądania do bagażnika (odchylana platforma),
- bzdety, że ktoś wjedzie mi w dupę przy zamocowanym bagażniku na haku... z kolegów obserwacji wynika raczej coś odwrotnego... ludzie zachowują mega odstępy za takimi samochodami, drukowana "3 tablica" jest w pełni akceptowana przez Policję (całe UE), poza tym OC w takim przypadku jest bezproblemowe... no chyba że ktoś Swoją edukacje zakończył na gimnazjum to mu kity wciskają... po drugie jak ktoś mi parkuje na zadku samochodu to się raczej przejmuje własnym bezpieczeństwem i zdrowiem... więc dodatkowa strefa zgniotu nie zaszkodzi...
: 29.06.2011 21:05:25
autor: kepa416
Najtańsze i najprostsze rozwiązanie wystarcza zwykły bagażnik i można z metalowego profilu zrobić "rynnę" a z przodu albo pręt gwintowany albo starą piastę wspawać no ale wada że jest dość wysoko i gwiżdże podczas jazdy no i samemu ciężko.