Manitou Dorado
Manitou Dorado
Co sądzicie o tym amortyzatorze http://allegro.pl/perfekcyjny-manitou-d ... 10064.html , jakie on posiada regulacje? duże są różnice między modelem z 2005 roku a 2009?
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 05.12.2010 03:39:26
- Lokalizacja: Kraków/Proszowice
- Kontakt:
Oj tam oj tam nie jest tak źle z tym dorado:) Robisz mu mieszankę smaru z olejem i chodzi elegancko, jedyny minus to to ze się wtedy bardzo delikatnie poci. A co do sprężyn ja ważę +/-68kg i chodzi mi elegancko całym skokiem. Jedyny minus moim zdaniem to nie powalająca na kolana sztywność boczna do, której trzeba się przyzwyczaić. Tak poza tym amorek naprawdę godny polecenia!
-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
Dobrze pracuje, ale lepiej smar wymieszac z olejem.
Do gornych goleni leje sie ~10ml oleju. Ja tam daje 10ml 7.5w + troche judy butter.
Sprezyny to kwestia Twojej wagi, ja waze 78kg i dla mnie srednie (standardowe) sprezyny sa idealne. Dodatkowo zrobilem troche czarow z tlumikiem, ale to juz dluzsza historia.
Regulacje zewnetrzne to powrot (u gory) i kompresja(na dole), ze wzgledu na TPC+, bawiac sie shimami mozna sobie go dostroic idealnie pod siebie (LSR, HSR, LSC, HSC...).
W aukcji sprzedajacy sie pomylil, amortyzator ma 170mm skoku, 203mm mialy tylko modele z tlumieniem SPV. Brakuje rowniez sruby trzymajacej korek w lewej gornej goleni a sruby trzymajace mostek sa nieoryginalne.
Nie sprawia on wrazenia zadbanego, a zaniedbane Dorado to niebezpieczny zakup - czesci do niego juz w zasadzie nie dostaniesz.
Radzilbym powaznie sie zastanowic i porzadnie obejrzec amortyzator przed kupnem, nawet jesli mialbys dac pare dyszek w serwisie za rozebranie i obejrzenie go od srodka.
Cena jak narazie jest bardzo dobra, zobaczymy za ile sie sprzeda.
Idealne Dorado z tego roku kosztuja ~1500pln
Do gornych goleni leje sie ~10ml oleju. Ja tam daje 10ml 7.5w + troche judy butter.
Sprezyny to kwestia Twojej wagi, ja waze 78kg i dla mnie srednie (standardowe) sprezyny sa idealne. Dodatkowo zrobilem troche czarow z tlumikiem, ale to juz dluzsza historia.
Regulacje zewnetrzne to powrot (u gory) i kompresja(na dole), ze wzgledu na TPC+, bawiac sie shimami mozna sobie go dostroic idealnie pod siebie (LSR, HSR, LSC, HSC...).
W aukcji sprzedajacy sie pomylil, amortyzator ma 170mm skoku, 203mm mialy tylko modele z tlumieniem SPV. Brakuje rowniez sruby trzymajacej korek w lewej gornej goleni a sruby trzymajace mostek sa nieoryginalne.
Nie sprawia on wrazenia zadbanego, a zaniedbane Dorado to niebezpieczny zakup - czesci do niego juz w zasadzie nie dostaniesz.
Radzilbym powaznie sie zastanowic i porzadnie obejrzec amortyzator przed kupnem, nawet jesli mialbys dac pare dyszek w serwisie za rozebranie i obejrzenie go od srodka.
Cena jak narazie jest bardzo dobra, zobaczymy za ile sie sprzeda.
Idealne Dorado z tego roku kosztuja ~1500pln
Dorado z Allegro.
Z gówna bata nie ukręcisz.
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
http://www.manitoumtb.com/assets/Owners ... Manual.pdf
w zasadzie to gówno jest napisane, ale w tabelach niby jest dorado 200 skoku. NIe neguje, ze jest 200, ale duzo osob zawyża skok dorado do 200, bo to bardziej kul i dh
w zasadzie to gówno jest napisane, ale w tabelach niby jest dorado 200 skoku. NIe neguje, ze jest 200, ale duzo osob zawyża skok dorado do 200, bo to bardziej kul i dh
-
- moderator
- Posty: 2111
- Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
- Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
- Kontakt:
Dorado MRD X-Works = SPV = 203mm
Dorado z aukcji to wersja DH (Dorado DH) z TPC+, ktora ma 180mm skoku.
Wersja TPC+ to wersja mniej wadliwa i (wg. wielu osob) lepiej pracujaca. Ja nie wiem, nie mialem okazji jezdzic na X-Works, ale o czyms swiadczy fakt, ze Manitou zorganizowalo akcje serwisowa i za darmo wymieniali tlumiki na TPC+ w wersjach SPV.
Obie wersje wychodzily rownolegle w roku 2005, bylo to identyczne "chassis", rozniace sie tylko tlumikami.
Jesli mnie pamiec nie myli, wersja o skoku 180mm z tlumikami TPC+ zostala wprowadzona w drugiej kolejnosci. w odpowiedzi na liczne wady wersji 203mm, SPV.
Tak czy tak, egzemplarz z aukcji wyglada na dosc zmeczony.
Tutaj jest temat o tym egzemplarzu - http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=66256
Dorado z aukcji to wersja DH (Dorado DH) z TPC+, ktora ma 180mm skoku.
Wersja TPC+ to wersja mniej wadliwa i (wg. wielu osob) lepiej pracujaca. Ja nie wiem, nie mialem okazji jezdzic na X-Works, ale o czyms swiadczy fakt, ze Manitou zorganizowalo akcje serwisowa i za darmo wymieniali tlumiki na TPC+ w wersjach SPV.
Obie wersje wychodzily rownolegle w roku 2005, bylo to identyczne "chassis", rozniace sie tylko tlumikami.
Jesli mnie pamiec nie myli, wersja o skoku 180mm z tlumikami TPC+ zostala wprowadzona w drugiej kolejnosci. w odpowiedzi na liczne wady wersji 203mm, SPV.
Tak czy tak, egzemplarz z aukcji wyglada na dosc zmeczony.
Tutaj jest temat o tym egzemplarzu - http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=66256
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość