Strona 1 z 1

Hayes hfx 9 hd- pomocy!!!!!!!!!!

: 06.05.2004 12:29:24
autor: maxxis24
Sytuacja wyglada nastepujaca-strzelil mi przewod na tyl wiec kupilem przewodzik oryginalny i oddalem rowerek do serwisu ktory jest znany i uwazany za naprawde dobry i sprawdzony ,zalozyli przewod ,napelnili i odpowietrzyli no i TERAZ HAMPEL DZIALA SPORO SLABIEJ NIZ KIEDYS A DO TEGO PODCZAS HAMOWANIA KLAMKA CHODZI TAK DZIWNIE "GUMOWATO" nie widac zeby tarcza lub klocki byly polane olejem, klocki te nie sa tez jeszcze zuzyte wiec co jest grane?? HELP!!

: 06.05.2004 12:32:52
autor: LinksFR
idz do serwisu powiedz co i jak i im powiedz zeby zrobili tak, zeby dobrze dzialal... w koncu im zaplaciles za to zeby zalozyli i dobrze dzialal a nie zeby zalozyli i tyle... tak to i ja moge ci zalozyc :|

: 06.05.2004 13:25:57
autor: KorreS
Widać nie odpowietrzyli go dobrze. Prawdopodobnie został gdzieś w instalacji pęcherz powietrza a jak wiadomo ma on inną ściśliwość niż płyn hamulcowy.

Niech Ci odpowietrzą.

: 06.05.2004 14:27:04
autor: EmBond
czyli serwis jednak nie taki dobry :P moż eim sie naprzykrzyłes albo poprostu zaszła pomyłka

: 06.05.2004 15:02:17
autor: zbiq
W serwisie dosyc czesto sie to zdarza... oddaj rower jeszcze raz zeby ci zrobili a jak im znowu nie wyjdzie to zmien serwis ...


PS: masz gwarancje?

: 07.05.2004 08:35:22
autor: maxxis24
a moze mi ktos napisac jak samemu odpowietrzyc ten hampel?? tylko dokladny opis prosze

: 07.05.2004 11:29:39
autor: Mati FR
1. Okresl rodzaj płynu hamulcowego dla danego typu hamulców ( olej mineralny lub DOT )
2. Korzystając z DOT doskonałym, choć nie tanim, wyjściem jest wymiana płynu na przeznaczony do pojazdów wyscigowych, jak np. Shell Racing Brake Fluid ... Hamulec zmiena się nie do poznania, zwiększy się odporność na przegrzania, wzrośnie siła, a klamka bedzie sie lżej poruszała.
3. Zaopatrzyć się w zestaw do odpowietrznia ( specialna strzykawka z rurką i mały pojemnik na olej )
4. Pod zacisk rościelić gazety ( czyt. bardzo grubo ;)
5. Odjręcić srube odpowietrzającą w zacisku hamulca
6. Napełnic strzykawkę odpowiednim płynem hamulcowym.
7. Założyć rurkę strzykawki na śrubę odpowietrzajacą.
8. Odkrecić pokrywkę zbiorniczka wyrównawczego i delikatnie wyjąć membrane.
9. Od dołu wstrzyknąć płyn
10. Bańki powietrza uchodzace ze zbiorniczka wyrównawczego oznaczają odpowietrzanie się hamulca :D
11. W odpowietrzaniu można pomóc sobie naciskając lekko klamkę 2-3 mm. i gwałtownie puszczając, pomocne może tez być ostukiwanie przewodu i zacisku.
12. Kiedy wypłyną ostatnie bańki nalezy dopompować jeszcze troche płynu!
13. Włożyć membranę unikając zgromadzenia się pod nią powietrza i dokręcić pokrywe zbiorniczka wyrównawczego.
14. Zdjąć strzykawkę.
15. Dokręcić śrubę odpowietrzająca...

Banalne, co :D Proponuje jeszcze przed tymi czynnościami, jakąś tabletke uspokajającą, żebyś jnie zaczą rzucac bikiem jak CI nie ebdzie szło, albo jak se klocki zachlapiesz :D

A tak na poważnie to bądź ostrożny co do klocków i tarczy ( oczywiscie koło wczesniej sciagnij :) Bo jak zachlapiesz płynem klocki to bedzie klapa :/

: 07.05.2004 12:13:08
autor: maxxis24
Dzieki Mati , a co do klockow to w hayesach banalnie prosto sie je sciaga wiec na czas napelniania lub odpowietrzania je sobie zdejme, pozdro