Strona 1 z 1
[damper] Roco Air - dzwięk
: 25.08.2011 23:48:56
autor: Tadziuu
Siema!
Na wstępie piszę, że nie miałem do czynienia z damperami i jest to mój pierwszy w mojej pierwszej ramie amortyzowanej.
Otóż gdy dostałem ramę z Marzem Roco Air R z 2009 roku wydawał on siorbający dźwięk na całej długości skoku. Myślałem, że jest to okej, w końcu to marzok

. Zaciekawiony tym poprzeglądałem parę filmików i tematów na temat zapowietrzonych damperów. Niby też siorbają, ale "wyłącza się" w nich również tłumienie. W moim przypadku tak nie było... Pewnego dnia obczaiłem, że na zbiorniczku wyrównawczym również jest nakrętka która z pewnym trudem odkręciłem. Znalazłem tam wentyl. Bez dłuższego namysłu podczepiłem pompkę, wyczytałem właściwe ilości ciśnienia na zbiorniczku i się zdziwiłem. W komorze anty dobiciowej było tylko 50 PSI. Na zbiorniczku było napisane 170-210 PSI. Dobiłem ciśnienia do mniej więcej 185 PSI, spuściłem powietrze z głównej komory i sprawdziłem czy dobija. Z powrotem napompowałem komorę główną do właściwego dla mnie ciśnienia i sprawdziłem jak to chodzi.
Amorek zyskał na pracy, nie gubi się jak wcześniej na szybko następujących po sobie nierównościach i pracuje o wiele płynniej.
Niby wszystko okej ale chcę się upewnić czy wszystko co zrobiłem jest okej i czy dźwięk który damper wydaje teraz jest normalny.
Dzięki!
Link do filmiku :
http://www.vimeo.com/28173759
: 25.08.2011 23:59:09
autor: diesel2117
Tadziuu^ pisze:Niby wszystko okej ale chcę się upewnić czy wszystko co zrobiłem jest okej i czy dźwięk który damper wydaje teraz jest normalny.
mój dhx 5.0 air siorbał równie mocno, teraz 5th element też mi siorba, 66 rc2x też mi mocno siorbają, więc myślę, że okej

: 26.08.2011 00:04:01
autor: Tadziuu
diesel2117 No mi też 66 siorbie

Myślałem, że może to być objaw delikatnego zapowietrzenia.
Kumpel mi powiedział (dźwięk słychać przy samym końcu wybicia), że może to być zwiększenie tłumienia. Coś a'la sprężyna negatywna.
: 26.08.2011 00:36:37
autor: Las3k_91 Ldz
Tylko, że w 66 olej jest w 1 komorze z powietrzem, a w Roco oddzielony... 66 się nie da zapowietrzyć.
: 26.08.2011 08:14:27
autor: pietryna
Masz średnio mocno zapowietrzony. Jak by był totalnie to by pogubił jakieś 70% tłumienia. Jak siorbie tak jak hscv ale działa to znaczy że jest tam bąbel powietrza ale nie taki wielki. Tak czy siak to siorbanie i kawitacja doprowadzi pewnie w końcu do uszkodzenia shimów. Odpowietrz go lepiej czym prędzej.
: 26.08.2011 08:38:23
autor: Tadziuu
pietryna Nie pocieszyłeś mnie. Olej 5 w będzie okej?
: 26.08.2011 08:46:25
autor: off_road
Po pierwsze roco ma siorbac na całej długosci. Tak ma byc i tyle.
Po drugie siorbie dla tego ze olej przepływa przez zawory i shimy a taka budowe mają iz całkiem nieźle taki zestaw hałasuje

Zebys co nie robil nie zlikwidujesz tego
Pietryna Twoj post pasuje ale do 99% damperów do roco i CCDB ma sie nijak

Chyba zadnego ccdb w pracy nie słyszałes

te to dopiero hałasują

Roco nie rozkrecaj bo to nic nie da chyba ze profilaktycznie olej chcesz zmienic w ramach ogolnego dbania o damper wtedy oki

Jak co to wal do mnie na priv

: 26.08.2011 09:17:43
autor: pietryna
To ktoś coś nieźle spieprzyć musiał. Odpowietrzony damper siorbie, a raczej syczy dlatego że występuje kawitacja przy bardzo szybkim ugięciu. Bąbelki powietrza(zamknięte w oleju) pojawiają się w miejscach gdzie występuje nagły spadek ciśnienia i ich zanikanie powoduje falę uderzeniową która objawia się syczeniem.
Śruby okrętowe od tego z się łamały... Roco WC Coil które robiłem u kumpla nie siorbało po przelaniu. Budowa zaworów raczej się za bardzo nie różni między tymi dwoma(pewnie tak jak w dhxach - lekko okolice szpilki od tłumienia powrotu są zmienione).
Dla mnie lekki syk może wystąpić tylko przy mocnym uderzeniu i to wynika z tego że jest to zamknięty zbiornik o podniesionym ciśnieniu. Raz jak się nie przyłożyłem to damper, który robiłem lekko siorbał. Mała poprawka i zamilkł znowu.
http://www.youtube.com/watch?v=YHM6YA6_2_I - damper nie siorbie... Co prawda mamy hałas ale przez chwilę jest względnie cicho, a damper pracuje.
: 26.08.2011 11:04:33
autor: off_road
pietryna pisze:Śruby okrętowe od tego z się łamały...
nie łamały a uszkadzały sie koncówki łopat zżera je dosłownie
co do łomotu ktory wydaje CCDB oto film nakrecony tyle co

to ten sam ccdb co z filmu powyżej

obydwa rzecz jasna są moją własnością i udzielam praw do robienia z tymi klipami co sie podoba
nagrane z odleglosci 150cm
ps. na boso balem sie wskoczyć na pedały
http://www.youtube.com/watch?v=85hr_JHN8mc
ogolnie do tej rozmowy jeśli Twoje roco pracuje głosniej to faktycznie mogło sie zapowietrzyc jak pracuje w tym stylu jak moj ccdb to wal system i smigaj dalej
pietryna pisze:Roco WC Coil które robiłem u kumpla nie siorbało po przelaniu. Budowa zaworów raczej się za bardzo nie różni między tymi dwoma
Tu sie mylisz rozne roczniki roznie siorbały faktycznie na 10 sztuk ktore serwisowałem tylko jedna pracowała ciszej co nie znaczy ze w ogole nie siorbała

A odpowietrzone były w 100%
: 26.08.2011 15:13:13
autor: Tadziuu
Kurde, w sumie to sam już nie wiem czy mam odpowietrzać czy nie. Może jeszcze ktoś się wypowie i rozjaśni tą sprawę.
PS. Jaki olej byłby dobry do Roco Air? 5w czy 2.5w?
: 26.08.2011 15:23:19
autor: pietryna
5w jest oficjalnie.
: 26.08.2011 15:56:21
autor: off_road
lej 5W

a ile damper juz używasz? wiesz serwis sie powinno trzaskac raz na sezon chyba ze katujesz to 2 razy

: 26.08.2011 16:00:05
autor: Tadziuu
Ramka była z tym damperem testowana po górach. Jakieś 100km. Jak ją dostałem to po Szczycieńskich lasach zrobiłem jakieś 300km i niedawno byłem na enduro trophy gdzie znów zrobiłem 50km po górach. Chyba niedużo?
Ramkę z damperem mam od wiosny. Nie jeżdżę co dzień do lasu.