Strona 1 z 2

888rc3 wc ti,od czego sa te regulacje?

: 07.11.2011 20:43:53
autor: ronsek
co sie reguluje tymi pokretlami, ktora od czego i co one daja?:D

: 07.11.2011 20:48:49
autor: diesel2117
ronsek pisze:co sie reguluje tymi pokretlami, ktora od czego i co one daja?:D
Weź lepiej sprzedaj je komuś, kto jest obeznany bo więcej sobie bałaganu zrobisz..
Masz tam regulacje kompresji szybkiej i wolnej, tłumienie, naprężenie wstępne (???) i chyba tyle.

: 07.11.2011 20:49:20
autor: off_road
Instrukcja obsługi dostepna na stronie marzocchi naprawde sporo o tym mowi ;)


Kupiłem lamborghini po co jest wajcha ruszajaca sie na wszystkie strony między siedzeniami? ;D

Mniej wiecej tak ten temat wygląda z mojej perspektywy.

: 07.11.2011 20:49:48
autor: AdiFreerider
autor nie pytał co zrobić z amorem, tylko do czego służą regulacje.

o ile dobrze sie orientuje to jest tam regulacja "wirtualnej objetosci oleju"(coś jak kompresja, to chyba jest od twardości), naprezenia wstepnego sprezyny(typowa regulacja twardości), kompresja(niby twardośc, ale bardziej bym to nazwał zamułą amora), tlumienie(odpowiada za powrót widelca) + automatyczna szybka kompresja (anty-dobijacz)

: 07.11.2011 21:01:48
autor: Spaced
AdiFreerider pisze: kompresja(niby twardośc, ale bardziej bym to nazwał zamułą amora), tlumienie(odpowiada za powrót widelca) + automatyczna szybka kompresja (anty-dobijacz)

Jezu nie udzielaj jak masz takie rzeczy gadać. To jak amor sie ugina to nie tłumi i tłumi tylko po powrocie? I jaka automatyczna szybka kompresja? To nawet nie jest regulacja. Sugeruje jak koledzy wyzej pisali tez do instrukcji zajzec.

RC3 ma regulacje progresywnosci (zwieksza/zmniejsza to jak trudno dobic amora), naprezenie wstepne (regulacja twardości do KALIBROWANIA twardosci miedzy sprezynami), TŁUMIENIE kompresji (reguluje jak bardzo tłumione są uderzenia przy ugięciu - im wiecej tym wiecej energi amor wytłumi ale bedzie tez twardszy) i tłumienie powrotu (to samo co kompresji ale przy powrocie).


Swoja droga koledzy dobrze radza bo forum nie służy jako substytut instrukcji jak sie nie chce poczytać. Najpierw poczytac, a potem zadawac konkretne pytania. Troche jak na konsultacjach u wyładowcy na uczelni.

: 07.11.2011 21:31:59
autor: ronsek
chcialem sie dowiedziec co daja w praktyce i co od czego, bo stwierdzilem, ze tu wystarczy napisac i po kilku min ma sie jasna odpowiedz:)

: 07.11.2011 21:41:38
autor: Spaced
Można też zajżec do instrukcji i po kilku minutach mieć jasna odpowiedz. Prosze nie dołączaj do grona użytkowników, którzy w offtopicku prosza o zrobienie pracy domowej.

: 07.11.2011 21:45:08
autor: boogiel
nawet wystarczy przeczytać naklejki na amorze, pomyśleć sekunde nad znaczeniem słów po angielskiemu i mosz :D

: 07.11.2011 21:52:54
autor: SegatiV
Albo wsiąść na rower i pobawić się nimi :P

: 07.11.2011 21:58:55
autor: AdiFreerider
Spaced pisze:Jezu nie udzielaj jak masz takie rzeczy gadać.
ok;)

: 07.11.2011 22:11:44
autor: SeraaX
ronsek w praktyce to sobie weź rower na dwór i pokręć regulacjami ...
Coś czuje że lepiej było kupić RCV, tam masz prostszą regulację.

: 07.11.2011 22:12:27
autor: boogiel
AdiFreerider pisze:o ile dobrze sie orientuje to jest tam regulacja "wirtualnej objetosci oleju"(coś jak kompresja, to chyba jest od twardości), naprezenia wstepnego sprezyny(typowa regulacja twardości), kompresja(niby twardośc, ale bardziej bym to nazwał zamułą amora), tlumienie(odpowiada za powrót widelca) + automatyczna szybka kompresja (anty-dobijacz)
Ale swoją droga, to jest piękne. Zniszczyła mnie "zamuła amora", ale prawdziwym killerem jest "wirtualna objętość oleju". Dla mnie czad, zostań pisarzem

: 07.11.2011 22:19:36
autor: Spaced
SeraaX pisze:
ronsek w praktyce to sobie weź rower na dwór i pokręć regulacjami ...
Coś czuje że lepiej było kupić RCV, tam masz prostszą regulację.

Na trase, nie na dwór. Na parkingu to juz widziałem niezłe regulacje sobie ludzie ustawiali.

: 07.11.2011 22:25:50
autor: SegatiV
Spaced nie chodzi o samą regulację, a o rozpoznanie "Co do czego jest", parking wystarczy :)

: 07.11.2011 23:03:23
autor: SeraaX
Spaced na dwór, nie na parking. Z pierwszej lepszej górki zjedziel, pokręci i się dowie OCB.

: 07.11.2011 23:24:44
autor: Spaced
SegatiV pisze:Spaced nie chodzi o samą regulację, a o rozpoznanie "Co do czego jest", parking wystarczy

Strasznie nierówne parkingi masz skoro HSC możesz na nich poczuć ;) Bo niestety ale to pokretło marza jest tez razem od hsc i lsc ;)



Moje zdanie takie - poczytaj instrukcje, pojedz na trase, na której zwykle jezdzisz i ustawiaj pod nia. Sugerowałbym ustawiać nie tak jak jest najwygodniej tylko jak czujesz, że rower najpewniej sie prowadzi/ma najmniej dziwnych zachowań/jest najszybszy. Bo nie zawsze mieko = lepiej.

: 07.11.2011 23:29:30
autor: SegatiV
Czepiasz się :P

: 07.11.2011 23:39:28
autor: Spaced
Od tego jestem :P

: 08.11.2011 14:55:52
autor: ronsek
wiem ze miekko to nie najlepiej :) nie lubie jak rower plywa itd..
przy najbizszej okazji ustawie go by byl dla mnie ok:)