Strona 1 z 1

FOX DHX 5.0 Air vs Coil do Banshee Scream V2

: 05.11.2011 21:50:39
autor: Nani-ff
Tak jak w temacie który z nich lepiej nada się do głównie do FR do Screama ? Ważę około 64-5 kg i co prawda dostępny jest u mnie tylko freeride ale chciałbym wyciągnąć z pracy zawieszenia jak najwięcej by wybierało jak najmniejsze nierówności ale także dało radę na dropach (nic mega dużego).
Oba używane bardzo mało w celującej kondycji, i też pytanie jak z ich awaryjnością ? Waga powietrza by mi pasowała ale jeśli ma to być kosztem pracy lub awaryjności to brał bym coila.
Aukcje:
http://allegro.pl/fox-dhx-air-5-0-200-x ... 67435.html

http://allegro.pl/fox-dhx-5-0-coil-i1906055963.html

Re: FOX DHX 5.0 Air vs Coil do Banshee Scream V2

: 06.11.2011 09:12:48
autor: bazooczyskoDH
Też bardzo chętnie podepnę się do tego pytania bo mam na oku scream'a do kupienia i zastanawiam się nad powietrznym amortyzatorem do niego. Gdzieś widziałem w sieci foty z DHX air w tej ramie, ale jak to będzie z jej pracą? Air przełamie trochę jej progresywność?

: 06.11.2011 11:11:06
autor: pietryna
Jak ważysz 65kg i nie masz perspektyw na zwiększenie masy to pewnie da radę. Scream ma tak absurdalne przełożenie że to może okazać się za dużo dla powietrznego dampera...

: 06.11.2011 11:31:08
autor: Roman_Maxx
Miałem Screema z powietrznym damperem i było lepiej niż na sprężynowym foxie - w mojej ocenie większa czułość zawieszenia ale trzeba pilnować ciśnienia w damperze i jak zechcesz zwiększyć odporność na dobicie przy skokach to skręć komorę na minimalny rozmiar - można także w tym celu lać trochę więcej oleju

: 06.11.2011 11:35:34
autor: off_road
pietryna pisze:Scream ma tak absurdalne przełożenie że to może okazać się za dużo dla powietrznego dampera

To mnie teraz brachu rozbawiłeś :D
3.05 do 2.35 faktycznie absurdalnie duze identyczne niemal jak w summumie.
Mniejsze od antidote life line i gianta glory... te maja od 3.6 do okolic 2.00

buehehe śmieszny jesteś

Do tematu. Scream ma pod koniec skoku spadek progresji ktory lekko wyrówna niedociagniecia AIR-a.
Ogolnie ma to pracować ze sobą calkiem pozytywnie.

: 06.11.2011 13:35:30
autor: morthias
off_road - mi wychodzi przelozenie 3,57, wiec nie takie male. A Glory przypadkiem nie ma 3,06 a nie 3,6? ;).

Inna sprawa ze widzialem kilka Screamow z powietrznymi damperami i raczej wlasciciele nie narzekali.

: 06.11.2011 13:37:21
autor: pietryna
To która rama miała przełożenie pod 4 albo i więcej? Bo że stare V10 to wiem ale któraś jeszcze, wydawało mi się że właśnie scream, co wyglądało na prawdziwe gdyż osoba z którą rozmawiałem(ja wiem? z 70kg?) miała w niej sprężynę 700 i wtedy przestała dobijać Ja przy przełożeniu 3 mam 450 i jest trochę miękko, a przy 2,6 jest leciutko za twardo.

: 06.11.2011 14:22:54
autor: off_road
Linkage od czego masz?
Skończcie pitolić na oko tylko obczajcie tam realne przelozenie.
morthias pisze:off_road - mi wychodzi przelozenie 3,57, wiec nie takie male. A Glory przypadkiem nie ma 3,06 a nie 3,6? ;).
Niestety mylisz sie. Glorka ma początkowe 3.6
Wychodzi Ci przelożenie gdzie? Jeśli mogę zapytać? :D tak sobie liczysz skok ramy przez dlugosc dampera? xD Men to jest przelozenie srednie... bez jaj chłopaki.
Panowie albo mowimy o konkretach albo o mierzeniu NA OKO.

Nie obraźcie sie ale przełożenie to troszkę bardziej zaawansowana rzecz niż wam sie wydaje, nie da sie go podać jedną liczbą to zawsze jest ZAKRES!!! dla tego w poprzednim poście podałem zakres dla glory od 3.62 do prawie 2.16 dokładniej.
Ze wszystkich niżej podanych banshee ma najniższe przełożenie ;)

DOWODY:

Glorka 3.62 do 2.16
Obrazek
Banshee 3.05 do 2.37
Obrazek
Anti 3.57 do 2.2
Obrazek
Session 3.23 do 2.66
Obrazek


przelozenie 4 daleko nie trzeba szukac:
Tomac 4.07 do 2.4
Obrazek
V10 nowa od 4.8 do 2.8
Obrazek

: 06.11.2011 14:37:49
autor: Spaced
Stary ale to jest linkage. Podawaj średnie bo cały rate z linkage w 3/4 przypadków ram ma taka dokładność jakbym te szkice penisem rysował. A sam dobrze wiesz, ze pare mm tu i tam i maly bład na dużą róznice w rate sie przekłada. Wiec nie mozesz powiedziec, ze scream ma cały rate mniejszy bo nie wiesz tego bez pomierzenia roweru samemu i wrzucenia go do linkage ;)

: 06.11.2011 15:15:09
autor: Nani-ff
Dobra a jak bedzie z awaryjnoscia i serwisowaniem tego modeluAIRa ktory jest w aukcji ? Bo wiem ze starsze roczniki z duza komorą byly kłopotliwe a ten?

: 06.11.2011 15:36:13
autor: pietryna
Serwisowanie proste jak każdego dhxa.

: 06.11.2011 15:43:22
autor: Spaced
Szczerze to wolalbym powietrznego roco albo manitou niz dhxa. Tutaj moze mniejsza puszka to mniej siadac bedzie w skoku ale i tak te dampery byly slabe. Ale w sumie dhx sprezyna tez moim zdaniem jest słaby.

: 06.11.2011 23:09:39
autor: morthias
off_road - ok, masz racje. W takim razie z Twoich wyliczen wynika, ze w Screamie trzeba bedzie pompowac mniej powietrza do dampera zeby osiagnac podobna twardosc zawieszenia co w, dajmy na to, V10. Co z tego ze Scream wyciaga 200 skoku z 56 mm skoku dampera (srednie przelozenie 3,57), a V10 216 (przelozenie 2,88) albo 254 (3,38) mm skoku z dampera o skoku 75 mm. I co z tego ze kumpel wazacy 75 kg mial w Screamie duzo twardsza sprezyne niz ja w Stinky jak wazylem 82 kg, Scream ma najmniejsze przelozenie w teorii. Brilliant.

: 06.11.2011 23:45:56
autor: MUSZEL
morthias pisze:off_road - ok, masz racje. W takim razie z Twoich wyliczen wynika, ze w Screamie trzeba bedzie pompowac mniej powietrza do dampera zeby osiagnac podobna twardosc zawieszenia co w, dajmy na to, V10. Co z tego ze Scream wyciaga 200 skoku z 56 mm skoku dampera (srednie przelozenie 3,57), a V10 216 (przelozenie 2,88) albo 254 (3,38) mm skoku z dampera o skoku 75 mm. I co z tego ze kumpel wazacy 75 kg mial w Screamie duzo twardsza sprezyne niz ja w Stinky jak wazylem 82 kg, Scream ma najmniejsze przelozenie w teorii. Brilliant.
też mi to nie pasuje w ogóle...
off_road pisze:tak sobie liczysz skok ramy przez dlugosc dampera? xD Men to jest przelozenie srednie... bez jaj chłopaki
off_road pisze:3.05 do 2.35 faktycznie absurdalnie duze identyczne niemal jak w summumie.
dobrze, więc jeżeli skok ramy/skok tłoka daje nam przełożenie średnie, w przypadku Screama bliskie 4 (zakładając ok 8" skoku na damperze 200x50) to to przełożenie średnie powinno być wartością przynajmniej między wartością maxymalną a minimalną, względem tych co podałeś. Moim zdaniem te wyniki są śmieszne.
Z resztą od zarania dziejów każdy wie, że Scream charakteryzuje sie wielkim przełożeniem (mały skok tłoka, duży skok ramy) i rama ta nie należy do czułych i jest przystosowana pod droperke i duże rzeczy.

: 06.11.2011 23:59:50
autor: EZrider
Spaced pisze:cały rate z linkage w 3/4 przypadków ram ma taka dokładność jakbym te szkice penisem rysował.
To Ci kiedyś chciałem powiedzieć jak używałeś tych cholernych wykresów jako argumenty koronne wszędzie... Dobrze, że sam na to wpadłeś.

: 07.11.2011 10:11:00
autor: Spaced
EZrider pisze:To Ci kiedyś chciałem powiedzieć jak używałeś tych cholernych wykresów jako argumenty koronne wszędzie... Dobrze, że sam na to wpadłeś.
Uzywałem ich poglądowo nie dokładnie. Jesli rama jest progresywna z foty to jest w 90% przypadków dalej progresywna tylko dokładna charakterystyka moze sie nie zgadzać. Dość duża róznica. Linkage jest bardzo użyteczny tylko trzeba miec dobry model.
MUSZEL pisze:Z resztą od zarania dziejów każdy wie, że Scream charakteryzuje sie wielkim przełożeniem (mały skok tłoka, duży skok ramy) i rama ta nie należy do czułych i jest przystosowana pod droperke i duże rzeczy.
Charakterystyka z linkage pewnie jest niedokładna ale podejzewam, ze przełozenie jest dla oczka z najmniejszym skokiem w screamie. Ile to było? 180 czy 170? Wtedy jest mniejsze. Ogólnie z ww charakterystyki wynikałoby, ze rower jest czuły (progresja na początku skoku)

: 07.11.2011 11:25:20
autor: off_road
Spaced pisze:Uzywałem ich poglądowo nie dokładnie. Jesli rama jest progresywna z foty to jest w 90% przypadków dalej progresywna tylko dokładna charakterystyka moze sie nie zgadzać. Dość duża róznica. Linkage jest bardzo użyteczny tylko trzeba miec dobry model.

Potwierdzam. to tylko odnośnik. Mi chodziło jedynie o to, ze jest roznica pomiędzy:
przełożeniem średnim a faktycznym jego zakresem.
Krzywa w zakresie moze miec przeciez dowolny kształt zalezny od punktów obrotu i tego co sobie projektanci obmyślili.
Nie chodzi mi o to ze dana rama ma 3.06 a faktycznie np okaze sie 3.20.wszystko zależne od jakości pliku.
W linkage mozna odczyrać ogolny profil ramy w danym momencie ugiecia. I tyle. Jedynie pare ram tam jest zblizonych w 99% do oryginalu.

A tu widze sie rozpętała 3 wojna światowa ;)

Z mojego posta mozna za wzor brać:
Tomac-a, Session i Glorka
Te trzy z listy mają bardzo precyzyjnie oddane punkty obrotu i wymiary.

: 07.11.2011 19:45:56
autor: MUSZEL
po tych sprostowaniach zwracam honor ;)

: 08.11.2011 14:44:59
autor: morthias
W starszym screamie najnizszy skok jaki mozna bylo uzyskac wynosil 150 mm i jestem w stanie uwierzyc ze przelozenie ktore podal off_road jest wlasnie dla tego ustawienia. Nie ma opcji zeby przelozenie bylo tak niskie na ustawieniu 200 mm.