Strona 1 z 1
SSV - tuning tłumika
: 27.08.2011 13:56:46
autor: ak47
Cześć!
Chciałem poruszyć problem od dawna znany i nielubiany - mianowicie kiepską pracę Bomberów opartych na tłumikach SSV.
Jak powszechnie wiadomo tłumiki SSV ze względu na swoją prymitywną konstrukcję źle sprawują się na powtarzających się w niewielkiej odległości nierównościach. Przy szybkiej jeździe amor gubi się i tłumi zwykle tylko pierwszą muldę.
Ponadto znaną bolączką SSV jest utwardzanie się amortyzatora przy szybkim najeżdżaniu na przeszkodę, tzw. "spiking". Związane jest to z nagłym wzrostem tłumienia kompresji. Amortyzator bije po rękach jak głupi. Co ciekawe, nie zdarza się to przy wolniejszej jeździe.
Za cały problem odpowiada nieprawidłowo skonstruowany tłumik. Słyszałem o kilku przeróbkach, ale nie mogę znaleźć żadnych konkretów.
Czy ktoś przerabiał już w jakiś sposób swój tłumik ?
: 27.08.2011 18:11:28
autor: Roman_Maxx
Jedyny skuteczny tuning to wymiana tego "druszlaka" pływającego w oleju na prawdziwe tłumienie, np AVA robi takie gotowe zestawy do samodzielnego zamontowania:
http://www.avalanchedownhillracing.com/ ... ridge.html
: 27.08.2011 21:32:40
autor: off_road
To ten durszlak da sie tuningowac?

: 28.08.2011 07:06:29
autor: pietryna
Z chęcią bym położył na nim swoje łapy ale szkoda mi kasy w tym kierunku ładować.
Generalnie, jeśli coś działa kiepsko a da się doszczętnie rozebrać to da się też poprawić. Czy te tłumiki są rozbieralne to niestety nie wiem.
: 28.08.2011 10:03:35
autor: Vin_OSW
pietryna pisze:Czy te tłumiki są rozbieralne to niestety nie wiem.
Na lajcie

: 28.08.2011 13:51:18
autor: ak47
Wykonałem prymitywną modyfikację. Poszerzyłem iglakiem otwór który był przymykany w 90% przez pierścień kompensacyjny podczas gwałtownego ugięcia. Teraz pierścień domyka co najwyżej 50%. Różnica jest diametralna - amor przy szybkiej jeździe nie podbija kiery i wydaje wspaniałe ssąco-malszczące dźwięki.
Ponadto rozwierciłem dolny otwór w "rurce"(?) o 2mm.
Cała modyfikacja miała poprawić transfer oleju z dolnej lagi do górnej.
Przy okazji zmieniłem olej z Motula Expert 5W na Motul Factory Line 7,5W.
Tak to mniej więcej wygląda :
Tak więc panowie Roman_Maxx i off-road - tuning jest możliwy
Aha, foto pacjenta :

: 28.08.2011 20:34:56
autor: off_road
hmm a on cos tłumi teraz na kompresji w ogole?
Praktycznie brak mu teraz tłumienia bo tej wielkosci otwór nawet przy 19m/s nie za chetnie cokolwiek stłumi

Myslałem ze tylko zmodyfikujesz krzywą przy najszybszych ugieciach a Tym sposobem ją praktycznie spłaszczyles do zera
Jedno pytanie nie buja teraz za mocno?
: 28.08.2011 21:23:02
autor: ak47
Zaczynając od końca - buja tak samo. Mod w ogóle nie wpłynął na wolną kompresję. Mam w nim 2 najmiększe sprężyny, więc może już przyzwyczajony jestem do bujania.
Przy większej prędkości efekt utwardzania się pozostał, ale w bardzo małym stopniu. Tłumik w dalszym ciągu tłumi kompresję - olej i tak żeby móc przepłynąć z dołu do góry musi ominąć pierścień kompensacyjny - nie jest to liniowy przepływ, a więc im wyższy jest przepływ, tym wyższy opór przepływu - kompresja rośnie w miarę wzrostu prędkości jazdy, co niekoniecznie może się podobać....
Zastanawiałem się, czy nie powiększyć kanału jeszcze mocniej, ale tak jak piszesz - bałem się zupełnej utraty tłumienia kompresji i dobijania na byle dziurze.
Dzisiaj spostrzegłem, że amor niespotykanie dobrze sprawuje się podczas jazdy po trawiastych muldach na polnej drodze - pracuje jak szalony. Przedtem raczej ignorował takie małe często powtarzające się nierówności.
Zamówiłem sobie nowy tłumik z zewnętrzną regulacją powrotu, bo dość często odczuwam jej brak, więc mogę sobie pozwolić na eksperymenty. Akurat ten uważam za udany.
: 28.08.2011 21:37:16
autor: Vin_OSW
Offtop.
J7 + Code? Ciekawe połączenie

No i to nie za dużo jak na taki rower? :P
: 28.08.2011 21:38:43
autor: boogiel
a jak z tłumikami ssvf? Będzie tak samo? Bo może się zabiorę się za moje 888 vf
: 28.08.2011 21:46:08
autor: diesel2117
boogiel pisze:Bo może się zabiorę się za moje 888 vf
Stary!
przecież tobie odbijają jak poje***e

: 28.08.2011 22:00:06
autor: boogiel
a czy ja mowie, ze mi o odbicie chodzi?
: 28.08.2011 22:07:19
autor: ak47
Vin_OSW - mam w końcu nadmiar mocy pod palcem. Z juicy nie było tak kolorowo, zwłaszcza z klockami avida. Masy przybyło niewiele, może ze 20g. Klamka twarda, siła miażdży, modulacja potrafi zachwycić. Mam nacięte klocki dla ograniczenia mocy-bez tego pewnie byłoby kilka gleb na początku.
Złożyłem ten hamulec z czystej ciekawości. Zdjąłem na chwilę juicy7 i zamontowałem hybrydę, żeby przetestować go przed sprzedażą. No i teraz już wiem, że nie sprzedam na pewno

: 29.08.2011 01:27:57
autor: Vin_OSW
ak47 pisze:Z juicy nie było tak kolorowo, zwłaszcza z klockami avida.
Z tego co kojarzę z innego forum miałeś też J7 z koolstopami (czy jak to tam się pisze) i podobno była miazga :P
ak47 pisze:Mam nacięte klocki dla ograniczenia mocy
Ciekawy patent ;D
ak47 pisze:Klamka twarda, siła miażdży, modulacja potrafi zachwycić.
Stalowy oplot? Ja się borykam z mega gumowatą klamką :/ Chyba będę jeszcze kilka razy odpowietrzyć.
: 29.08.2011 07:12:09
autor: pietryna
Vin_OSW pisze:Ja się borykam z mega gumowatą klamką
Przewody avida to czuć w palcach jak się pięknie nadymają.
: 29.08.2011 09:37:52
autor: ak47
vin - moje pierwsze koolstopy były super. Drugi komplet kupiony rok później był kijowy.
Przewód mam oryginalny avida, w wersji boxowej czyli twardszy. Jest jeszcze wersja plebejska, miękka.
No i u mnie przewód ma 65cm - to daje sporą różnicę w twardości w porównaniu do 90cm
: 31.08.2011 12:07:49
autor: wojtasu
Zrobiłem tak jak
ak47 
Powiem Wam , że praca na plus , tylko musze go teraz zalać 7.5 W , aktualnie mam Midlanda 5W i to nie jest w 100 %

Czułość się o wiele poprawila jak i praca całym skokiem jest jeszcze płynniejsza.
Mam wrażenie , że amortyzator bardziej nurkuję przy hamowaniu ale to moje 'widzimisie'
Polecam !
: 31.08.2011 12:51:34
autor: pietryna
Na 99% bardziej nurkuje. Jak ma jeden zawór kompresji który odpowiada za całość to nie może być inaczej.
: 31.08.2011 18:33:50
autor: ak47
No ma jeden zawór kompresji. To jest zawór szybkiej kompresji. Podczas wolnej kompresji zawór ten na nic nie wpływa. No może ma wpływ w 1%
