Strona 1 z 2
[Amortyzator] BOXXER RC 2011 - za krótka rura sterowa
: 23.07.2011 15:51:21
autor: rafimax
witam problem polega na tym że sprzedaje amorek a nowemu właścicielowi brakuje 1cm sterówki przy zintegrowanym mostku.
Co polecacie zrobić w tym przypadku?
Sterówka ma dł 15cm
Jeżeli by ktoś chciał sie zamienić na conajmniej 16,5cm to był bym wdzięczny i dopłacę w granicy rozsądku.
gg 7076015
: 23.07.2011 20:00:15
autor: boogiel
były chyba z 3 tematy o tym ostatnio:
dospawanie, BBB steer tube extender, niższe stery.
: 23.07.2011 20:06:18
autor: rafimax
liczę na to że może ktoś się zamieni ze mną jakiś dobrodziej
dla tego założyłem temat dzięki za info
: 23.07.2011 20:34:40
autor: SegatiV
A może nagwintować sterówkę w środku, dorobić przedłużkę, a w niej wywiercić otwór, również nagwintować - będzie działać jak gwiazdka

: 23.07.2011 21:57:35
autor: diesel2117
SegatiV Twój pomysł bardzo mi się spodobał, na dniach spróbuję zrobić takie coś w starym spinnerze ammo 2 i wsadzę do rowerka, ciekaw jestem ile to wytrzyma

: 24.07.2011 00:14:25
autor: BikerJG
Rozwiazanie ok gdyby sterowki byly ze stali. Niestety materialu w tym miejscu jest za malo i takie rozwiazanie nie ma sensu.
Jedyne wyjscie wg mnie to sprzedac widelec komus innemu. Ja bym swoim zdrowiem nie ryzykowal ale jak kto lubi.
: 24.07.2011 00:23:37
autor: SegatiV
BikerJG yyyy, dlaczego "za mało"? Ile materiału jest w goleni górnej, jaki gwint ma, i jakie obciążenia/ciśnienia wytrzymuje? Stalowe są cieńsze.
: 24.07.2011 04:57:10
autor: rafimax
wiecie właśnie z tym gwintowaniem myślałem do tego wkleić to na jakiś super mocny klej.
bo tak na prawdę to brakuje około 1cm a najlepiej żeby była dłuższa 1,5cm
: 24.07.2011 10:41:37
autor: Vin_OSW
SegatiV pisze:Ile materiału jest w goleni górnej, jaki gwint ma, i jakie obciążenia/ciśnienia wytrzymuje?
Co ma górna goleń do sterówki?
: 24.07.2011 11:45:38
autor: diesel2117
Vin_OSW pisze:SegatiV napisał(a):
"Ile materiału jest w goleni górnej, jaki gwint ma, i jakie obciążenia/ciśnienia wytrzymuje?"
Co ma górna goleń do sterówki?
Chodzi ogólnie o ilość materiału.
SegatiV dobrze mówi, sterówka jest dużo grubsza niż np. gwintowana od środka goleń, która musi wytrzymać bardzo duże obciążenie którym jest sprężyna oraz w przypadku amorków powietrzynach, powietrze. Myślałem nad tym, żeby jakiś kawałek starej sterówki (około 3cm-4cm) nagwintować na wysokości 1cm na zewnątrz, oraz sterówkę w amorku nagwintować od wewnątrz ale już na 1.5cm (tak jak by co, żeby ładnie spasowało) i na ośmiorniczkę do metalu wkręcić.
Moim zdaniem połączenie będzie mega mocne, do tego jeszcze topcap-a i wytrzymie prawie wszystko

: 24.07.2011 12:24:38
autor: Blady214
diesel2117 pisze: nagwintować na wysokości 1cm na zewnątrz
diesel2117 pisze:sterówkę w amorku nagwintować od wewnątrz
Obie rury będą miały takie same średnice, więc nie wsadzisz jednej w drugą i w ten sposób tego nie skręcisz.
: 24.07.2011 12:48:13
autor: diesel2117
Blady214 pisze:Obie rury będą miały takie same średnice, więc nie wsadzisz jednej w drugą i w ten sposób tego nie skręcisz.
Skręcę, w modelarstwie się tak robi.
Gwintuje się tak zwanymi "połówkami" czyli jak masz numer gwintownika 3, to gwintujesz 3.5, jak masz 5 to 5.5. Przez taki zabieg ucina ci połowę grubości ścianki i wszystko ładnie i równo się styka

: 24.07.2011 13:26:58
autor: Blady214
Tego akurat nie wiedziałem, zwracam honor

: 24.07.2011 13:52:14
autor: Vin_OSW
diesel2117 pisze: sterówka jest dużo grubsza niż np. gwintowana od środka goleń
tylko golenie masz dwie i się siły rozchodzą.
: 24.07.2011 13:56:28
autor: BikerJG
SegatiV pisze:BikerJG yyyy, dlaczego "za mało"?
Dlatego ze golen to inne alu i inny sposob gwintowania, malo tego obciazenia na golenie sa rozlozone na 4 pkt (2 polki), w dodatku 2 z nich ktore przejmuja najwieksze obciazenie nie sa gwintowane i w zaden sposob oslabione, w przypadku sterowki na 2 wiec sily dzialaja tam znacznie wieksze.
Nie chce mi sie nawet tego tlumaczyc bo SegatiV itak to podwazy a nie chce mi sie dodawac skanow zeby to udowodnic.
Ja bym tego nigdy nie praktykowal ale jak ktos ceni slabo swoje zdrowie i zamiast dac komus z 300zl i sie wymienic czy poprostu kupic inny widel woli ryzykowac - spoko

W Polsce sporo ludzi jezdzi na "patentach" i zyja, ja nie zamierzam.
: 24.07.2011 14:08:19
autor: kepa416
O wiele lepszym rozwiązaniem było by zastosowanie całkowicie innej 3 mocnej rurki która była by nagwintowana cała na zewnątrz u wchodziła w dwie gwintowane sterówki góra/dół gwint najlepiej najniższy, wszystko załapane na klej i jak kto chce może jeszcze pospawać. Takie łącznia są normalnie stosowane tylko będzie to odrobinę cięższe.
: 24.07.2011 14:20:44
autor: SegatiV
BikerJG Ty nawet nie masz pojęcia o czym mowa, i o jakich obciążeniach mowa.
BikerJG polecam nie słuchać.
Wracając do tematu:
Niech ktoś poda gr. ścianki w amorze, dobierze się odpowiedni gwint.
Od razu za gwiazdkę by to robiło (tak się bawiłem, na szybko).

: 24.07.2011 15:55:29
autor: BikerJG
SegatiV pisze: BikerJG polecam nie słuchać.
Czlowieku masz do mnie jakis problem?
Napisalem ze to jest jakies rozwiazanie - wg mnie ryzykowne ale jest. Problem w tym czy nie szkoda czasu i pieniedzy na gwintowanie, dorabianie elementu etc. Wg mnie latwiej dokupic sterowke z polka (okolo 400zl) albo poprostu kupic inny widelec.
: 24.07.2011 16:18:28
autor: SegatiV
BikerJG ja problem?
Wybacz, w jednym temacie piszesz że nie mam mózgu, w kolejnym że czepiam się zawyżonych o 100% cen za wysyłkę (nawet więcej na upartego), a tutaj wyjeżdżasz z rzeczami całkowicie nie związanymi z tematem, i piszesz że "i tak to podważę, a nie chcę Ci się udowadniać"...
Już rozumiesz? Czy rozrysować Ci to? A może z klocków lego diorame zbudować?
Przyznam że prościej jest kupić nową sterówkę (półkę dolną ze sterówką), bądź wymienić się z kimś, ale to oczywiste rozwiązania, my rozważamy te które mogą je zastąpić, nie masz pojęcia ile kosztował go boxx, w jakim jest stanie itd. i nie oszukujmy się ale 150mm rury sterowej to bardzo mało, więc i szanse na wymianę/sprzedaż maleją.