Strona 1 z 1
Asymetryczny tylny trójkąt
: 04.08.2011 19:51:00
autor: Kukel
Witam
Często w specyfikacji technicznej rowerów Specialized spotykam się z cechą "asymetrical rear triangle". Chciałem się dowiedzieć czy ta cecha wymaga jakichś specjalnych modyfikacji w sprzęcie? Chodzi dokładniej o ramę Demo.
: 04.08.2011 20:04:28
autor: slawkow68
w big hicie wystarczylo wycentrować koło "pod ramę". W demo też tylko do tego modyfikacje będą się ograniczać.
: 04.08.2011 20:52:47
autor: Kukel
Jakiś specjalny sposób centrowania koła? Zrobią to w normalnym serwisie?
: 04.08.2011 20:55:39
autor: diesel2117
Idziesz z ramką i kołem do serwisu i ci to robią
: 04.08.2011 20:55:56
autor: spz
Tak jak w giancie dh team czy comp kolo musisz miec zaplecione asymetrycznie. Kazdy szanujacy sie serwis rowerowy to zrobi

: 04.08.2011 23:00:56
autor: adrian50005
Odkręcasz nyple z lewej strony koła, z prawej przykręcasz- 8 mm przesunięcie jest.
Podobno przez to koło jest mocniejsze(wyrównane napięcie szprych)

: 05.08.2011 15:50:25
autor: Kukel
Dzięki

: 31.03.2012 15:15:58
autor: mitoza-mejoza
Odkopię temat

Potrzebuje informacji jak zapleść tylne koło w demo 8 2011.
8mm nie wiem czy odnosi się do każdego Demo czy do starszych...
Dzięki serdeczne za odp
: 31.03.2012 17:31:45
autor: diskordia
na pewno do roczników 2005/2009 ,dalej nie wiem
ale zdaje mi sie ,ze zaplatalem na 6mm -a nie 8
na stronie speca sa informacje na ten temat
: 31.03.2012 19:05:56
autor: EZrider
Chodzi o to żeby szprychy z jednej strony nie musiały być krótsze, a nie jedne odkręcasz a drugie dokręcasz bo wtedy jest słabsze koło a nie mocniejsze jak to miało być. Jeżeli chcesz skorzystać w pełni z tej asymetrii zmieniasz szprychy na równej długości.

: 31.03.2012 20:16:41
autor: mitoza-mejoza
Tych informacji na str speca nie ma za duzo , chyba ze w manualu ( tam jeszcze nie zaglądałem)
Natomiast zauważyłem, iż nie ma w charakterystyce napisanego magicznego zwrotu : ,,asymetrical rear triangle"
EZrider pisze:Chodzi o to żeby szprychy z jednej strony nie musiały być krótsze, a nie jedne odkręcasz a drugie dokręcasz bo wtedy jest słabsze koło a nie mocniejsze jak to miało być. Jeżeli chcesz skorzystać w pełni z tej asymetrii zmieniasz szprychy na równej długości.
Wiesz co ,mniej wiecej rozumiem w czym rzecz ale jakoś tak napisałeś, że niektórych zdań nie mogę pojąć :P
Niemniej jednak zasadę pojąłem:)
: 31.03.2012 21:24:51
autor: EZrider
Widzę właśnie kurna. Kwestia jest taka, że zaleta asymetrycznego wahacza zostaje zabita przez przeciąganie koła (może wyjść nawet gorzej niż przy zwykłym wahaczu teoretycznie). Natomiast wykorzystujesz ją stosując równej długości szprychy.
Teraz chyba lepiej wyszło.

: 31.03.2012 23:34:01
autor: pietryna
Innymi słowy, masz mieć inne szprychy. Z obu stron takie same.
Masz nie próbować przeciągnąć koła o te parę mm/cm na tych szprychach które masz bo to bez sensu.
: 01.04.2012 07:30:55
autor: born2ride
Nie do konca. Dlugosc szprych zalezy od piasty, jezeli ma 2 takie same kolnierze to faktycznie przy trojkacie asymetrzycznym szprychy beda takiej samej dlugosci jezeli jednak bede kolnierze roznej wysokosci to trzeba 2 dlugosci szprych. Mialem tak w BH "04 + piasta Hope bulb.
: 01.04.2012 12:26:06
autor: mitoza-mejoza
no dobra ale rzecz najwazniejsza , nie znalazłem na str Spec'a nic o tym ze jest tam trojkat asymetryczny, albo nie potrafię czytać albo nie jest asymetryczny
: 01.04.2012 15:10:29
autor: Vin_OSW
Tak trudno poszukać na forum użytkownika demo 2011 i się zapytać?
: 01.04.2012 20:56:28
autor: mitoza-mejoza
Zacząłem od forum, widzisz w tym coś złego.
Albo mnie pojęcie myli ale forum do tego służy,aby pytać się, dyskutować, nieprawdaż ? Poza tym zostanie ślad i następna osoba już nie będzie musiała kombinować tylko przeczyta. Pomyśl o tym