Strona 1 z 2
Przydatne wskazówki
: 04.07.2011 13:48:54
autor: gabir115
Cześć.
Od niedawna zacząłem jeździć w DH i mam parę.
Kiedy używać przedniego hamulca a kiedy tylnego

To głupie że pytam o tylny no ale chce wiedzieć w jakich okolicznościach wybieracie przedni a w jakich tylny.
Co robić przed dropem i w czasie skoku żeby nie wylądować na klacie przez kiere
Liczę na podpowiedzi i wskazówki.
: 04.07.2011 14:01:24
autor: Vin_OSW
gabir115 pisze:Kiedy używać przedniego hamulca a kiedy tylnego

To głupie że pytam o tylny no ale chce wiedzieć w jakich okolicznościach wybieracie przedni a w jakich tylny.
Zazwyczaj obiema hamuję, a właściwie zwalniam Przed jakimiś ostrzejszymi zakrętami. I jak jest sypka nawierzchnia to lepiej trochę mocniej tyłem niż przodem.
gabir115 pisze:Co robić przed dropem i w czasie skoku żeby nie wylądować na klacie przez kiere
Nie można jechać za wolno

No i masę ciała przy wybiciu do tyłu mocno

Re: przydatne wskazówki
: 04.07.2011 14:05:05
autor: Kendziior11
Ja też hamuje glownie tylem i przodem
Tyl sie sprzydaje do zarzucania "dupa"
No a na dropach jak kolega pisal "dupa w tył"
: 04.07.2011 14:57:43
autor: pietryna
Vin_OSW pisze:No i masę ciała przy wybiciu do tyłu mocno
Tak to się chyba spada, a nie wybija...
: 04.07.2011 15:19:48
autor: Krzyś
Tylnim hamulcem hamuj w zakrętach, jeśli jest takowa potrzeba, ale NIGDY nie hamuj w zakręcie przodem, gdyż przednie koło straci przyczepność potrzebną do pokonania zakrętu. Poza tym hamuj najlepiej oboma z nastawieniem na przedni (co jak co przedni hamulec służy do dohamowań, tył tylko lekko go wspomaga), ale na błocie, mokrych korzeniach, kamieniach, trawersach lepiej uważać z hamulcami. I na wybojach również uważaj z hamowaniem, jeśli nie będziesz odchylony dostatecznie do tyłu, to możesz zaliczyć tzw. OTB, co zazwyczaj jest średnio przyjemne... A tak poza tym to polecam zainwestowanie w książkę pt. "Jazda rowerem górskim" Briana Lopesa, dokładnie masz tam opisane podstawy jazdy w kolarstwie grawitacyjnym, z nastawieniem głównie na dh.
: 04.07.2011 15:24:45
autor: Vin_OSW
pietryna pisze:Tak to się chyba spada, a nie wybija...
A Ty się wybijasz z dropa?

Z dropa się spada

Przy wybiciu, a nie wybijaniu

: 04.07.2011 15:56:06
autor: -kola-
Kiedy widzę takie tematy, to wydaje mi się, że najlepszą wskazówką jest:
Odejść od kompa, wyjść na rower i ćwiczyć.
No offence, oczywiście.
: 04.07.2011 16:19:49
autor: Dxx
-kola- pisze:Kiedy widzę takie tematy, to wydaje mi się, że najlepszą wskazówką jest:
Odejść od kompa, wyjść na rower i ćwiczyć.
No offence, oczywiście.
Popieram, pytania tego typu powinny być odsyłane do lektury typu: JAZDA ROWEREM GÓRSKIM - Brian Lopes, albo na np. obóz rowerowy.
Chłopakowi pomożecie pisząc w najlepszej intencji a potem tak się cofnie za siodełko że zaliczy plecy...
Trening czyni mistrza, wakacje, lato czego więcej chcieć (przypuszczam że wakacje po pytaniu).
: 04.07.2011 17:12:08
autor: miechooo
Również polecam ci książkę Briana Lopesa. Wszystko dokładnie opisane krok po kroku, ale tak jak koledzy wcześniej napisali sama teoria nic nie da, na rower i jazda!
Re: przydatne wskazówki
: 04.07.2011 17:46:45
autor: kuba098
Dokładnie! Kup sobie książkę Briana Lopesa i McCormaca. Mam ją i można się z niej wiele nauczyć.
Re: przydatne wskazówki
: 04.07.2011 18:47:43
autor: gabir115
Jeśli polecacie tą książkę to przemyślę jej kupno.
A co do tych pytań to tylko chciałem odpowiedzi zastosować do obecnej techniki. Może i mi to pomorze.

: 04.07.2011 19:18:39
autor: Vin_OSW
gabir115 pisze:Może i mi to pomorze.

Jakoś pomorze mi tu nie pasuje :P Może wielkopolska?

Re: przydatne wskazówki
: 04.07.2011 21:14:31
autor: gabir115
Vin_OSW pisze:gabir115 pisze:Może i mi to pomorze.

Jakoś pomorze mi tu nie pasuje :P Może wielkopolska?

Ty ty a może Ostrów Wielkopolski

: 04.07.2011 22:10:11
autor: Banan725135650
gabir115 pisze:Vin_OSW napisał(a):
"
gabir115 napisał(a):
"Może i mi to pomorze. "
Jakoś pomorze mi tu nie pasuje :P Może wielkopolska? "
Ty ty a może Ostrów Wielkopolski
Kolega chyba nie zrozumiał ironii
Kendziior11 pisze:Ja też hamuje glownie tylem i przodem
Bokiem raczej się nie da...
Kendziior11 pisze:Tyl sie sprzydaje do zarzucania "dupa"
"Zarzucaj dupą" bez tylnego hamulca
gabir115 moim zdaniem najbardziej przydatną wskazówką będzie wyjście na rower. Przećwiczenie danych elementów na różne sposoby - sam zobaczysz jak najszybciej/najpłynniej/najprzyjemniej bedzie Ci sie pokonywac daną przeszkodę. Człowiek całe życie uczy się na błędach

: 05.07.2011 10:30:36
autor: lollex
Banan725135650 w zupełnosci masz racje jeśli chodzi o wyjscie na rower, natomiast co do wskazówek gdy ja zaczynałem pierwsze moje szlify dużo dała mi jazda za kimś, albo poprostu przygladanie sie jak kto sie zachowuje w pewnych fragmentach trasy. Potem wiedziałem co robić i stopniowo zwiekszalem predkość

Co do nauki latania, zawsze miałem jakieś problemy z wylądowaniem a nie mowiac zeby zrobic cokolwiek w powietrzu, nawet lekko skrecic kiera bylo dla mnie niemozliwe, wiec zbudowałem sobie z pomoca kolegów taka lekko dirtowa hope, i tam dziennie skacząc z niej po kilkanaście razy uczyłem sie po kolei "lotu bez spiny" wybić, lądowań, i wszystkiego, taki jakby poligon doświadczalny a potem na jakiejkolwiek trasce zawsze mi sie to przydało

: 05.07.2011 18:07:10
autor: Damian04
gabir115 moja rada, zostaw to w spokoju puki jeszcze możesz, bo Cię to zniszczy! Lepiej idź z kumplami na impreze pobaw się z laskami itd. lepiej na tym wyjdziesz ;p
Re: Przydatne wskazówki
: 05.07.2011 19:08:53
autor: gabir115
Damian04
Weź się ogarnij. W ogóle to nie wiesz po co założyłem ten temat.
Jeżdżę w DH i zaliczam gleby ale to standard. Robię co mogę i mam swoją technikę ale chce ją ulepszyć może jeśli parę osób napisze jak oni wykorzystują technikę hamowania to ja też to zastosuje ... to samo przed hopami i dropami.
Powiem tak: nowości to wy mi nie powiedzieliście.
Sam bd trenował żeby ulepszyć swoje umiejętności

Dzięki za rady ale już nie potrzebuje aby ktokolwiek się wypowiadał w tej sprawie.
DZIĘKI 
: 05.07.2011 21:07:27
autor: BikerJG
Damian04 pisze:puki
A Ciebie chyba zniszczyla szkola
gabir115 Teoria tez jest spoko, ale nie nauczysz sie niczego bez jazdy. Wszystko czego mogles sie dowiedziec zostalo napisane

Re: Przydatne wskazówki
: 07.07.2011 19:20:46
autor: osi0717
Ja zazwyczaj używam obu hampli z tym ze bardzo uważam aby nie przesadzić na do hamowaniu z przodem żeby nie zblokowało koła co kończy się albo lotem przez kierę albo szlifem zależnie od przyczepności nawierzchni. A na dropy itp mam swoją technikę którą opracowałem przez kilka lat jazdy w dh.
1) Podczas najazdu na dropa mam dupę nad siodełkiem i jestem bardzo nisko na nogach.
2) W momencie wybicia przesuwam dupę do tyłu ale tak aby nie poderwać kiery.
3) W czasie lotu mocno prostuję nogi pamiętając jednak żeby nie zblokować ich w kolanach ( niemiłe skutki lądowania ).
4) Spokojnie ląduję na w miarę miękkich kolanach i rękach przenosząc ciężar ciała z powrotem nad siodełko.
Mi bardzo pomaga to w sterowaniu rowerem w locie. Mam nadzieje że choć trochę pomoże ci stosowanie tej techniki:)