Strona 1 z 1

Giant DH Team/Comp ogólnie o ramie !?

: 02.07.2011 23:48:57
autor: bartekSS
Witam!
Szukałem już dość sporo na temat tej ramy ale wciąż nic. Nic nigdzie nie mogę sensownego znaleźć. Dlatego zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Może ktoś miał do czynienia z tą ramką, może zna jej + i - . Jak się sprawuje w terenie no i tak ogólnie.
Z góry dzięki i pozdrawiam :)

Re: Giant DH Team/Comp ogólnie o ramie !?

: 02.07.2011 23:54:25
autor: giantatxonedh
Tak ode mnie Zajefajne... Sam chce ją kupić... Obojętnie którą. (taki plan na przyszłość ew. Kona Stab)

: 03.07.2011 08:43:16
autor: adrian50005
Typowa rama zjazdowa, (jezeli sie nie myle jednozawias).
Minusy ramy, jedyny jaki znam to badzo kiepski dostęp do regulacji dampera(za kazdym razem trzeba wyciągac damper :D
Praca zawieszenia tu trzeba samemu ja ocenic.

Re: Giant DH Team/Comp ogólnie o ramie !?

: 03.07.2011 11:15:47
autor: zero100
adrian50005 pisze:(jezeli sie nie myle jednozawias).
no właśnie się mylisz. jest to rama wielozawiasowa i to też jest jej głównym problemem (nie taki typowy czterozawias no ale też nie jednozawias jak Orange 223). Ma fajny nisko osadzony mechanizm z damperem niestety potrafi się rozkręcić podczas jazdy - główny minus. Poza tym właśnie słaby dostęp do dampera. Może nie trzeba od razu go wyciągać do regulacji ale faktycznie dostęp dość ciężki. Co do plusów to świetnie działa z dobrym damperem. Bardzo czuła - nie tak jak stara kona. Z dobrze wyregulowanym tłumikiem rower klei się do podłoża. Niski środek ciężkości, fajne kąty. Nie pęka specjalnie szybko. Przy zakupie przede wszystkim zwróć uwagę na stan mechanizmu - zawiasów. Często klejone śruby i robione na patentach. Jeżeli chodzi o pracę i prowadzenie - miód!

: 03.07.2011 11:31:29
autor: KTM_81
To jest jedno zawias, damper jest prowadzony na systemie popychaczy ale to JEST JEDNOZAWIAS !!!!!!

: 03.07.2011 11:35:14
autor: muras
zero100 wytłumacz mi proszę co odróżnia tą ramę od innych jednozawiasów. Koło porusza się po łuku którego środkiem jest oś obrotu wahacza - jednozawias, proste.
A żeby nie offtopować. Sam zastanawiałem się swego czasu nad tą ramą. Oprócz minusów o których wspomniał zero100 dodałbym jeszcze nietypowy suport 100mm. Co do problemów z kiwakami to roziązaniem jest klej do gwintów i błotnik osłaniający cały system od strony tylnego koła. Cieżko coś tam wcisnąć ale warto.

Re: Giant DH Team/Comp ogólnie o ramie !?

: 03.07.2011 18:45:21
autor: sliwker
Witam.Ja widziałem ze jest możliwe przełożenie dampera (samego zbiorniczka na rame ) za pomocą przewodu http://www.pinkbike.com/photo/5194301/.
Chciałbym się dowiedzieć jak wykonać takiej przeróbki? Kupuje się jakąś specjalna część do dampera czy wykonuje w swoim zakresie ala hand made?
Ja mam w tej ramce Swingera 6-way'a

: 03.07.2011 18:51:21
autor: pietryna
Szansa na zrobienie tego ręcznie jest, ale jest niewielka. Musisz dokładnie wiedzieć co robisz i jak wygląda środek. Przetniesz damper i zobaczysz że jednak nie ma miejsca na rozwiercenie i nagwintowanie otworu pod przewód? Albo nawet jeśli gdzieś by było to trafiłeś w złe miejsce?

No i na pewno nie będzie to tak, że jest przykręcone do tego specjalnego mocowania w ramie.

Re: Giant DH Team/Comp ogólnie o ramie !?

: 03.07.2011 18:57:04
autor: sliwker
Wiem ,wiem pietryna.Dlatego się pytam. W paru komp'ach to widziałem na zdjeciach.
Gdzieś widziałem przypadkiem w jakim sklepie,damper z tym wezykiem, ale nie moge tego teraz znaleść.Jak to widziałem to nie miałem jeszcze tej ramy.

: 10.07.2011 11:47:12
autor: spz
Ciezki klocek.
Pierwsza wymiana 6 lozysk (z 8 w ramie) to droga przez meke.
Niski srodek ciezkosci to plus ale przez to korba jak i system linkow zawieszenia sa bardzo podatne na uszkodzenia od kamienii. Rockring - 'must be'.
Damper syfi sie od blota dosc szybko.

Mam superdeluxa i regulacja jest trywialnie prosta bez wyjmowania go z ramy.
Grunt to wszystkie sruby (osie lozysk) oraz dampera zamocowac za pomoca kleju i jeszcze lepiej kontry z nakretki zeby nie bylo mozliwosci ich odkrecenia podczas jazdy przez to luzu a to prowadzi do ekstremalnie przyspieszonego zuzycia lozysk/zerwania sruby/albo pekniecia linka lub nawet mocowania linka/dampera a wtedy juz dupa blada bo rame trzeba spawac. Ale to taki pancernik bez cieniowanych scianek, ze ciezko go zakatowac.