FOX DHX 5.0 Air vs Coil do Banshee Scream V2

Nani-ff
Posty: 46
Rejestracja: 30.01.2011 00:31:46
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

FOX DHX 5.0 Air vs Coil do Banshee Scream V2

Post autor: Nani-ff »

Tak jak w temacie który z nich lepiej nada się do głównie do FR do Screama ? Ważę około 64-5 kg i co prawda dostępny jest u mnie tylko freeride ale chciałbym wyciągnąć z pracy zawieszenia jak najwięcej by wybierało jak najmniejsze nierówności ale także dało radę na dropach (nic mega dużego).
Oba używane bardzo mało w celującej kondycji, i też pytanie jak z ich awaryjnością ? Waga powietrza by mi pasowała ale jeśli ma to być kosztem pracy lub awaryjności to brał bym coila.
Aukcje:
http://allegro.pl/fox-dhx-air-5-0-200-x ... 67435.html

http://allegro.pl/fox-dhx-5-0-coil-i1906055963.html
bazooczyskoDH
Posty: 305
Rejestracja: 19.11.2008 12:38:19
Kontakt:

Re: FOX DHX 5.0 Air vs Coil do Banshee Scream V2

Post autor: bazooczyskoDH »

Też bardzo chętnie podepnę się do tego pytania bo mam na oku scream'a do kupienia i zastanawiam się nad powietrznym amortyzatorem do niego. Gdzieś widziałem w sieci foty z DHX air w tej ramie, ale jak to będzie z jej pracą? Air przełamie trochę jej progresywność?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jak ważysz 65kg i nie masz perspektyw na zwiększenie masy to pewnie da radę. Scream ma tak absurdalne przełożenie że to może okazać się za dużo dla powietrznego dampera...
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Miałem Screema z powietrznym damperem i było lepiej niż na sprężynowym foxie - w mojej ocenie większa czułość zawieszenia ale trzeba pilnować ciśnienia w damperze i jak zechcesz zwiększyć odporność na dobicie przy skokach to skręć komorę na minimalny rozmiar - można także w tym celu lać trochę więcej oleju
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pietryna pisze:Scream ma tak absurdalne przełożenie że to może okazać się za dużo dla powietrznego dampera

To mnie teraz brachu rozbawiłeś :D
3.05 do 2.35 faktycznie absurdalnie duze identyczne niemal jak w summumie.
Mniejsze od antidote life line i gianta glory... te maja od 3.6 do okolic 2.00

buehehe śmieszny jesteś

Do tematu. Scream ma pod koniec skoku spadek progresji ktory lekko wyrówna niedociagniecia AIR-a.
Ogolnie ma to pracować ze sobą calkiem pozytywnie.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

off_road - mi wychodzi przelozenie 3,57, wiec nie takie male. A Glory przypadkiem nie ma 3,06 a nie 3,6? ;).

Inna sprawa ze widzialem kilka Screamow z powietrznymi damperami i raczej wlasciciele nie narzekali.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

To która rama miała przełożenie pod 4 albo i więcej? Bo że stare V10 to wiem ale któraś jeszcze, wydawało mi się że właśnie scream, co wyglądało na prawdziwe gdyż osoba z którą rozmawiałem(ja wiem? z 70kg?) miała w niej sprężynę 700 i wtedy przestała dobijać Ja przy przełożeniu 3 mam 450 i jest trochę miękko, a przy 2,6 jest leciutko za twardo.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Linkage od czego masz?
Skończcie pitolić na oko tylko obczajcie tam realne przelozenie.
morthias pisze:off_road - mi wychodzi przelozenie 3,57, wiec nie takie male. A Glory przypadkiem nie ma 3,06 a nie 3,6? ;).
Niestety mylisz sie. Glorka ma początkowe 3.6
Wychodzi Ci przelożenie gdzie? Jeśli mogę zapytać? :D tak sobie liczysz skok ramy przez dlugosc dampera? xD Men to jest przelozenie srednie... bez jaj chłopaki.
Panowie albo mowimy o konkretach albo o mierzeniu NA OKO.

Nie obraźcie sie ale przełożenie to troszkę bardziej zaawansowana rzecz niż wam sie wydaje, nie da sie go podać jedną liczbą to zawsze jest ZAKRES!!! dla tego w poprzednim poście podałem zakres dla glory od 3.62 do prawie 2.16 dokładniej.
Ze wszystkich niżej podanych banshee ma najniższe przełożenie ;)

DOWODY:

Glorka 3.62 do 2.16
Obrazek
Banshee 3.05 do 2.37
Obrazek
Anti 3.57 do 2.2
Obrazek
Session 3.23 do 2.66
Obrazek


przelozenie 4 daleko nie trzeba szukac:
Tomac 4.07 do 2.4
Obrazek
V10 nowa od 4.8 do 2.8
Obrazek
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Stary ale to jest linkage. Podawaj średnie bo cały rate z linkage w 3/4 przypadków ram ma taka dokładność jakbym te szkice penisem rysował. A sam dobrze wiesz, ze pare mm tu i tam i maly bład na dużą róznice w rate sie przekłada. Wiec nie mozesz powiedziec, ze scream ma cały rate mniejszy bo nie wiesz tego bez pomierzenia roweru samemu i wrzucenia go do linkage ;)
Nani-ff
Posty: 46
Rejestracja: 30.01.2011 00:31:46
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: Nani-ff »

Dobra a jak bedzie z awaryjnoscia i serwisowaniem tego modeluAIRa ktory jest w aukcji ? Bo wiem ze starsze roczniki z duza komorą byly kłopotliwe a ten?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Serwisowanie proste jak każdego dhxa.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Szczerze to wolalbym powietrznego roco albo manitou niz dhxa. Tutaj moze mniejsza puszka to mniej siadac bedzie w skoku ale i tak te dampery byly slabe. Ale w sumie dhx sprezyna tez moim zdaniem jest słaby.
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

off_road - ok, masz racje. W takim razie z Twoich wyliczen wynika, ze w Screamie trzeba bedzie pompowac mniej powietrza do dampera zeby osiagnac podobna twardosc zawieszenia co w, dajmy na to, V10. Co z tego ze Scream wyciaga 200 skoku z 56 mm skoku dampera (srednie przelozenie 3,57), a V10 216 (przelozenie 2,88) albo 254 (3,38) mm skoku z dampera o skoku 75 mm. I co z tego ze kumpel wazacy 75 kg mial w Screamie duzo twardsza sprezyne niz ja w Stinky jak wazylem 82 kg, Scream ma najmniejsze przelozenie w teorii. Brilliant.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

morthias pisze:off_road - ok, masz racje. W takim razie z Twoich wyliczen wynika, ze w Screamie trzeba bedzie pompowac mniej powietrza do dampera zeby osiagnac podobna twardosc zawieszenia co w, dajmy na to, V10. Co z tego ze Scream wyciaga 200 skoku z 56 mm skoku dampera (srednie przelozenie 3,57), a V10 216 (przelozenie 2,88) albo 254 (3,38) mm skoku z dampera o skoku 75 mm. I co z tego ze kumpel wazacy 75 kg mial w Screamie duzo twardsza sprezyne niz ja w Stinky jak wazylem 82 kg, Scream ma najmniejsze przelozenie w teorii. Brilliant.
też mi to nie pasuje w ogóle...
off_road pisze:tak sobie liczysz skok ramy przez dlugosc dampera? xD Men to jest przelozenie srednie... bez jaj chłopaki
off_road pisze:3.05 do 2.35 faktycznie absurdalnie duze identyczne niemal jak w summumie.
dobrze, więc jeżeli skok ramy/skok tłoka daje nam przełożenie średnie, w przypadku Screama bliskie 4 (zakładając ok 8" skoku na damperze 200x50) to to przełożenie średnie powinno być wartością przynajmniej między wartością maxymalną a minimalną, względem tych co podałeś. Moim zdaniem te wyniki są śmieszne.
Z resztą od zarania dziejów każdy wie, że Scream charakteryzuje sie wielkim przełożeniem (mały skok tłoka, duży skok ramy) i rama ta nie należy do czułych i jest przystosowana pod droperke i duże rzeczy.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Spaced pisze:cały rate z linkage w 3/4 przypadków ram ma taka dokładność jakbym te szkice penisem rysował.
To Ci kiedyś chciałem powiedzieć jak używałeś tych cholernych wykresów jako argumenty koronne wszędzie... Dobrze, że sam na to wpadłeś.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

EZrider pisze:To Ci kiedyś chciałem powiedzieć jak używałeś tych cholernych wykresów jako argumenty koronne wszędzie... Dobrze, że sam na to wpadłeś.
Uzywałem ich poglądowo nie dokładnie. Jesli rama jest progresywna z foty to jest w 90% przypadków dalej progresywna tylko dokładna charakterystyka moze sie nie zgadzać. Dość duża róznica. Linkage jest bardzo użyteczny tylko trzeba miec dobry model.
MUSZEL pisze:Z resztą od zarania dziejów każdy wie, że Scream charakteryzuje sie wielkim przełożeniem (mały skok tłoka, duży skok ramy) i rama ta nie należy do czułych i jest przystosowana pod droperke i duże rzeczy.
Charakterystyka z linkage pewnie jest niedokładna ale podejzewam, ze przełozenie jest dla oczka z najmniejszym skokiem w screamie. Ile to było? 180 czy 170? Wtedy jest mniejsze. Ogólnie z ww charakterystyki wynikałoby, ze rower jest czuły (progresja na początku skoku)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Spaced pisze:Uzywałem ich poglądowo nie dokładnie. Jesli rama jest progresywna z foty to jest w 90% przypadków dalej progresywna tylko dokładna charakterystyka moze sie nie zgadzać. Dość duża róznica. Linkage jest bardzo użyteczny tylko trzeba miec dobry model.

Potwierdzam. to tylko odnośnik. Mi chodziło jedynie o to, ze jest roznica pomiędzy:
przełożeniem średnim a faktycznym jego zakresem.
Krzywa w zakresie moze miec przeciez dowolny kształt zalezny od punktów obrotu i tego co sobie projektanci obmyślili.
Nie chodzi mi o to ze dana rama ma 3.06 a faktycznie np okaze sie 3.20.wszystko zależne od jakości pliku.
W linkage mozna odczyrać ogolny profil ramy w danym momencie ugiecia. I tyle. Jedynie pare ram tam jest zblizonych w 99% do oryginalu.

A tu widze sie rozpętała 3 wojna światowa ;)

Z mojego posta mozna za wzor brać:
Tomac-a, Session i Glorka
Te trzy z listy mają bardzo precyzyjnie oddane punkty obrotu i wymiary.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

po tych sprostowaniach zwracam honor ;)
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

W starszym screamie najnizszy skok jaki mozna bylo uzyskac wynosil 150 mm i jestem w stanie uwierzyc ze przelozenie ktore podal off_road jest wlasnie dla tego ustawienia. Nie ma opcji zeby przelozenie bylo tak niskie na ustawieniu 200 mm.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości