Strona 1 z 2
[Amortyzator] Boxxer - uszczelki zamienniki
: 06.11.2011 10:07:22
autor: speedy
Czy ktoś kupował od kolegi z dhzone, uszczelki:
http://www.dh-zone.com/gielda/uszczelki ... 32-mm-nowe
Ktoś może się o nich wypowiedzieć?
: 06.11.2011 11:11:41
autor: Roman_Maxx
Nawet nie ma informacji co to za producent, dla mnie lipa. A jak już wymieniać to na coś lepszego jak oryginał a nie "no name" - polecam uszczelki ENDURO.
: 06.11.2011 11:55:00
autor: kubekki
Czy ja wiem, enduro mają dużo negatywnych opinii w sieci, a kali prawi że kurzowe enduro łapią brud i rysują się wtedy lagi.
Oryginalne uszczelki Rock shox to też nie jest jakiś szał, jeden sezon intensywnej jazdy i u mnie puszczały.
Kupiłem na allegro za 25 zł takie zamienniki do Pike i 3 miesiąc nie rzyga więc na razie spoko. A zrobione są identycznie do oryginalnych.
: 06.11.2011 11:57:59
autor: spz
Ja kupilem olejowe 32mm w sklepie za 6zl sztuka. Przejezdzilem juz polowe roku i suchutko a przed wymiana laga byla zaolejona juz po 1 zjezdzie.
Gorzej z dostaniem kurzowych (mowie o normalnych cenach a nie wydumkach 100zl komplet)
: 06.11.2011 13:31:41
autor: morthias
Te uszczelki za ktore on sobie zyczy 25 zl kosztuja w kazdym normalnym sklepie z uszczelniaczami po 3-4 zl za sztuke. Mialem takie w Boxxerze i po 2 tygodniach zmuszony bylem kupic oryginalne, bo tamte zaczely puszczac olej

. Jedyne sensowne zamienniki uszczelek olejowych to motocyklowe Ariete.
: 06.11.2011 13:36:26
autor: speedy
morthias pisze:Jedyne sensowne zamienniki uszczelek olejowych to motocyklowe Ariete.
Też słyszałem o Ariete.Masz może jakieś namiary na te uszczelki.Jaki dokładny jest ich symbol?Gdzie mozna kupic?
: 06.11.2011 15:37:48
autor: Roman_Maxx
Tak się składa że mam 3 rowery w domu i wszystkie mają zapodane uszczelnienia Enduro, zatem praktycznie mogę powiedzieć, że oponie negatywne pochodzą od bezstresowców co nie potrafią czytać i nie potrafią poprawnie zamontować uszczelek. Olejowe w Enduro są takie same co do konstrukcji jak sandardowe, tyle że wykonane z silikonu, jak niepoprawnie wsadzisz lagę to je uszkodzisz i po szczelności - poprawnie założone wytrzymują dłużej niż oryginały bo są zrobione z lepszego materiału. Uszczelki kurzowe natomiast z racji stożkowatego kształtu lepiej się oczyszczają i są bardziej odporne na syf na ladze - oryginały dzięki zaciskowi sprężynkowemu wszystko co mają na ladze łykają do środka i stąd ten szary czy czarny olej a nie pierdoły że reakacje z alu tłumnika - ale by się musiał ten olej przegrzewać żeby zmieniał kolor na czarny - kolego to nie olej w silniku desla - nie te temperatury!
: 06.11.2011 15:41:33
autor: spz
Negatywne opinie o enduro sa raczej o tym, ze sa zbyt szczelne

Chodzi o to, ze wycieraja anode z lag.
: 06.11.2011 16:53:22
autor: Roman_Maxx
Enduro nie wycierają ANODY -ZWŁASZCZA , że większość amorów DH ma lagi pokryte teflonem, ale trzeba dbać o czystość i jak nie masz otwartej kopieli olejowej, należy codzienie zapodać samarowanie (PF200 lub Auero). Inaczej każde szczelne zgarniacze coś tam wytrą- nie ma cudów!
: 06.11.2011 17:13:17
autor: monster11pl
Chodzi o spryskiwanie uszczelek jakimś aerozolem ?
(
http://rowerowy.com/narzedzia_serwis/se ... /deobrunox - taki wynalazek byłby dobry? )
: 06.11.2011 17:16:51
autor: speedy
monster11pl pisze:Chodzi o spryskiwanie uszczelek jakimś aerozolem np. z teflonem
Lub Brunox.
W moim poprzednim boxie, codziennie uzywałem brunoxa.
Uszczelki przezyły 3 lata:)
: 06.11.2011 17:27:05
autor: monster11pl
Ten brunox powinien być chyba w takim razie ok, ale wydaje mi się, że nie każdy aerozol się nadaje... Gdyby pocisnąć wd40 to murowana śmierć

Niektóre by wypłukały smar, nie mówiąc o zniszczeniu uszczelek...
: 06.11.2011 17:43:13
autor: speedy
Oczywiście brunox do amorów....
Chociaz ja sam się zgapiłem i dość długo uzywałem zwykłego brunoxa.Skutków ubocznych brak:D
: 06.11.2011 17:54:32
autor: Roman_Maxx
Jest taka wersja Brunox Air lub jak sam sprawdziłem ProGold 2000 nie tylko, że przedłuża życie uszczelek ale i sam amor lepiej pracuje.
: 06.11.2011 18:00:27
autor: Jaśko
Mialem uszczelki enduro w boxxie 32mm i nie polecam, bardzo upośledzały czułość widelca. Lepiej kupić takie po 4zł sztuka i zmienić nawet 2x na sezon.
: 06.11.2011 18:34:40
autor: Roman_Maxx
"Jaśko" jakoś mam w Boxxerze WC uszczelnienia ENDURO i nie dostrzegłem upośledzenia???
Powiedz jak to zrobić - może jakaś wiedza z tego płynie?
: 06.11.2011 19:43:05
autor: Jaśko
ja ich nie zakładałem, kupilem z nowymi uszczelkami enduro i była patologia, olejowe sie nie nadawały, kurzowe OK.
Olejowe jak później się okazało były bardzo twarde, pewnie dlateogo taki efekt. Ogólnie jesli trafiłem na jakieś wadliwe, to i tak moim zdaniem nie warto w nie inwestować...
: 06.11.2011 20:22:54
autor: spz
Roman_Maxx pisze:Enduro nie wycierają ANODY -ZWŁASZCZA , że większość amorów DH ma lagi pokryte teflonem
Wiadomo o co chodzi. O material, ktorym pokryte sa lagi i nie wazne jaka technologie zastosowano. Jak 888 potrafia zrobic sie kawowo-miedziane?

Roman_Maxx pisze:i stąd ten szary czy czarny olej a nie pierdoły że reakacje z alu tłumnika - ale by się musiał ten olej przegrzewać żeby zmieniał kolor na czarny - kolego to nie olej w silniku desla - nie te temperatury!
Ciekawe dlaczego olej w silniku benzynowym gdzie sa wyzsze temperatury jest "normalny" slomkowy a w dieslu czarny. Czarny kolor oleju w silniku o zaplonie samoczynnym spowodowany jest czasteczkami sadzy (produkt niecalkowitego spalania weglowodorow). Nawiasem mowiac sadza ma wlasciwosci smarne. Ale ja sie nie znam...
Idzmy dalej jesli chodzi o samochody

Dlaczego by nie zrobic superszczelnego silnika. Mniejsze przedmuchy na pierscieniach, wieksza kompresja. Wszystko sie zgadza. Ale jesli zastosujemy zbyt ciasne pasowanie pierscieni wzgledem tloka silnik po prostu sie zatrze. A moze by tak pokryc tlok teflonem aby byl super sliski i mial swietne smarowanie? Zrobili tak w samolotach podczas wojny ale silniki tez sie zacieraly

Dlaczego? Bo olej nie byl w stanie przywrzec do powierzchni tloka i po prostu splywal.
Takze we wszystkim trzeba zachowac umiar.
Ja tam lubie grzebac przy rowerze czy samochodzie jak mam czas wiec w przypadku tych uszczelek do Boxxera wole kupic sobie takie za 6zl sztuka i wymieniac co roku niz za przeproszeniem zastanawiac sie czy uszczelka za 50zl sztuka wytrzyma sezon czy nie.
: 06.11.2011 20:30:37
autor: Roman_Maxx
Ponieważ silnik wysokoprężny jest bardziej termicznie obciążony np. panewki turbosprężarki są smarowane i chłodzone olejem, który punktowo jest = PRZEGRZEWANY i tutaj tkwi prawdziwy powód zmiany koloru oleju.