Strona 1 z 1
[hamulce na DOT 4/5.1] serwis + jaki smar
: 12.11.2011 11:52:51
autor: DH-luka
hej
czym smarujecie uszczelki przy serwisie hampli na plyn DOT 4 DOT5.1?
smar musi byc specjalny chyba, pod DOT.
gadalem z serwisem hope jak sie pozbyc martwego skoku klamki w mono m4 i doradzili posmarowanie tloczkow smarem.
wydaje mi sie to troche za malo
normalnie przy odpowietrzaniu rozpychalem tloczki na maxa zeby sie chowaly do obudowy zacisku.
jesli teraz wloze miedzy tloczki mniejszy bloczek zeby nie calkiem sie chowaly to bedzie wiecej plynu w ukladziei chyba powinno byc lepiej?
: 12.11.2011 12:42:12
autor: Vin_OSW
Ja uszczelki smaruję właśnie DOT'em i nie zauważyłem niczego niepokojącego.
: 13.11.2011 18:33:27
autor: DH-luka
w sumie doslownie to jakis lubrykant silikonowy jest:
"If you wish to have a shorter
lever travel then please make sure the pistons in the caliper are
lubricated with silicone lube as this will help them retract less
therefore giving less lever travel."
: 13.11.2011 19:52:55
autor: spz
Uzywam tego w samochodzie: ATE Bremszylinder - Paste
Do roweru tez sie nada.
: 13.11.2011 20:51:01
autor: DH-luka
spz, dzieki o to chodzilo

pzdr
: 14.11.2011 19:50:28
autor: maciekbike
podobno smar miedziwoy , czy jakos tak
: 14.11.2011 21:13:55
autor: EZrider
Jak kurfa silikonowy to nie miedziowy. -_- Produkty samochodowe bardzo wskazane, sam używam chemii z auta w hamulcach.
: 14.11.2011 23:04:57
autor: spz
maciekbike pisze:podobno smar miedziwoy , czy jakos tak
Dobrze, ze nie silikon sanitarny z pistoletu
Smar miedziowy to na miejsca styku klockow hamulcowych z jarzmem aby klocki hamulcowe nie piszczaly podczas hamowania bo wpadaja w wibracje. (dot. samochodow). Ale na pewno nie w kontakcie z plynem DOT i uszczelkami.
: 15.11.2011 09:13:56
autor: Schokowafel
Najlepiej zalewać hamulce założone do roweru z tarczami i klockami, Po zalaniu układu zanim przykręcisz dekielek czy tam, co to kilka razy naciśnij klamkę, skok się w tedy ustawi sam. Jak wcisnąłeś tłoczki na maxa to normalne, że zrobiło się bardzo dużo skoku...Co do smarowania, najlepiej zwilżyć uszczelki podczas montażu płynem hamulcowym i tyle.