Strona 1 z 2

[ACextreme] Kona Operator FR

: 14.09.2011 15:14:16
autor: ACextreme
A więc stało się - wracam do zabawy!

Rama: Kona Operator FR 2011
Widelec: RockShox Domain R CL 180mm w/20mm TA
Damper: Fox Van R

Kierownica: Kona DH 780mm :arrow: Kore Torsion 800mm
Mostek: Kona DH :arrow: Easton Havoc 50mm
Gripy: Sunline
Barendy: Sunline
Stery: FSA Orbit ZeroStack Tapered 1.5 :arrow: Podkładki Hope

Siodło: WTB Pure V Race
Sztyca: Kona DH
Zacisk: Kona :arrow: Hope

Korby: FSA Moto :arrow: Śruby A2Z
Support: FSA
Zębatka: Bash/34T
Łańcuch: SRAM 951 PowerChain
Pedały: Kona JackShit Primo

Napinacz: E*13 FreeChucker
Przerzutki: SRAM X-7 Medium/Alloy Cage
Manetki: SRAM X-5
Kaseta: SRAM 950 PowerGlide 11-34 9 spd

Koło przód:
Obręcz: Sun MTX 33 SL
Szprychy: Sandvik Stainless 14g
Piasta: 20mm Formula Disc
Opona: Maxxis DHF 26x2.5
Dętka: Standard

Koło tył:
Obręcz: Sun MTX 33 SL
Szprychy: Sandvik Stainless 14g
Piasta: 12mm x 150mm Formula Disc
Opona: Maxxis DHF 26x2.5
Dętka: Standard

Hamulec przód, klamka: Avid Code R Avid G3 CS 203mm
Hamulec tył, klamka: Avid Code R Avid G3 CS 185mm

Punkty dodatkowe, nieobowiązkowe
Modyfikacje: :arrow: Pancerz przerzutki
Waga: ok. 18kg - jeszcze nie ważyłem dokładnie


Do wiosny 2012 nie będę jeździł w górach i na razie nie planuję dokonywania zmian w specyfikacji. Jeśli uznam, że jest to konieczne lub poprawi cokolwiek wraz z nadejściem przyszłego sezonu dokonam następujących zmian:
a) Widelec: Boxxer R2C2 lub FOX40 (mam sentyment)
b) Mostek + kierownica
c) Damper: Elka (tylko w sytuacji gdy obecny nie będzie dawał rady)

: 14.09.2011 15:40:18
autor: Banan725135650
Ładny! Bardzo mi się podoba ale z łaski swojej dostosuj swój temat do szablonu umieszczonego w regulaminie - wtedy specyfikacja będzie bardziej czytelna ;)

: 14.09.2011 17:02:07
autor: ACextreme
Ough! Już widzę o co chodzi.

: 14.09.2011 17:14:46
autor: Banan725135650
ACextreme pisze:Już widzę o co chodzi.
Jest o niebo lepiej. Jeszcze mam jedno pytanie: jak się sprawują hamulce? Masz jakieś porównanie do Saint'ów Br-M810?

: 14.09.2011 17:23:44
autor: ACextreme
Jutro dopiero będę jeździł w terenie, więc jak na razie nie mam zdania.
Na nowych Saintach niestety jeździłem tylko chwilę, więc porównania raczej brak - choć z drugiej strony lekki nie jestem jak by na to nie patrzeć, więc jeśli Code będą dobre dla mnie dobre, to będą dla każdego :-)

Re: [ACextreme] Kona Operator FR

: 14.09.2011 17:49:42
autor: Kendziior11
Naprawde Bardzo fajny rower,

a co do pytania o Coda R ja mam takie tylko w ht
Hamulce spisuja sie naprawde dobrze moja waga to 75 kg i napewno siły im nie brak , Klamka tez jest bardzo fajna i maja dobre modulacje
Na Saint miałem kilka razy okazje jezdzic i jezeli chodzi ci o moc to nie ma zbytnio różnicy

Re: [ACextreme] Kona Operator FR

: 14.09.2011 17:52:49
autor: bartson
Sam posiadam code R ważę 90 kg modulacja extra regulacje łatwo dostępne póki co bezawaryjne siłą ogromna.Porównanie do saintów- myślę ze hamulce tej samej klasy i mocy.

: 15.09.2011 15:31:44
autor: ACextreme
Dziś o świcie była jazda próbna - o to mi właśnie chodziło!
Zawieszenie pracuje niesamowicie płynnie, rower jest bardzo cichy w terenie, do kierownicy i kąta główki można się łatwo przyzwyczaić... nie jest źle!
CodeR - bez dotarcia łapią tak, że zatrzymują "słonia" którym jestem :-)

: 15.09.2011 16:21:44
autor: rafimax
osobiście nie podoba mi się w tych kolorach ale ogólnie Operator jest fajny

Re: [ACextreme] Kona Operator FR

: 20.09.2011 07:54:25
autor: Paweł_BB
@Szymon, jak będziesz chciał wypróbować Elkę to daj znać :wink:

: 20.09.2011 09:09:07
autor: ACextreme
Na razie nie będę bywał w górach, lecz od wiosny planuję zabawę dość często na trasach DH i do tego czasu uznam, czy będę wymieniał amortyzację czy nie.
Jeśli tak to będzie zestaw:
- Boxxer R2C2 lub F40 + Elka
:D

: 20.09.2011 12:09:57
autor: Jarell20
rowerk zacny (jak praca zawiechy) ;)

: 20.09.2011 12:13:42
autor: Qcor
kto Ci tak ramę pogiął

: 20.09.2011 12:15:45
autor: Qcor
ACextreme pisze:CodeR - bez dotarcia łapią tak, że zatrzymują "słonia" którym jestem
bez dotarcia łapią? prosze Cie...

: 20.09.2011 15:09:41
autor: ACextreme
Możesz mnie prosić o opinię, dlaczego nie ;)
Po minimalnym dotarciu - ok. 20 metrów hamowania z niskich raczej prędkości zaczęły łapać tak, że jestem w stanie mega skutecznie zatrzymać się w terenie... jak się dotrą powinna być miazga.

Praca zawieszenia - mam porównanie głównie do Glory DH 2008 na DHX5.0, na której jeździłem ponad dwa lata.
Kona jest bardziej "plush" i jakby lepiej wybiera nierówności (choć może zbyt długo na Glory nie jeździłem). Nie czuć kopania po pedałach, za to przy hamowaniu utwardza się trochę, lecz nie denerwuje to zbytnio. Buja też mocno przy pedałowaniu po płaskim/pod górę. Podczas zjazdu pedałując technicznie da się bujanie prawie całkowicie ograniczyć.

Glorka natomiast nie kopała, nie bujała, nie utwardzała się przy hamowaniu, ale jej praca była jakoś bardziej racingowa - wybrała wszystko, ale takiej poduchy jak w Konie nie było.

Ogólnie Kona bardziej zrywna i kontrolowana jest - będzie się można zacząć bawić gdy się przyzwyczaję. Glorka natomiast była typowym, acz dobrze sterownym czołgiem - przejechała zawsze, wszędzie i po wszystkim i na prawdę mało co potrafiło ją z równowagi wyprowadzić.

To taka wstępna opinia. Może jakiś test opublikuje w przyszłym sezonie.

: 20.11.2011 16:53:35
autor: ACextreme
Kilka zmian widocznych na zdjęciach i w opisie zaszło.
Jeszcze tylko czekam na nowe naklejki na widelec i obręcze.

: 20.11.2011 16:59:23
autor: miki_ck
Rozumiem, że połączenie flata i stosika podkładek pod mostkiem to z myślą o 2-półce w przyszłości? Bo wygląda to trochę dziwnie ;)

Nie lata za bardzo łańcuch jak nie ma rolki na dole?

: 20.11.2011 17:28:43
autor: Spaced
miki_ck pisze:Rozumiem, że połączenie flata i stosika podkładek pod mostkiem to z myślą o 2-półce w przyszłości? Bo wygląda to trochę dziwnie ;)
Też tak mysle. Chociaz 2 połka jakoś znacznie wyzsza od domaina nie będzie.

: 20.11.2011 17:33:52
autor: ACextreme
Chciałem trochę obniżyć kokpit bez rezygnacji z dystansów - nie podoba mi się bezpośrednie połączenie stery-mostek. Tak więc podkładki zostały, a niżej jest dzięki kierze.
Wygląd - mi się podoba, a modnym trzeba być, lecz nigdy na siłę 8-)