Strona 1 z 2
Kona Operator vs Sunday
: 11.10.2011 21:07:13
autor: skandyzu
Witam, tak jak w temacie moim pytaniem jest " lepiej wybrać sunday'a czy kone operator? " Jak wypada porównanie pracy, geometri itd ? I czy warto sie wogóle pchac w zakup 4 letniego sunday'a ? Co ewentualnie można mieć jeszcze w okolicach 3000 PLN [ oczywiście do DH

]? w grę wchodzą raczej używki.
: 11.10.2011 21:27:40
autor: mlynooo
pewnie będzie hejt
nie rozumiem w ogóle jak można dać 3 tyś zł za sundaya ?! WTF
rama konstrukcyjnie z 2005/2006 ? przecież to już poprzednia generacja albo nawet poprzednia od poprzedniej.
Ja nie wiem skąd ci wszyscy ludzie biorą tak sobie cenią tego sunadya ? Ja rozumiem że rama jest fajna, ale bez przesady 3k ? ostatnio to widziałem jakiegoś białego nawet za 3,5 tys !!!LOOOLL!!! hehehe
ja tam bym brał operatora. pewnie nowszy i jak z Polski to może będzie gwara ( 5 lat albo dożywotnia ).
: 11.10.2011 22:36:46
autor: Cubus5
Ja osobiście jakbym miał wybór Sunday vs Kona to bez wahania wybrałbym Sundaya tylko wsadził do niego stery k9 -2 stopnie i miał geo jak w Summumie i reszcie, chociaż i bez tego Sunday ma zajebistą racingową geometrię pomimo tego że konstrukcyjnie jak to dobrze mlynooo napisał rama 2005/2006.
Operator to duży skok do przodu od Kony, całkiem inna rama niż poprzednie Staby, lekka, ładny design i bardzo cicha w pracy - to na duży plus dla Kony.
: 12.10.2011 14:02:02
autor: matin89
Moim zdaniem Santa v10 starszy rocznik niczym nie odbiega praca od nowych modeli. Jeśłi chcesz miec super pracujaca rame od siebie polecam V10. Nie bedziesz zalowal zakupu.
: 12.10.2011 21:40:26
autor: pasior
Miałem operatora i duzo do czynienia z sundayem i wybral bym operatora.Sporo lzejszy,swietne geo-aktualniejsze niz sundaya,swietna praca( tak wiem wszystkim ciezko w to uwierzyc-przecież to kona) super sztywny tyl -4cm lozyska robia swoje,jest znacznie nowsza konstrukcja.Na obrone sundaya powiem ze znacznie lepiej sie nim pedaluje.
: 12.10.2011 23:50:03
autor: Mariancobretti
Operator to leciutka super sztywna i mega cicha rama. Wszystkie łożyska w ramie są standardem wiec przy poźniejszej wymianie bedzie to kosztować grosze. Ogólnie za te pieniądze najlepszy wybór. Rocznikowo również wypada na plus, nowa konstrukcja, jeszcze nie "zmęczona", do tego gwara dożywotnia. Chyba warto.
: 14.10.2011 15:26:29
autor: Spaced
mlynooo pisze:nie rozumiem w ogóle jak można dać 3 tyś zł za sundaya ?! WTFrama konstrukcyjnie z 2005/2006 ? przecież to już poprzednia generacja albo nawet poprzednia od poprzedniej.
Konstrukcyjnie rama jest tylko 1 generacje do tyłu. Dasz angleseta + dobry damper i niczym poza wsp. lansu nie odbiega od nowoczesnych ram. DLATEGO ludzie ją tak sobie cenia. Chociaz 3 tys za sundaya z przed 2007 to przegięcie pały.
Za 3k brałbym operatora chyba, ze trafiłbys niedziele z super damperem i sterami od zmiany geo.
: 14.10.2011 15:41:08
autor: skandyzu
A jak w tym porównaniu wypada Omen Vigo ?
: 16.10.2011 15:36:54
autor: skandyzu
Podbijam pytanie.
: 16.10.2011 16:10:42
autor: karolsulk
Tak omen vigo. Bardzo stabilna rama sztywna i fajne geo. Ode mnie polecam w 100%.
: 16.10.2011 18:04:05
autor: matin89
Tylko jak już będziesz kupował Omena to tylko z gwarancja, jeśli gwarancji nie będzie to masz wałka bo Omeny lubią sobie pęknać. Tak to praca fajna

: 18.10.2011 17:22:06
autor: Anałana
A teraz male sprostowanie. OMEN nie lubi sobie pekac!!. Dzialo sie tak z pierwszymi sztukami ( pekniecie bylo w najbardziej bezpiecznym miejscu, ktory niemial wplywu na bezpieczenstwo uzytkowania lub kulture pracy). I od razu zostalo to poprawione, Jesli byly pekniecia posiadacz od razu dostawal nowy przedni trojkat. wiec jesli jakis OMEN VIGO jezdzi to jezdzi bez pekniec. I musze sie zgodzic ze kultura pracy VIGO przewyzsza sunday'e i kony
: 18.10.2011 20:12:43
autor: piotrex
Anałana pisze:I musze sie zgodzic ze kultura pracy VIGO przewyzsza sunday'e i kony
nie ma to jak obiektywna opinia konstruktora

: 18.10.2011 20:29:48
autor: Spaced
Dasz wykresy z linkage to mozemy o tym pogadać

: 18.10.2011 21:48:55
autor: EZrider
Anałana o jejku, jejku niesłychane!
Sundaya bym nie brał bo do zabawy ludzie go nie używali - może być zmęczony.
: 18.10.2011 23:17:55
autor: Spaced
Swoja droga termin "lepsze zawieszenie" jest zabawny. Sunday co prawda był projektowany pod progresywny damper (5tha dokladnie) ale poza tym problemem to raczej kwestia preferencji jak nic nie jest totalnie zjebane.
Do tego jak kona - kona konie nie równa
Ogólnie uważam, ze Omen to świetna rama, nawet jeśli można pare zmian dokonać (ale ja mam dziwne preferencje jesli chodzi o mode w pl) ale troche nie ma co przesadzac ze smiałymi stanowiskami bo jeszcze w dupsko ugryzie. Chociaz specowi to jakoś wychodzi ale dlatego tez speca nie chce mi sie brać.
: 25.11.2011 23:08:12
autor: EZrider
Sorka za offtopic, ale ja nie wiem gdzie to umieścić:
Czy oni się niczego, totalnie niczego nie uczą? Nie rozumiem jak można zrobić nowy model który tak samo pęka? Oni ciągle coś kombinują z nowym rozwiązaniem czy jak?
: 26.11.2011 10:03:18
autor: Forfiter92
padłem... ;D
: 26.11.2011 10:12:41
autor: Cesiu
EZrider To też nie jest tak łatwo przez tyle lat produkować ramy, które pękają w tym samym miejscu :P Cały sztab ludzi nad tym pracuje :P A tak na serio wizualnie operator wygląda super, ale nawet jeżeli jest to odosobniony przypadek (ten ze zdjęcia) to daje wiele do myślenia patrząc na miejsca pęknięć w poprzednich latach.