Strona 1 z 1
Mieszanki gum Maxxis
: 25.10.2011 13:31:23
autor: don corneo
Witam, planuje zakup Minionów i w związku z tym mam do Was pytanie. Chodzi o różnice miedzy mieszanką 60a i 42a. Konkretnie porównanie przyczepności i ścieralności. Pytam oczywiście o własne doświadczenia.
Pozdrawiam.
: 25.10.2011 13:33:26
autor: KubaLa
No ja jeżdżę na Minionach 60a i... zużywają się, szczególnie w górach. Jeśli miałbym kupować opony tylko na zawody to 42a, ale do jazdy na co dzień 60a wg mnie starcza.
: 25.10.2011 13:35:58
autor: ACextreme
60a - dobra mieszanka gdy na miejscówki dojeżdżasz kawałek:
- mniejsze opory toczenia
- wolniejsze ścieranie (długo wytrzymuje)
- gorsza przyczepność, ale da się przeżyć
42a - na prawdę miękka guma, świetna tylko w teren:
- większe opory toczenia
- szybkie ścieranie - bardzo szybko znika na betonowych dojazdach
- super przyczepność w terenie
EDIT - co do ścierania to technika też ma znaczenie. Jeśli będziesz często blokował tylne koło w górach to np. w Swamthing 42a może ubyć Ci części klocków, które po prostu czasem odpadają

. Ze ścieraniem tak samo, więc jeśli potrafisz hamować to wolniej będą się ścierały.
: 25.10.2011 13:37:19
autor: Spaced
ACextreme pisze:- gorsza przyczepność, ale da się przeżyć
Da sie do momentu dłuzszej sekcji mokrych korzeni, szczególnie jak pod kątem prostym nie da sie ich przejechać lub jest trawers. Wtedy to jest już bardzo słabo.
: 25.10.2011 13:39:50
autor: KubaLa
Szczególnie że minion to opona na suche, to faktycznie, na mokrych korzeniach może się słabo zachowywać

: 25.10.2011 13:58:15
autor: ACextreme
Spaced pisze:Da sie do momentu dłuzszej sekcji mokrych korzeni, szczególnie jak pod kątem prostym nie da sie ich przejechać lub jest trawers. Wtedy to jest już bardzo słabo.
Oczywiście - w takich warunkach już nie ma miejsca na kompromisy.
Twarde mieszanki to "coś za coś" i jeśli ktoś poważnie do jazdy podchodzi, to musi przeboleć zakup miękkich gum.
: 25.10.2011 14:04:04
autor: miki_ck
Mnie osobiście ścieranie się 42a nie przeszkadza tak bardzo - mimo niskiego ciśnienia w oponach i kliku km asfaltem na miejscówkę górne klocki nie znikają zbyt szybko.
Najgorsze jest urywanie bocznych klocków przy agresywnej jeździe na trawersach, szczególnie takich z wystającymi kamieniami (najbardziej w tylnej oponie, nawet bez dotykania hamulca)

Aha, to co mnie jeszcze strasznie wnerwia w 42a to fakt, że w temperaturach niższych niż kilka stopni guma robi się strasznie twarda. Na mrozie to już totalnie porażka, opona jak z plastiku. W innych oponach (nawet maxxisa 60a) temperatura wydaje się nie mieć aż tak dużego wpływu

: 25.10.2011 14:34:24
autor: KubaLa

Jeździłem na swoich wet scramach przy -16* i były relatywnie miękkie w porównaniu do innych gum. Zawsze gum twardnieje ze spadkiem temperatury, nie unikniesz tego.
: 25.10.2011 15:24:47
autor: Spaced
KubaLaPL pisze:Szczególnie że minion to opona na suche, to faktycznie, na mokrych korzeniach może się słabo zachowywać
Idać twoim stylem wypowiedzi - szczególnie, ze bieżnik opony ma szczególny wpływ na przyczepność na korzeniach (moze z wyjątkiem nieciętego weta)
Swoja droga to wety mamy zakładac przy pierwszej kropli wody?

Stary.
: 25.10.2011 16:05:06
autor: miki_ck
Spaced pisze:Swoja droga to wety mamy zakładac przy pierwszej kropli wody?
Dokładnie. U mnie na miejscówkach jest mało "gliniasta" ziemia, więc nawet w deszczu da się jeździć na minionach 42a bo się nie zapychają jakoś bardzo. W sumie uniwersalne opony bardzo.
Jak to nie zawody gdzie czas leci to lekko uślizgujące się opony zupełnie mi nie przeszkadzają, nawet więcej frajdy jest

: 25.10.2011 17:49:35
autor: pietryna
A mi się wydawało że niby miniony były projektowane na błotniste trasy DH Norba czy jakoś tak. Coś takiego maxxis miał w opisie.
: 25.10.2011 18:23:57
autor: KubaLa
To Ci się wydawało

w katalogu Maxxisa są oznaczone jako opony na suche

: 25.10.2011 20:01:09
autor: deviz
miki_ck pisze: U mnie na miejscówkach jest mało "gliniasta" ziemia,
Im bardziej gliniasta tym mniejszy sens weta dawać... bo po glinie woda spłynie!

i tylko na wierzchu ziemia jest kurewsko śliska, a niżej twarda...
Dlatego u nas jak nie poleje ze 3 dni to pieprzę wety i walę na minionach, ewentualnie swamp

42a wcale tak strasznie nie umiera na dojeździe

Do miejscówki mamy ponad 6,5 km i jakoś sezon wytrzymały

Wiadomo że 60 wolniej się ściera i na dojeździe nie wkur..

Re: Mieszanki gum Maxxis
: 25.10.2011 20:57:25
autor: UfuS78
Ja osobiście polecam zestaw opon mieszanka 42a na przód i 60a na tył, ponieważ tył jednak łatwiej jest opanować gdy już ucieknie a przynajmniej ścierają się w miarę równo w takim komplecie

: 25.10.2011 21:06:41
autor: Spaced
deviz pisze:
miki_ck napisał(a):" U mnie na miejscówkach jest mało "gliniasta" ziemia,"
Im bardziej gliniasta tym mniejszy sens weta dawać... bo po glinie woda spłynie!

i tylko na wierzchu ziemia jest kurewsko śliska, a niżej twarda...
Szczerze to zalezy jak kto "gline" definiuje. Bo dla mnie gliniasta ziemia to zawsze była taka co potrafiła zablokowac koło tak oblepiała wszyskto

Ale na takie warunki to nic nie pomaga.
: 25.10.2011 22:35:01
autor: miki_ck
Spaced pisze:Bo dla mnie gliniasta ziemia to zawsze była taka co potrafiła zablokowac koło tak oblepiała wszyskto
No i o to mi chodziło. Jak pada solidnie to wszystko ładnie spływa, gorzej jak zacznie takie błoto przesychać i gęstnieć.
U mnie tego problemu nie ma, bo bardziej piaszczysta ziemia i minion się i tak nie zapycha zbytnio.
: 25.10.2011 23:23:32
autor: SegatiV
pietryna pisze:A mi się wydawało że niby miniony były projektowane na błotniste trasy DH Norba czy jakoś tak. Coś takiego maxxis miał w opisie
Dokładnie tak było - na wilgotne trasy.
Dla mnie minion 42a (tęsknie za 40a

) to opona na suche i na płynące błoto, w stojącym zapycha się, ale w płynącym są świetne.
Ideał jak kogoś nie stać, czy nie lubi zmieniać na wety.