Naprawa Motion Control - flootgate
: 18.10.2011 22:00:12
Witam.
Otóż mam taki problem. Posiadam amortyzator RS Pike 409. Zakupiłem go z całym rowerem jak byłem początkującym i od niedawna użytkuje go ponownie, i coś wtedy popsułem ;(
a mianowicie...
Pod złotym kapselkiem flootgate kryje sie śrubka na imbusa 2.5mm. Używałem jej do napięcia całego regulatora jak chciałem naciągnąć linke od blokady, i chyba poszedł gwint (nie wytrzymał napięcia sprężynki ze środka, którą chciałem napinać, myślałem że śrubka ta jest połączona z niebieskim pokrętłem i kręcąc nią imbusem kręciłem całym regulatorem). Moge teraz kręcić nią ile chce w obie strony i nic. Jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza, bo już rozumiem po co ona tam jest, i przydaje sie jak sie używa blokady, której ja nie używam, ale niestety cieknie mi spod tamtej śrubki i olej wydostaje sie spod złotej zaślepki.
Wie ktoś może jak to można naprawić? Próbuje zdjąć cały szary plastik, który trzyma sie na górze tłumika, łączy sie z jego trzpieniem. W plastiku tym od góry jest otwór w którym jest ta śrubka, lecz przeszkadza w tym bolec widoczny na zdjęciu.
Rozbierał ktoś to? Jakieś rady? Jeżeli nie naprawie tego to będe zmuszony zalać cały otwór za śrubką jakimś klejem lub silikonem by nie puszczało oleju...
Na zdjęciach widać o jaką złotą zaślepke mi chodzi (nie moje zdjęcie) i część mojego rozebranego tłumika, gdzie widać główny trzpień, plastik i bolec (sory za jakość, ale robione telefonem, ma to być tylko zdjęcie poglądowe).
Otóż mam taki problem. Posiadam amortyzator RS Pike 409. Zakupiłem go z całym rowerem jak byłem początkującym i od niedawna użytkuje go ponownie, i coś wtedy popsułem ;(
a mianowicie...
Pod złotym kapselkiem flootgate kryje sie śrubka na imbusa 2.5mm. Używałem jej do napięcia całego regulatora jak chciałem naciągnąć linke od blokady, i chyba poszedł gwint (nie wytrzymał napięcia sprężynki ze środka, którą chciałem napinać, myślałem że śrubka ta jest połączona z niebieskim pokrętłem i kręcąc nią imbusem kręciłem całym regulatorem). Moge teraz kręcić nią ile chce w obie strony i nic. Jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza, bo już rozumiem po co ona tam jest, i przydaje sie jak sie używa blokady, której ja nie używam, ale niestety cieknie mi spod tamtej śrubki i olej wydostaje sie spod złotej zaślepki.
Wie ktoś może jak to można naprawić? Próbuje zdjąć cały szary plastik, który trzyma sie na górze tłumika, łączy sie z jego trzpieniem. W plastiku tym od góry jest otwór w którym jest ta śrubka, lecz przeszkadza w tym bolec widoczny na zdjęciu.
Rozbierał ktoś to? Jakieś rady? Jeżeli nie naprawie tego to będe zmuszony zalać cały otwór za śrubką jakimś klejem lub silikonem by nie puszczało oleju...
Na zdjęciach widać o jaką złotą zaślepke mi chodzi (nie moje zdjęcie) i część mojego rozebranego tłumika, gdzie widać główny trzpień, plastik i bolec (sory za jakość, ale robione telefonem, ma to być tylko zdjęcie poglądowe).