[Damper] 5th element- odpowietrzanie

Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

[Damper] 5th element- odpowietrzanie

Post autor: Kammil »

Witam. Tak jak w temacie jak odpowietrzyć damper 5th element? Prosił bym o opisanie krok po kroku :wink:
Pozdro
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

było już nie raz, może byś poszukał? :)
Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

Re: [Damper] 5th element- odpowietrzanie

Post autor: Kammil »

Czytałem już te arty ale mam jeszcze pewne niejasności :) Chodzi mi o to czy w miejscu zaznaczonym na rysunku poniżej też ma być olej? :wink:
http://www.imagebanana.com/view/cbcfbpo ... arning.GIF
venon666
Posty: 447
Rejestracja: 22.10.2009 18:02:12
Lokalizacja: Pleszew
Kontakt:

Post autor: venon666 »

wedlug mnie a tego nie robilem podczas wlewania oleju tlok powinien byc rozciagniety do maksa zeby tam ci sie powietrze nie nazbieral a tlok ma w sobie jakies dziury przez ktore sie olej przeciska i dlatego tlumi jakby tam nie bylo oleju to by byl zapowietrzony ale to moje zdanie laika w tym temacie
Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

Re: [Damper] 5th element- odpowietrzanie

Post autor: Kammil »

Też mi się wydaje że tam wszędzie musi być olej i ani trochę powietrza... Nigdy nie rozbierałem dampera, wgl to mój pierwszy full :wink:
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

oczywiście że tam musi być olej. Przecież głównie to do tej komory sie go leje :) inaczej nie było by tłumienia
Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

Re: [Damper] 5th element- odpowietrzanie

Post autor: Kammil »

Może ktoś mi jeszcze odpowie w spr oleju:) muszę kupować specjalny do amorków czy może jakiś tani zamiennik?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

musi być olej do amortyzatorów ;) nie jest w sumie taki drogi, za 40zł kupisz litr
Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

Post autor: Kammil »

Mam jeszcze jedno pytanie a żeby nie zakładac kolejnego tematu piszę tu. Chodzi o to że damper puszcza olej z pokrętna Rebound :? Jak wyglada tam uszczelnienie? I jaka może być przyczyna wycieku?
Pozdro
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Na pokrętle jest zwykły o-ring. Wystarczy wymienić i będzie git. Ja bym jeszcze wymienił oringi na tłoku i w komorze ifp. bo i tak kiedyś będzie trzeba wymienić, to nie lepiej od razu?
Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

Post autor: Kammil »

Oczywiście że lepiej :) jeśli będę to robił to już pełny serwis z wymianą wszystkich oringów :) Pozdro
Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

Post autor: Kammil »

Rozebrałem już damper i wiem jak wygląda uszczelnienie pokrętła Rebound ale sprawa wygląda tak że na tym oringu oleju nie puszcza za to olej sączy się z drugiej strony przez gwint :? Co z tym zrobić?
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

No to wygląda na to, ze masz pękniety tłok...
Czesta przypadłość w damperach

Sprawdzic to mozesz tak:
Wyciagasz iglice z o-ringiem. i zerkasz do srodka czy widac ryse na głębokosci gwintu. Jak jest tam gdzies rysa to jesteś w d*** bo tlok do wymiany.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Kammil
Posty: 167
Rejestracja: 17.09.2011 09:23:58
Lokalizacja: Stara Wieś (Lublin)
Kontakt:

Post autor: Kammil »

Nie ma tam żadnych pęknięć :?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości