Strona 1 z 1

[Damper] 5th elemnet usuwanie platformy.

: 27.08.2011 08:26:55
autor: diesel2117
Siema!
mam ten damperek i udało mi się wmiare zrobić, żeby aż tak nie mulił.. lecz okropnie daje mi swe znaki platforma :/.
Może ktoś mi wyjaśnić pokolej, na czym polega wywalenie plaformy? Co ona zmienia w charakterystyce pracy (u mnie chyba go cholernie utwardza..)?
Mam sprężynę 300lbs w akicie proto FR, kumpel też ma taką sprężynę w van R 2011 również w akicie proto FR i różnica pracy, sagu i "twardości :shock: " wejścia dampera również (tak na sucho bez springa). Na sprężynowych średnio się znam, stąd moje pytania :twisted:
Z góry dzięki za pomoc :D :D

: 27.08.2011 10:18:33
autor: LisuKrakow
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... ent+tuning nie wiem czy pomoglem ale tam sporo sie dowiesz ;p

: 27.08.2011 11:59:13
autor: diesel2117
Niestety to nic nie wskura do tematu, większość najważniejszych linków po prostu wygasła.
Przeszykałem conajmniej połowę wyników z google, ale też nic nie ma o tym.
Muszę wywalić te platformę, bo muli, jest mało czuły i w dodatku "tłumi" wejście. Dodam, że jak do m3 go wsadziłem z przyjacielem, to działał dobrze, nawet zaskakująco dobrze..

: 27.08.2011 12:19:11
autor: wojtasu
Obrazek


Zacytuję:
"Platforma to dwie części, druga i trzecia od lewej. Jedna wchodzi w drugą, zamykając w środku powietrze, które działa jak sprężyna. W moim damperze ostatnia część była podkładką z nawierconymi otworami, tutaj jest 5 nacięć, ale niczego to nie zmienia. Bajer polega na tym, aby blaszkę podobną tej z zaworu odbicia (rząd cienkich podkładek po prawej) umieścić pomiędzy częścią 1 i 2 od lewej. Jak już rozkręcacie, to koniecznie posmarujcie oringi w części nr 2 od lewej, aby wszystko płynnie pracowało. Generalnie tyle. Złożyć w całość i jeździć."

: 27.08.2011 13:49:39
autor: LisuKrakow
Zagadaj tez do GgG bo wiem ze On ze swoim 5th cos kombinowal, kiedys go o cos pytalem to mi fajnie wszystko wytlumaczyl.
Jak wroce do domu to sprobuje tak jak napisal Wojtas zrobic ze swoim 5th, chociaz kupilem juz dhx5 to zawsze moge 5th jako zapasowego miec jak cos taki zabieg zmieni ;p

: 27.08.2011 16:06:57
autor: diesel2117
Dalej nijak nie rozumiem tego, co mi wojtas napisał..
Potrzebował bym pokolej zdjęcia jak to zrobić xd.

: 27.08.2011 18:02:09
autor: LisuKrakow
poprostu, patrzysz od lewej strony, i miedzy pierwsza a druga czesc od lewej wchodza te wszystkie male podkladki od prawej liczac ;p

: 27.08.2011 18:32:14
autor: diesel2117
LisuKrakow pisze:poprostu, patrzysz od lewej strony, i miedzy pierwsza a druga czesc od lewej wchodza te wszystkie male podkladki od prawej liczac ;p
Czyli mam jedynie te 2 najmniejsze wsadzić pomiędzy 2 a 3 element (platformą) ?

: 27.08.2011 18:49:45
autor: LisuKrakow
nie, masz miedzy ten element pierwszy od lewej (ponacinany) a ten drugi (on jest polaczony z 3cim) wsadzic te wszystkie cienkie podkladki co od prawej strony widac ;p - tak to zrozumialem z tekstu Wojtasa.

: 27.08.2011 19:16:15
autor: diesel2117
LisuKrakow pisze:nie, masz miedzy ten element pierwszy od lewej (ponacinany) a ten drugi (on jest polaczony z 3cim) wsadzic te wszystkie cienkie podkladki co od prawej strony widac ;p - tak to zrozumialem z tekstu Wojtasa
Było od razu mówić, że shimy xd.
Kupie olej i spróbuję :)

: 27.08.2011 19:45:18
autor: diesel2117
Mam jeszcze pytanie.
Czy podejdą mi shimy z manitou metel? Jeśli tak, to nie lepiej je wsadzić, zamiast platformy?

: 27.08.2011 21:26:42
autor: wojtasu
Czaruś jak bd to robił to weź mnie zaproś , chętnie bym zobaczył co w tym ustrojstwie siedzi ;) Nigdy nie widzialem piatego elementu na stole operacyjnym ;)

: 27.08.2011 21:45:02
autor: diesel2117
Spoko.
Swoją drogą wyślij mi w końcu te zdjęcia! :)

: 27.08.2011 22:23:16
autor: SeraaX
BTW:
da się przyspieszyć 5th elementa bez wywalania zaworu spv. Są jeszcze shimy powrotu. Nie opowiem jak to wygląda dokładnie, ale kolega mechanik wywalił mi jeden z nich przy okazji serwisu i różnica jest zauważalna.
Osobiście planowałem wywalenie platformy, ale po porównaniu z przerobionymi damperami mój jedynie po przyspieszeniu powrotu mi odpowiada.

: 27.08.2011 22:27:14
autor: diesel2117
SeraaX pisze:BTW:
da się przyspieszyć 5th elementa bez wywalania zaworu spv. Są jeszcze shimy powrotu. Nie opowiem jak to wygląda dokładnie, ale kolega mechanik wywalił mi jeden z nich przy okazji serwisu i różnica jest zauważalna.
Osobiście planowałem wywalenie platformy, ale po porównaniu z przerobionymi damperami mój jedynie po przyspieszeniu powrotu mi odpowiada.
A mógłbyś się dowiedzieć jak to dokładnie zrobić? :)

: 28.08.2011 07:09:19
autor: pietryna
Wywalasz jeden shim z tych po prawo, ot co... Ja osobiście jak bym usuwał z tego spv to bym całość(lub ewentualnie część, zależnie od tego jak zawór wygląda) po lewej(odnoszę się do zdjęcia) stronie wywalił i dał tam shimy.

: 28.08.2011 09:35:10
autor: Pedros
można też zalać rzadszy olej

: 28.08.2011 09:39:16
autor: diesel2117
pietryna pisze:Wywalasz jeden shim z tych po prawo, ot co... Ja osobiście jak bym usuwał z tego spv to bym całość(lub ewentualnie część, zależnie od tego jak zawór wygląda) po lewej(odnoszę się do zdjęcia) stronie wywalił i dał tam shimy.
Mam jeszcze dhx 5.0 aira w domu, przed wysyłką jeszcze rozkręcę oba i porównam. Ze zdjęć wnioskuję, ze tłumienie bedzie działać nie zależnie od tego, jak shimy będą ułożone względem platfowmy. Ewentualnie dołożę shimów bądź dorobie :)
Nie wiem czym jest teraz zalany, ale 2.5w będę zalewać